voorvork specialized enduro
Moderator:Beheerders
Ik heb een specialized enduro model 2004.
Deze was vanaf nieuw uitgerust met een Rockshox Psylo SL.
Altijd problemen mee gehad. Olie lekken tot en met, speling op de vorkpoten, een klakkend geluid tijdens het inveren. Reeds 3 x binnengebracht voor service onder waarborg.
Dit mocht niet baten. Nu heeft ook de lockout het begeven(niet dat ik dit gebruik ...)
Heb terug contact gehad met mijn LBS en die heeft op zijn beurt contact gehad met Rockshox.
Ik kreeg verschillende mogelijkheden:
of mijn vork wordt opgestuurd naar RS en ze herstellen hem onder garantie of ik lever de vork in en kies iets anders.
Ben eigenlijk zo teleurgesteld in mijn RS dat ik waarschijnlijk opteer voor de tweede keuze; maar welk merk en type.
mijn LBS stelde voor : een manitou minite 1
een rockshox pike
een fox vanilla 125 r
mag ook eventueel een marzocchi zijn???
Zie het bos niet meer door de bomen, met spv en shit allemaal.
Mijn achterdemper is een normale fox float zonder PPD.
Wat kunnen jullie me adviseren??? ??? ???
Deze was vanaf nieuw uitgerust met een Rockshox Psylo SL.
Altijd problemen mee gehad. Olie lekken tot en met, speling op de vorkpoten, een klakkend geluid tijdens het inveren. Reeds 3 x binnengebracht voor service onder waarborg.
Dit mocht niet baten. Nu heeft ook de lockout het begeven(niet dat ik dit gebruik ...)
Heb terug contact gehad met mijn LBS en die heeft op zijn beurt contact gehad met Rockshox.
Ik kreeg verschillende mogelijkheden:
of mijn vork wordt opgestuurd naar RS en ze herstellen hem onder garantie of ik lever de vork in en kies iets anders.
Ben eigenlijk zo teleurgesteld in mijn RS dat ik waarschijnlijk opteer voor de tweede keuze; maar welk merk en type.
mijn LBS stelde voor : een manitou minite 1
een rockshox pike
een fox vanilla 125 r
mag ook eventueel een marzocchi zijn???
Zie het bos niet meer door de bomen, met spv en shit allemaal.
Mijn achterdemper is een normale fox float zonder PPD.
Wat kunnen jullie me adviseren??? ??? ???
Re:voorvork specialized enduro
een Ronin 110 of een Minute 1 zouden mijn keuzes zijn.
Allebei voorzien van een "anti-pomp" mechaniek; albert plus op de Ronin & SPV op de Minute.
Dusssss©
Allebei voorzien van een "anti-pomp" mechaniek; albert plus op de Ronin & SPV op de Minute.
Dusssss©
wat is je doel? rijstijl etc?
ben persoonlijk zeer gecharmeerd van de onverwoestbaar geachte vanilla r die buitengewoon plush is!
ben persoonlijk zeer gecharmeerd van de onverwoestbaar geachte vanilla r die buitengewoon plush is!
-
ik heb goede ervaringen met zochies, nooit geen gekraak of gedoe, niet te duur enz.. misschien een marathon of zo
Als de prijs niet van belang is zou ik voor zo"n fox kiezen, vrij licht, stijf, knappe afwerking, en werkt goe
Een ronin is wel leuk maar past denk ik niet bij de achtervering, correct me if i"am wrong plz.
Als ik mocht kiezen tussen een Fox Vanilla, Rockshox Pike of een Minute, dan zal ik niet veel twijfelen en meteen een Fox nemen.
a. Fox is gewoon een oerdegelijke vork.
b. waarom een RS Pike nemen als je al zoveel tramelant heb gehad met RS. Het is junk en het zal altijd zo blijven.
c. Minute is opzich wel een goede vork maar heeft toch wel veel last van ""blijven plakken"" , en het past het beste bij een achterdemper met SPV toch. Misschien wachten tot de 2005 modellen. Ik denk dat deze weer een stap beter zullen zijn. Maar wachten zit er bij jouw nu niet in
Fox Vanilla R, gebruik je de lockout trouwens?
BTW, ik heb ook een Enduro met Fox Talas 125, net laten servicen en beter dan ooit tevoren.
Als ik mocht kiezen tussen een Fox Vanilla, Rockshox Pike of een Minute, dan zal ik niet veel twijfelen en meteen een Fox nemen.
a. Fox is gewoon een oerdegelijke vork.
b. waarom een RS Pike nemen als je al zoveel tramelant heb gehad met RS. Het is junk en het zal altijd zo blijven.
c. Minute is opzich wel een goede vork maar heeft toch wel veel last van ""blijven plakken"" , en het past het beste bij een achterdemper met SPV toch. Misschien wachten tot de 2005 modellen. Ik denk dat deze weer een stap beter zullen zijn. Maar wachten zit er bij jouw nu niet in

Fox Vanilla R, gebruik je de lockout trouwens?

BTW, ik heb ook een Enduro met Fox Talas 125, net laten servicen en beter dan ooit tevoren.
Kleine Benjamin schreef:
da vin ik er nu ook van se ;D
luchtdemper in de Enduro?
dan zou ik een luchtvork nemen.
rij zelf Enduro met een goede Psylo SL en een luchtdemper maar vind de afstelling icm elkaar niet goed .
dan zou ik een luchtvork nemen.
rij zelf Enduro met een goede Psylo SL en een luchtdemper maar vind de afstelling icm elkaar niet goed .