Re:Nieuw wielset te bouwen, denk eens mee
Moderator:Beheerders
-
als ik ze heb, volgende week donderdag of vrijdag, dan weet ik het namelijk zeker dan horen jullie het.
-
hoe zit dat nou precies met de nippels in die velgen...werkt dat nog steeds als de "oude" methode of is dat een ander soort systeem?
-
Hierbij het totaal van de wielen

Ik rij met bijna hetzelfde setje, alleen heb ik in plaats van de Mavic XM-819, de X-717 velgen.
Ik zou, als je die revo spaken neemt, zou ik aan de kant van je freewheel competition spaken laten zetten, is net ietsje sterker.
Met het snelspannersetje van magura weegt het navensetje trouwens 565 gram, zonder 450 gram.
Ik zou, als je die revo spaken neemt, zou ik aan de kant van je freewheel competition spaken laten zetten, is net ietsje sterker.
Met het snelspannersetje van magura weegt het navensetje trouwens 565 gram, zonder 450 gram.
-
Nixol schreef:
Ik rij met bijna hetzelfde setje, alleen heb ik in plaats van de Mavic XM-819, de X-717 velgen.
Heb jij ook die nippels en bevallen die?
Ik wil tubeless dus kan geen 717"s nemen.
Ja ik heb dezelfde nippels, en ze bevallen goed. Voordeel van deze nippels is, is dat deze niet lostrillen omdat er locktite inzit.
In een goed gevlochten wiel komen gewone nippels ook niet los. Maar het is wel handig als je extra zekerheid wil.
DT Comps aan de cassettekant vind ik trouwens absoluut niet nodig.
DT Comps aan de cassettekant vind ik trouwens absoluut niet nodig.
-
Tsjaa Luc, nu moet er nog iemand het advies van Luc of van Nixon bekrachtigen!!
wel of geen DT comp"s aan de freewheel kant!?!?
wel of geen DT comp"s aan de freewheel kant!?!?
-
Je zou natuurlijk eens kunnen kijken naar de elastisiteitsmodulus van het metaal waarvan de spaken gemaakt zijn.....:p
het lijkt me trouwens sterk dat dat een VEEL steviger wiel zou opleveren.....
trouwens: als je schijfremmen hebt (en die heb je) komen aan de andere kant van het wiel ook (extra) krachten.... en die werken ook nog eens de andere kant op, dus zou je aan allebei de kanten die spaken moeten nemen
het lijkt me trouwens sterk dat dat een VEEL steviger wiel zou opleveren.....
trouwens: als je schijfremmen hebt (en die heb je) komen aan de andere kant van het wiel ook (extra) krachten.... en die werken ook nog eens de andere kant op, dus zou je aan allebei de kanten die spaken moeten nemen
-
Als ik bij DT op de site kijk dan kan ik zien dat de rev"s in het centrum 100N/mm2
sterker zijn dan de Comp"s en verder gelijk.
Dus ik denk dat het voldoende moet zijn, aan stijfheid zal het denk ik zelf ook niet liggen,
dat zal meer te maken hebben de methode van spaken.
iemand andere ideeen
sterker zijn dan de Comp"s en verder gelijk.
Dus ik denk dat het voldoende moet zijn, aan stijfheid zal het denk ik zelf ook niet liggen,
iemand andere ideeen
sgsdebruijn schreef:
Inderdaad, zelfs met de beste onderdelen heb je niet automatisch een goed wiel als het niet goed gespaakt is.
-
Ik heb de naven, zien er mooi uit, wel net iets anders als mijn bestaande setje Magura Pro"s.
De ronde kant (diameter) aan de kant van de schijfremmen is groter.
Verder is het geluid van het freewheel gereduceerd tot heel weinig, wel prettig met afstellen schijfremmen
De ronde kant (diameter) aan de kant van de schijfremmen is groter.
Verder is het geluid van het freewheel gereduceerd tot heel weinig, wel prettig met afstellen schijfremmen