Re:Vervanging van remschijven
Moderator:Beheerders
Alloa allemaal!
Op dit moment heb ik op mijn fiets een setje Magura Julie hydraulische remschijven zitten. Ik heb nog het model van vorig jaar, maar het huidige model heeft remschijven met "happen" er in. Kan ik zo maar deze schijven er op zetten i.p.v. mijn huidige schijven? En is het mogelijk om mijn achterste remschijf te vervangen voor een grotere schijf?
Alvast bedankt!
Op dit moment heb ik op mijn fiets een setje Magura Julie hydraulische remschijven zitten. Ik heb nog het model van vorig jaar, maar het huidige model heeft remschijven met "happen" er in. Kan ik zo maar deze schijven er op zetten i.p.v. mijn huidige schijven? En is het mogelijk om mijn achterste remschijf te vervangen voor een grotere schijf?
Alvast bedankt!
waarom zou je schijven vervangen? kost veel geld en wat heb je dan meer?
grotere schijven is mogleijk, je hebt dan een adapter nodig om je remklauw verder van de as te zetten.
zie bijvoorbeeld de site van a2z.
overigens raad Magura het gebruik van adapters af..
grotere schijven is mogleijk, je hebt dan een adapter nodig om je remklauw verder van de as te zetten.
zie bijvoorbeeld de site van a2z.
overigens raad Magura het gebruik van adapters af..
Ik wil ze vervangen, omdat ik die "ronde" schijven niet mooi vind staan. Het is net iets apparter om van die schijven te monteren met "happen" er uit. En je kan ook wel nieuwe remmen kopen met schijven en al, maar dat is veel duurder. Maar is het nou dan ook mogelijk om een ander "model" schijven te monteren?
Bedankt in ieder geval!
Bedankt in ieder geval!

Wat is btw de site a2z? Sorry, maar ik heb er nog nooit van gehoord ::)
Heet dit soort schijven soms SL remschijven?
- Xircuit
- Contacteer:
Het heet Wavy en volgens mij moet het gewoon kunnen. Zo lang de schijf maar even dik is en groot is.
Dat zou dan heel mooi zijn! Ik wacht nog even een mailtje van Bike 2 Build af of ze die schijven wel hebben liggen. In ieder geval bedankt. Klopt het trouwens ook dat deze schijven betere prestaties leveren, doordat ze sneller gekoeld worden oid? Heb ik ook maar ergens gehoord. Of is het alleen maar voor het uiterlijk?
volgens mij is het een uiterlijk verhaal. koeling zal wel mee vallen, zeker bij gebruik in ons platte kikkerland
a2z is een fabrikant van schijfrem onderdelen. mee rinfo ook via sabma.com
a2z is een fabrikant van schijfrem onderdelen. mee rinfo ook via sabma.com
Het is dus net zo"n verhaal als de "koelschoepen" die tegenwoordig op trommelremmen voor stadfietsen worden gemonteerd. Heeft ook pas nut bij een afdaling van een uur. Het is natuurlijk ook een uiterlijke kwestie...daarom wil ik ze ook gaan monteren