Re:XCen met een Z1 drop off.
Moderator:Beheerders
- Xircuit
- Contacteer:
Is XC en lichte freeride goed te doen met een Z1 Drop off 130mm? Of kan ik beter kiezen voor een lichtere vork met minder veerweg zoals een MX pro ETA 105mm?
Het zou gaan om deze vork i.c.m. een Commencal Pizza, ik heb plannen om die fiets te kopen, maar ik heb het gevoel dat ik beter een MX pro kan laten monteren. Ik gebruik de fiets vooral in Nederland en ga niet vaak naar het buitenland.
Het zou gaan om deze vork i.c.m. een Commencal Pizza, ik heb plannen om die fiets te kopen, maar ik heb het gevoel dat ik beter een MX pro kan laten monteren. Ik gebruik de fiets vooral in Nederland en ga niet vaak naar het buitenland.
ik ben ooit is gaan freeriden met een paar vrienden en ene daar had een RM slayer met Z1 freeride SL, en die reed daarmee ook XC want zijn hele bike woog maar 12.2kg dus zo een Z1 drop off die neit veel meer dan een Z1 freeride zal wegen zal wel niet te zwaar zijn voor XC
-
ik zou in een pasta een rs u turn vork zetten.. zodat je van 100 naar 125 kan.. lijkt me ideaal voor dat fietsje
mx pro 120 een idee?
of nog beter een Duke SL, z1 lijkt mij overkill
of nog beter een Duke SL, z1 lijkt mij overkill
- Xircuit
- Contacteer:
Dat dacht ik ook al, kdenk dat ik dan een Psylo XC u-turn laat monteren. En aangezien ik nog erg veel spul thuis heb overweeg ik er een los op te bouwen (frames zijn bij Barracuda E499,- toch? de site is offline...), en dan kom ik op zoiets als dit:
Frame: Pasta
Vork Psylo XC u-turn
Remmen HFX-9
crancks LX
a-derailleur X.9
v-derailleur LX
Shifters 7.0
Cassette: BBB
Wielen: Laufradsatz i.c.m. HAYES HFX-9 8" Disc Kit voor E369
Wat Roox en FSA onderdelen etc.
MX pro zou inderdaad leuk zijn, maar bij s-tec (in het geval dat ik "m los zou opbouwen staat nu een Psylo XC voor 249, ik neem aan dat dat een met U-turn is. Iemand enig idee wat die Laufradsatz precies inhoud?
Alles bij elkaar een stuk goed koper én alles meer naar wens. Bovendien kunnen de werkloze Sram/Shimano onderdelen uit de kast.
Frame: Pasta
Vork Psylo XC u-turn
Remmen HFX-9
crancks LX
a-derailleur X.9
v-derailleur LX
Shifters 7.0
Wielen: Laufradsatz i.c.m. HAYES HFX-9 8" Disc Kit voor E369
Wat Roox en FSA onderdelen etc.
MX pro zou inderdaad leuk zijn, maar bij s-tec (in het geval dat ik "m los zou opbouwen staat nu een Psylo XC voor 249, ik neem aan dat dat een met U-turn is. Iemand enig idee wat die Laufradsatz precies inhoud?
Alles bij elkaar een stuk goed koper én alles meer naar wens. Bovendien kunnen de werkloze Sram/Shimano onderdelen uit de kast.
k heb me vorig jaar de pizza gekocht. Als je nog XC wilt rijden (ik rijd er nu nog enkel lichte FR,dirt,UA met) raad k toch die RS psylo aan.
Op 80mm klimt m prima en stuurt ie mega scherp, op 120mm heb je meer confort en is alles wat stabieler.
Klimmen met een lange veerweg moet je zeker niet doen, gaat langs geen kanten (je wordt er bijna naar achter afgeworpen)
goed idee om onderdelen te vervangen, er zit te veel rommel op gemonteerd die je toch direct kapot rijd.
Op 80mm klimt m prima en stuurt ie mega scherp, op 120mm heb je meer confort en is alles wat stabieler.

Klimmen met een lange veerweg moet je zeker niet doen, gaat langs geen kanten (je wordt er bijna naar achter afgeworpen)
goed idee om onderdelen te vervangen, er zit te veel rommel op gemonteerd die je toch direct kapot rijd.
Xircuit™ schreef:
Is XC en lichte freeride goed te doen met een Z1 Drop off 130mm? Of kan ik beter kiezen voor een lichtere vork met minder veerweg zoals een MX pro ETA 105mm?
Wat is dit nu weer?????????, eerst een VIP kopen en dan gelijk een Pizza er achteraan........
Is het geldschip bij jullie vastgelopen in de rivier ofzo???
dusssss©
- Xircuit
- Contacteer:
nee, nee, eerst had ik de gedachten om een Pizza/Pasta te kopen. Maar het leek me verstandiger om toch een VIP te kopen....

- @sph@ltdude
- Contacteer:
Xircuit™ schreef:
BBB Cassettes

Heb ik wat gemist ???
Dat heb ik inderdaad gemist, want ik heb mijn abo op Fiets opgezegd ;D
Shit >:( :P

- Xircuit
- Contacteer:
ja, die bestaan, goedkoop (+-27 euro) en schakelen best aardig.
-
Heeej, mijn Psylo XC ruilen tegen die Z1 drop off?
Euh welke Z1 Dropoff?
-
Ik dacht dat Xircuit er eentje had maar hij overweegt om een vorkje te kopen.
Feit is dat ik mijn Psylo wil omruilen voor iets met rebound. Meer Freeride, minder XC.
Suggesties?
Feit is dat ik mijn Psylo wil omruilen voor iets met rebound. Meer Freeride, minder XC.
Suggesties?