Re:Fox demper upgraden?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sjef
Fox demper upgraden?

Bericht door Sjef » ma mei 24, 2004 3:31 pm

In de O2 bikers las ik dat je een Fox demper kan laten upgraden naar PPD.
Nu is mijn demper (2001 Float RC) toe aan een grote onderhoudsbeurt.

Zou het de moeite zijn om hem te laten upgraden? En heeft iemand enig idee van de kosten?
(Ik rijd op een Jekyll)

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma mei 24, 2004 4:47 pm

Het schijnt hier http://www.shock-therapy.com/ te kunnen maar kan het nergens vinden op de website ???

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma mei 24, 2004 5:27 pm

moest ik van jou zijn: stuur je demper naar Mojo, Flooks of stendec. Allicht gaan ze er veel meer uithalen dan via een standaard ProPedal, want daar is nogal wat kritiek op.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma mei 24, 2004 6:07 pm

volgens de berichten op het forum van mtbr.com zou het niet kunnen. daar waren een paar mensne die het fox gevraagd hadden.

maar wie weet wat een "tuner" kan. bijvoorbeeld tim flooks tftuned.com

Sjef

Bericht door Sjef » di mei 25, 2004 12:24 pm

Een indicatie wat zo"n tuning me gaat kosten?
Hoe lang zit ik zonder demper?

Ik heb idd ook wel eens gehoord dat PPD niet helemaal zonder nadelen komt.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di mei 25, 2004 5:08 pm

tftuned mailen is voor prijzen de oplossing

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di mei 25, 2004 5:23 pm

http://www.tftunedshox.com
http://www.mojo.co.uk
http://www.stendec-works.com/indexx.asp

Mijn ervaringen met Flooks zijn zeer positief.
Redelijk geprijsd en -afhankelijk of je expresspost kiest of niet- snel terug. Kwalitatief werk. Surf s rond op zn site om zijn levertermijnen, prijzen en tuningform te checken.
Mojo heeft een biezonder goeie naam. Chris Porter is al bijna 10 jaar met Fox dempers aan t knutselen....
Stendec: Onze Animine hier is er biezonder opgetogen over.

Sjef

Bericht door Sjef » wo mei 26, 2004 8:41 am

Goede info, bedankt!!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr mei 28, 2004 9:42 pm

discussie over upgraden van fox shockfox shock

dit bedrijf upgraded ook fox shocks

Animine

Bericht door Animine » vr mei 28, 2004 10:57 pm

Ik vind Push aan de dure kant als je het vergelijkt met TFTunedShox en Stendec of Mojo... plus dat je je shock helemaal naar de VS moet opsturen, dus niet binnen 1 week terug, wat bij de anderen wel het geval is...

HoPe

Bericht door HoPe » za mei 29, 2004 3:13 pm

Animine schreef:
Ik vind Push aan de dure kant als je het vergelijkt met TFTunedShox en Stendec of Mojo... plus dat je je shock helemaal naar de VS moet opsturen, dus niet binnen 1 week terug, wat bij de anderen wel het geval is...

uhu, maar het schijnt wel de n°1 te zijn! Maar ik ben er zeker van dat Mojo, TFT,.. ook allemaal hun werk erg goed doen.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di jun 01, 2004 8:59 am

HoPe schreef:
uhu, maar het schijnt wel de n°1 te zijn! Maar ik ben er zeker van dat Mojo, TFT,.. ook allemaal hun werk erg goed doen.

Says who?
Gasten die de andere tuners ni eens geprobeerd hebben zeker
of die er een paar stickers van gekregen ehbben en dus wa pep moeten verspreiden

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » di jun 01, 2004 11:34 am

Mijn Vanilla Rc moet ook geserviced zijn, dus heb ik verleden week gebeld naar Push om te weten wat of hoe.
Ze doen geen buitenlandse orders meer ivm hier en daar problemen.

Wat ze mij wel vertelden is dat ze aan het onderhandelen zijn met TFT en ze zouden de onderdelen om de push upgrades te doen naar hem dan opsturen.

Ik heb dan gebeld naar TFT en die zei inderdaad dat ie normaal binnen een goeie maand zou beginnen met de Push upgrades.

Ik vroeg hem of ie al prijzen wist, maar deze wist ie nog niet zekers.

Hij zei wel, voor de Vanilla RC Race System dat het waarschijnlijk een 200€ ging zijn, wetende dat die in de VS zo"n 165$ = 135€ kost en dat de taxen in engeland 20% zijn vinnik dit veel geld.

Ik denk dat ik het maar bij de mojo "Works systems" valving zal houden

Push zou momenteel wel nr 1 zijn in de VS, het ganse team Turner - Honda is overgestapt van Romic naar Push.

Commentaar van een team rider:
I had the Romic last year and it is truly an awesome shock. The biggest difference with the Push as compared to the Romic is that rebound and compression are completely independent in the Push shock. Both shocks feel the same in the parking lot, but the Push will pedal better in sprints and feel bottomless on the big hits

En voor de meer technische uitleg waar ik toch niks van versta:
Performance wise, our system does isolate the individual circuits of the shock. We do this with a series of one-way valves located at each respective piston or valve in the shock. There is no "free" or "common" bleed at the piston. Again, we use a simple shim stack built into the piston bolt head to direct all of the fluid flow into the piston on compression. At the same time, the displaced fluid from the piston rod is being metered through the adjuster and valve located in the reservoir housing. This is a secondary, low speed circuit allowing externall fine tuning. On the extension stroke, the compression adjuster has a valve closing off the bleed directing the fluid through a seperate circuit allwoing the main cylinder to replenish freely. At the same time that this action is happening, the compression face of the piston closes and the rebound bleed begins, opening the shim stack located at the bolt head. During high frequency, there"s also a secondary rebound circuit built into the piston which allows the fluid to "dump" allowing the shock speed to increase to keep the wheel in contact with the ground. All of the circuits are being controlled with various valve stacks of configured shock shims.

Plaats reactie