Re:vragen over 24" ,euro bb ,lengte cranks
Moderator:Beheerders
Ik ben bezig met een street skatepark fiets op aant bouwen.
Nu wil ik met 24" gaan rijden maar weten jullie merken die 24" velgen maken voor niet te gek veel geld(.moeten geen bagger dingen zijn natuurlijk) beetje brede sterke velgen disc of velg maak niet uit ,moeten 36 gaats zijn.
Dan wil ik er ook 3 piece (bmx)cranks op zetten,maar dan moet je dus een euro bb hebben toch?zijn die altijd 48 tands?
En welke lengte van de cranks raden jullie me aan?
Nu wil ik met 24" gaan rijden maar weten jullie merken die 24" velgen maken voor niet te gek veel geld(.moeten geen bagger dingen zijn natuurlijk) beetje brede sterke velgen disc of velg maak niet uit ,moeten 36 gaats zijn.
Dan wil ik er ook 3 piece (bmx)cranks op zetten,maar dan moet je dus een euro bb hebben toch?zijn die altijd 48 tands?
En welke lengte van de cranks raden jullie me aan?
Mocht t lastig zijn om die 24" velgen te vinden, is dit misschien de moeite waard??
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=14781
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=14781
Ik heb van alex het een en anders gezien in 24"
de:ESD25
Supra beta
DM24
DX32
Iemand ervaring met een van deze velgen?
Weet iemand toevallig ook de importeur?
de:ESD25
Supra beta
DM24
DX32
Iemand ervaring met een van deze velgen?
Weet iemand toevallig ook de importeur?
-
Tja, dat kan je kopen. Je kunt ook gewoon Planet-X LMF of BMF bestellen, die heeft de importeur bijna altijd op voorraad.
Cranklengte maximaal 170mm je hebt toch geen kracht overbrenging nodig. De assen van 3piece cranks zijn doorgaans 153mm. Dat is lekker want dan vallen je crankarmen er helemaal overheen.
Cranklengte maximaal 170mm je hebt toch geen kracht overbrenging nodig. De assen van 3piece cranks zijn doorgaans 153mm. Dat is lekker want dan vallen je crankarmen er helemaal overheen.
Ik heb zelf Alex DM24 alleen dan de 26" uitvoering, die bevallen prima, lekker sterk

-
wat max 170mm? das zever, 175 gaat perfect, en de lengte van de as maakt niet uit, die passen zaltijd, en als jouw frame een mtb BB heeft moet je 3-piece cranks ook euro bb hebben, en die sprockets gaan van 22t tot 48t.
Hey dirty-harry ik bedoelde niet het aantal tanden voor je blad maar het aantal tandjes dat je as heeft.Dirty-Harry schreef:
wat max 170mm? das zever, 175 gaat perfect, en de lengte van de as maakt niet uit, die passen zaltijd, en als jouw frame een mtb BB heeft moet je 3-piece cranks ook euro bb hebben, en die sprockets gaan van 22t tot 48t.
Ik zie op fsa(kan ik makkelijk en goedkoop aan komen

praat jij teveel met koenie ofzo
zane
zane
-
in dat geval, het aantal tanden/vorm van de as verschilt van cranks tot crank
-
Dan zou ik lekker een 53tands blaadje van de "koersfiets" overschroeven. Kun je posen met de tanden! ???
-
neem dan ineens een tandwiel voor ligfiets tot een 63 tand of zo
;D
;D
-
Dan krijg je lekker Laufruhe! Jawohl....
euro BB = bsa standaard, tanden van de as verschilt idd ik heb 36 tanden op mijn as van mijn dmr chieftains, profile is 48 tanden, primo is vierkant
ok thx voor de reakties(de nuttige dan
).
Weet iemand ook de importeur van alex velgen(ik weet dat we ze een keer ergens besteld hadden maar ik heb geen idee meer waar dat was ik kan het ook echt even niet meer vinden"?
Heeft er iemand nog ideeen over een 24" band zat aan een hookworm te denken maar die zijn niet echt licht.Ik dacht ook dat de big apple er in 24 x 2,35 was geweest klopt dat?Iemand nog andere opties?

Weet iemand ook de importeur van alex velgen(ik weet dat we ze een keer ergens besteld hadden maar ik heb geen idee meer waar dat was ik kan het ook echt even niet meer vinden"?
Heeft er iemand nog ideeen over een 24" band zat aan een hookworm te denken maar die zijn niet echt licht.Ik dacht ook dat de big apple er in 24 x 2,35 was geweest klopt dat?Iemand nog andere opties?
Ik zie net dat vuelta excalibur dh velgen er ook in 24" zijn weet iemand hier de importeur van?
Patman verkoopt ze ... en kan je er ineens een setje wielen mee maken.
ik kan idd mn eigen wielen vlechten,werk in een fietsenwinkel dus..
ik heb sun singletracks in 24"
veel negatieve reacties over gelezen.. maar in 24" goed gespaakt zijn het beste velgjes!
en goedkoop
veel negatieve reacties over gelezen.. maar in 24" goed gespaakt zijn het beste velgjes!
en goedkoop

ik ga ze denk niet snel kapot krijgen met mn 67 kg 
Iemand en importeur van vuelta ,alex of sun?

Iemand en importeur van vuelta ,alex of sun?
De halo combat mag er ook wel wezen maar die zal wel wat moeten kosten denk ik zo?