Lock-out; Rockshox Sid Team

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Wacko007
Lock-out; Rockshox Sid Team

Bericht door Wacko007 » vr mei 21, 2004 12:51 pm

Omdat ik problemen heb met de lock-out van mijn Sid Team,( en ik niet alleen!!!), zet ik hier een berichtje op het forum om na te gaan of er nog mensen zijn die dit probleem hebben... Een eventuele technische uitleg is ook welkom.
Waarom Rockshox dit nog niet heeft opgelost weet ik niet, het probleem deed zich al veelvuldig voor op modellen van 2003 maar nu nog altijd op die van 2004. Op de World Cup zou ik niet weten of het probleem even erg is.
Mijn lock-out heeft het 6 maanden uitgehouden (nog vrij lang vergeleken met anderen). De garatieservice is weliswaar uitstekend, maar toch vervelend voor een topmodel dat deze problemen zich blijven voordoen!

Zal Rockshox een oplossing hebben voor 2005???

Greetz,

Julien.

Exar

Re:Lock-out; Rockshox Sid Team

Bericht door Exar » vr mei 21, 2004 1:46 pm

Wat is het probleem dan? Hij doet het helemaal niet meer? of je hebt heel veel ruimte er op (dus dat ie nog 2-3cm inveert als de lockout aan staat) >?

Wacko007

Re:Lock-out; Rockshox Sid Team

Bericht door Wacko007 » vr mei 21, 2004 3:04 pm

Het probleem;
Eerst werkt de vork perfect, daarna begint hij lichtjes te reageren. Je maakt je nog geen zorgen, het valt best mee. Maar dan begint het te pieken... je voelt de vork inveren tijdens het rechtstaan trappen! En dat hoe langer hoe meer, totdat je bijna de indruk hebt dat je helemaal geen lock-out meer hebt.
De herstelling gebeurd onder garantie, dat is zeker. Geen kosten dus.
Al 6-7 gevallen van 2003 en nu ben ik de 5de van 2004... Als je in een team zit, krijg je inderdaad een goed overzicht van de kwaliteit van bepaalde materialen.
Heeft Manitou daar minder last van?

Greetz,

Julien.

Plaats reactie