Black Elite of Rockshox Duke ?
Moderator:Beheerders
Ik ben van plan om een nieuwe NPL-300 te kopen. Nu kan ik bij aankoop kiezen uit een Manitou Black Elite (RTWD) of een Rockshox Duke SL U-Turn.
Het is voornamelijk voor XC/enduro werk, dus......
Wat zouden jullie doen ?
Het is voornamelijk voor XC/enduro werk, dus......
Wat zouden jullie doen ?
Re:Black Elite of Rockshox Duke ?
geen van de 2, wel ne marzocchi mx comp met eta !!!! 120 mm evenetueel, werkt super
ey, hij vraagt toch welke hij moet kiezen uit die twee die hij noemt! Meer keuze heeft hij niet..
MarkG schreef:
ey, hij vraagt toch welke hij moet kiezen uit die twee die hij noemt! Meer keuze heeft hij niet..
Idd jij hebt het begrepen. Ik kan bij aankoop van de fiets kiezen uit deze twee vorken en dus niet uit de 100 andere vorken die op de markt zijn.
Ik weet ook wel dat er veeeeeeeeel betere vorken zijn, maar vergeet dat dus ff.
Beide vorken zijn vergelijkbaar qua prestaties en vering. Geen wonder dat je de keuze hebt uit deze 2. Het zijn "allemansvriendjes"
De maitou is stijver, en beter af te stellen, lichter (80gram).
veerweg de manitou 94 mm-123, de rock 67-113mm, wil je dus meer voorover liggen qua rijstijl, neem de rock, meer achterover de manitou.
Aan jou de keuze
succes,
A.
De maitou is stijver, en beter af te stellen, lichter (80gram).
veerweg de manitou 94 mm-123, de rock 67-113mm, wil je dus meer voorover liggen qua rijstijl, neem de rock, meer achterover de manitou.
Aan jou de keuze
succes,
A.
De veerweg zegt niet meteen iets over de inbouwhoogte!
Ik dacht dat je de Black zowel in 80-100 mm als in 100-120 mm kon krijgen?
C.
C.
Okay okay, geen Marzocchi dan, maar neem zeker ook niet den Black. Die ziet er mss cooler uit maar lang zal je pret niet duren. Zoals bij zoveel modellen van Manitou komt er na een tijdje trilling in je vorkbenen. Dit komt door het snel uitslijten van de ringen waar de vorkbenen in gebalanceerd zitten. Heb er al 2 na de kl*ten gehad en nu nooit meer !! Dat zweer ik!!!! Tenzij Manitou ooit es dat groot probleem inziet. Beste mensen, dit is enkel een productiefoutberekening van de fabrikant. Binnen X-aantal tijd hebben ze terug nieuwe klanten. Net zoals Renault ook zo"n bekende "ga-kapot-regeling" heeft.
Laat jullie niet vangen!!

ho ho...not so fast mr Kov
Vriend van me rijdt erg intensief al 2.5 jaar mjet een Elite en heeft er nog nooit problemen mee gehad (spelingsvrij)..en de vork is trouwens nog nooit geserviced (of dat zo verstandig is weet ik niet maar goed).
Mijn zwager heeft een Black comp: ook prima.
Ik rij zelf met een Firefly: ook geen problemen (tot nu toe).
Ik denk dat over elke vork wel goede en slechte verhalen zijn...
De "slechte" zijn denk ik de verhalen die je juist hoort (leest)
M.i. zijn beide apparaten OK.
Wat zegt www.mtbr.com over beide units?
Vriend van me rijdt erg intensief al 2.5 jaar mjet een Elite en heeft er nog nooit problemen mee gehad (spelingsvrij)..en de vork is trouwens nog nooit geserviced (of dat zo verstandig is weet ik niet maar goed).
Mijn zwager heeft een Black comp: ook prima.
Ik rij zelf met een Firefly: ook geen problemen (tot nu toe).
Ik denk dat over elke vork wel goede en slechte verhalen zijn...
De "slechte" zijn denk ik de verhalen die je juist hoort (leest)
M.i. zijn beide apparaten OK.
Wat zegt www.mtbr.com over beide units?