MXcomp
Moderator:Beheerders
Weet er iemand of je die kan naar 80 brengen? Heb de vork net voor nieuwjaar gekocht, voor een fietsje om hier in de stad boodshappen te doen maar, ik rij er niet te graag mee. Teveel veerweg.
Het is een MXComp met eta. Indien nee dan is ze tekoop.
May
Het is een MXComp met eta. Indien nee dan is ze tekoop.
May
Re:MXcomp
Idd, ik had staalveren geïnstalleerd, maar toen had ik nog maar 70-75mm veerweg over (ik zal wel een spacer missen). Dit beviel me niet en ik heb het weer op lucht teruggebracht.
Veren en topcaps voor staalveren te koop dus. Let op, ik heb geen ETA, weet niet hoe dat daarmee werkt.
Veren en topcaps voor staalveren te koop dus. Let op, ik heb geen ETA, weet niet hoe dat daarmee werkt.
Volgens mij kan het niet, of ist nogal lastig te doen. Heb zelf een keer (min of meer per ongeluk) de vork opengehaald, op zoek naar de reboundajust. In de linkerpoot (dus die met hendeltje) zit de ETA cartridge. Dit is volgens mij een vast, nogal lang (veer)element. Daaronder zitten de veertjes van 30 mm die nog werken als ETA geactiveerd is. De andere poot is lucht met interne rebound. Misschien dat je de ETA veertjes uit de poot zou kunnen halen, scheelt al 30 mm dus.
Nogmaals, ben een n00b op technisch gebied, misschien dat je augusta erover kunt contacteren.
Nogmaals, ben een n00b op technisch gebied, misschien dat je augusta erover kunt contacteren.
Daaronder zit een veertje van 30 mm en als je die weghaalt....... krijg je 3 cm méér veerweg.... je moet dus óf de veer langer maken of een busje onder die veer zetten. Heb ik ook gedaan en werkt perfect voor 0 euro.
Erikje
Erikje
Erikje schreef:
Daaronder zit een veertje van 30 mm en als je die weghaalt....... krijg je 3 cm méér veerweg.... je moet dus óf de veer langer maken of een busje onder die veer zetten. Heb ik ook gedaan en werkt perfect voor 0 euro.
Erikje
dus de enige oplossing voor mij is een busje onder de veer zetten?
Maar Enduro, jij hebt gewoon verkeerde veren gekocht he. Jij moet wél langere veren hebben, maar niet de rebound veren maar de compressie veer.
Op zich zou wat jij hebt iets voor mij zijn maar je veren zijn van een iets te licht karakter.
Grt Erikje
Op zich zou wat jij hebt iets voor mij zijn maar je veren zijn van een iets te licht karakter.
Grt Erikje