7 spd cassette op 8/9 spd naaf ??
Moderator:Beheerders
Is dit mogelijk? Zo ja, enige raad zou welkom zijn ;D Moet er een spacer ofzo op gemonteerd worden? Ik heb een Aircorp achternaaf en daar komt een 7 spd 11-28 cassette op. Kan ik een spacer zetten achter het grootste tandwiel (28T) zodat de cassette meer naar uiteinde van de naaf komt zodat ik beter uitkom met mijn kettinglijn?
Greetz,
Animine
Greetz,
Animine
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Re:7 spd cassette op 8/9 spd naaf ??
Je hebt het bij het rechte eind. Spacer/ring erachter om de cassette vast te kunnen zetten. Wel een 7 speed shifter gebruiken, anders schakelt het niet soepel. En als je eerst 8/9 speed hebt gereden met die naaf op die fiets het bereik van de derailleur afstellen zodat de ketting niet van de casstte loopt.
ik heb ooit een keer mijn 7sp achterwiel aan gort gereden tijdens fietsweekend in de ardennen. Vriend van me had een 9sp reserve wiel bij zich (in de auto). Ik heb de 7 sp cassette op de 9 sp body gemonteerd na eerst een oud los tandwiel van een 7 sp cassette erop geschoven te hebben (als een soort spacer). Werkte perfect.
Let wel op dat je het bereik van de derailleur er wel op aanpast.
Sccs.
C.
Sccs.
C.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
coccobill schreef:
ik heb ooit een keer mijn 7sp achterwiel aan gort gereden tijdens fietsweekend in de ardennen. Vriend van me had een 9sp reserve wiel bij zich (in de auto). Ik heb de 7 sp cassette op de 9 sp body gemonteerd na eerst een oud los tandwiel van een 7 sp cassette erop geschoven te hebben (als een soort spacer). Werkte perfect.
Sccs.
C.
Even off topic, C, ben jij landbouwtechneut?
Nee, ben "gewoon" techneut, maar woon wel tussen de landbouwtechneuten in zeg maar.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Door die Ferguson kreet van je
typisch iets voor mijn voormalige studiegenoten...

typisch iets voor mijn voormalige studiegenoten...

Grappig, komt van een kreet van de Cosmic Psychos (=australisch trio dat "knetterharde bulldozer punk" maakt.....werelds!)...
Deze week komt hele levering met onderdelen binnen ;D Zal dan eens gaan sleutelen en kijken wat het oplevert...
Greetz,
Animine
Greetz,
Animine