bandbreedte in enduro en black
Moderator:Beheerders
Ik ga als t goeduitkomt binnenkort een enduro comp bestellen.
Ik wil gelijk een paar banden van specialized erbij die een beetje voor het extremere geschikt zijn.
Ik zat daarbij te denken aan de roller,maar welke breedte past er nog in die achterbrug?Ze zijn er van 2.3 tot 2.7
En hoeveel kan een black hebben?Zou die 26x 2.7 nog passen?
Ik wil gelijk een paar banden van specialized erbij die een beetje voor het extremere geschikt zijn.
Ik zat daarbij te denken aan de roller,maar welke breedte past er nog in die achterbrug?Ze zijn er van 2.3 tot 2.7
En hoeveel kan een black hebben?Zou die 26x 2.7 nog passen?
Re:bandbreedte in enduro en black
Ik heb ook een enduro en rij op dit moment met Schwalbe fat albert"s 2.35"". Gaat prima maar erg veel ruimte is er niet meer. Maar 2.5"" wordt denk ik wel moeilijker.
In die voorvork heb je zeker nog wel ruimte zat over?
Ik heb in mijn enduro al met Michelin Comp24 2.5 gereden, no problem.
Grtz
Tbx
Grtz
Tbx
voor of achter?26" of 24"Tbx schreef: Ik heb in mijn enduro al met Michelin Comp24 2.5 gereden, no problem.
Grtz
Tbx
Voor comp16 26" 2.5, achter comp24 26" 2.5, geen probleem
Grtz
Tbx
Grtz
Tbx
tbxTbx schreef:
Voor comp16 26" 2.5, achter comp24 26" 2.5, geen probleem
Grtz
Tbx
Heb jij ook een black voor?en had je nog ruimte over?
Zit namelijk over te denken een roller 26x2.4 achter te leggen en een roller 26x2.7 voor
continental 2.35 gaat prima in een enduro. hou nog ruimte over. past lijkt mij zeker een 2.5 in.
No way dat een 2.7" gaat passen hoor. Ik ben gisteren bij amerongen gaan fietsen en je hebt daar naast ergens een simpele jump spot. Met mijn Fat Albert 2.35" ging het bijna mis bij de landing. Ik hoorde zo"n typisch geluid van een band die ergens langs schuurd en ik weet zeker dat het het voorwiel was. Zat dan niet veel druk in de band maar toch. En ik heb nog even de handleiding opgezocht: max 2.4".
de ene 2.4 is de andere niet he... kwil maar even zeggen dat een 2.4 fat albert niet perse net zo breed moet zijn als een roller 2.4
Ninko
Ninko
Klopt. Daarom is het altijd gokken met die banden. Fat alberts zijn nou eenmaal echte ballonnen van banden, maar een 2.7 lijkt mij heel sterk dat die gaat passen. 24" 2.7" misschien wel, weet ik niet.
Dat het bij montage past wil nog niet zeggen dat het in het terrein past!
Band en wielen vervormen nou eenmaal dus houd er goed rekening mee dat je de Fox richtlijnen volgt anders is het resultaat misschien wel een faceplant ;D
Dat het bij montage past wil nog niet zeggen dat het in het terrein past!
Band en wielen vervormen nou eenmaal dus houd er goed rekening mee dat je de Fox richtlijnen volgt anders is het resultaat misschien wel een faceplant ;D