...Mogguh...
Kan iemand me een beetje technische uitleg geven over het verschil tussen de Rock Shox Judy voorvork en de Manitou Axel Comp.
Ik wil namelijk een bike kopen en kan kiezen tussen deze beide voorvorken, maar dan moet ik natuurlijk wel ff de voors en tegens van hem weten.
Reageer graag in termen van rebound, veerweg, rijgedrag etcetera. U know what I mean..
greetzz....
...the Dude...
Voorvorken verschil?
Moderator:Beheerders
-
Re:Voorvorken verschil?
wat ik van horen zeggen heb en wat ik zelf heb gezien is dat de axel wel errug zacht is beetje te... slaat snel door...
dat staat ook in diverse reviews...
dus dan maar rockshox....
ik heb met alletwee geen ervaringen is alleen wat ik zelf heb gezien en gehoord... ik rijd zelf met marz...
maar ja die zitten bijna nooit op fabrieks bikes....
mzzzzzl en suc6
dat staat ook in diverse reviews...
dus dan maar rockshox....
ik heb met alletwee geen ervaringen is alleen wat ik zelf heb gezien en gehoord... ik rijd zelf met marz...
maar ja die zitten bijna nooit op fabrieks bikes....
mzzzzzl en suc6
Welke Judy???? zeker de TT, die is ook slap ben zelf zware jongen en alleen de sag doet hem al practisch bottomen.
alletwee precies dezelfde vork...
een elastomeer met daarboven een klein veertje... alleen dat veertje kun je een beetje opspannen met de stelknopjes bovenop de vorkpoten...
Dus tis maar net waar je zin in hebt... je kunt hem altijd nog stugger maken door er andere elastomeren in te plaatsen...
Ninko
een elastomeer met daarboven een klein veertje... alleen dat veertje kun je een beetje opspannen met de stelknopjes bovenop de vorkpoten...
Dus tis maar net waar je zin in hebt... je kunt hem altijd nog stugger maken door er andere elastomeren in te plaatsen...
Ninko
- cHoc
Binker schreef:
Welke Judy???? zeker de TT, die is ook slap ben zelf zware jongen en alleen de sag doet hem al practisch bottomen.
als dat zo is, dan heb je vast de standaard veren erin zitten, dan is het ook geen wonder dat je al zo snel uitbottemt,
kwestie van zwaardere veren bestellen.....
the dude
als je de keus hebt voor een RS Judy TT, zou ik hem niet nemen, daar zit namelijk geen olie demping in, en in de Axel Comp zit wel olie demping, das een verschil van dag en nacht.
heb je de keuze voor de RS Judy XC, dan word het toch meer persoonlijk wat je zelf beter vind, de Axel of de Judy, ff proberen te regelen, of je ze beide mag (kunt) uitproberen.
kwa mogelijkheden tussen de Axel Comp en de Judy XC verschillen niet zoveel, de Acel Comp kun je dan tussen 80mm en 100mm verstellen, ze hebben beide olie demping, maar bij beide niet instelbaar, alleen de veervoorspanning is instelbaar op beide vorken,
klein nadeel van de Judy XC is dan nog dat hij naast een metalen veer nog steeds een elastomeer stack als extra veer heeft.
Dan zeg ik inderdaad Axel en die zwaardere veren had ik destijds wel besteld maar blijkbaar niet gekregen.