Re:Shimano of Sram ?
Moderator:Beheerders
-
ik heb vaker gehoord dat je beter een sram ketting kan nemen dan een shimano omdat je de sram kettingen kan los klikken... en dat je daarbij beter een sram kassette kan nemen.. is er nog een andere reden te bedenken waarom ik nu ik een nieuwe cassette en ketting nodig heb..sram te nemen en niet shimano ?
-
Ja.
- SRAM is goedkoper. Vergelijk maar eens een SRAM 9.0 Cassette met een SHimano XT. Of 7.0 met LX. Scheelt zo 10 euro
- Voor Shimano kettingen heb je officieel een lose breekpennetje en een speciale kettingpons nodig om het geheel op lengte te maken. SRAM kun je op elke willekeurige plek breken met een normale kettingpons. Het komt niet zo vaak voor, maar is wel handig voor onderweg.
- Overigens: Volgens mij kun je die speciale SRAM "klikschakel" (de Powerlink) ook wel op een Shimano ketting zetten. Powerlink is sterk genoeg en je klikt zonder gereedschap de ketting uit elkaar. Handig voor schoonmaken!
- overigenser: Shimano kettingen kun je gerust met SRAM cassettes combineren en andersom
Groet, Lars
- SRAM is goedkoper. Vergelijk maar eens een SRAM 9.0 Cassette met een SHimano XT. Of 7.0 met LX. Scheelt zo 10 euro
- Voor Shimano kettingen heb je officieel een lose breekpennetje en een speciale kettingpons nodig om het geheel op lengte te maken. SRAM kun je op elke willekeurige plek breken met een normale kettingpons. Het komt niet zo vaak voor, maar is wel handig voor onderweg.
- Overigens: Volgens mij kun je die speciale SRAM "klikschakel" (de Powerlink) ook wel op een Shimano ketting zetten. Powerlink is sterk genoeg en je klikt zonder gereedschap de ketting uit elkaar. Handig voor schoonmaken!
- overigenser: Shimano kettingen kun je gerust met SRAM cassettes combineren en andersom
Groet, Lars
ketting en cassette? Dan zeker Sram, gaan langer mee is mijn ervaring.
(eindloze discussie)
(eindloze discussie)
Shimano gaat ook lang mee!
Heb een heel XC wedstrijdjaar (incluis. trainingen, toertochten, fietsvakantie) met 1 XT cassette gedaan...
Maar weer wel met 2 Sram kettingen + Powerlinks Gold.
Sram is wat voordeliger...

Heb een heel XC wedstrijdjaar (incluis. trainingen, toertochten, fietsvakantie) met 1 XT cassette gedaan...
Maar weer wel met 2 Sram kettingen + Powerlinks Gold.
Sram is wat voordeliger...
Sram is op de crusiale momenten niet stijf genoeg.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
wat zijn dan de cruciale momenten, en kun je ons dna ook vertellen waarom ::)
Gène schreef:
Sram is op de crusiale momenten niet stijf genoeg.
mzzl
Gène
Merk je dat dan. Ik denk dat je daar niets van merkt

Geef mij maar KMC 9X als ketting met een sram 9.0 casette
rijd lekker en geen slechte ervaringen mee....

-camou-
- PinoMEISSIE
Ik heb op mn mountainbike altijd al Sram (gehad). Altijd ok. Op mn tour/vakantiefiets heb ik shimano en dat ook zonder problemen. En deze laatste heeft toch al wel 10.000 km gereden. Volgens mij is het maar net toeval. Soms heb je pech. Met beide. Maar als ik moet keizen neem ik nu Sram, goedkoper.
keb vanmiddag nog een sram ketting aan gort getrapt...pennetje was gewoon helemaal los :-[ kon er dus ook niet meer tussenin...en de ketting was al op z"n kortst >:( d"r ligt nu een lx ketting op
sram is een stuk cheaper prijs kwaliteit en beter als shimanno
beste is merkte ik dat je shimano met shimano combineerd en sram met sram
Crash 666 schreef:
Er wordt hier geroepen dat je voor zo"n reactie nieteens de kennis hoeft te hebben die jij ook niet hebt !
ik rij sinds kort met Sram 9.0osl schakelaars en 7.0 achterderailleur, idd 8 speed en dat schakelt beter dan de combi rocket, XT.