Welke vork?
Moderator:Beheerders
hey,
Ik ben op zoek naar een goede voorvork in een leuke prijsklasse. De vork moet beter zijn dan de Skareb Comp.
Zelf ben ik de volgende tegen gekomen die me interessant leken:
Sid Team voor 439
Skareb Elite 289
Skareb super 439
Black elite 289
Black super air 449
Black platinum 439
Marzzochi Marathon S 369
Wat is nu de beste vork, wordt gemonteerd op een fiets met v-brakes en ben zelf 75 kg? De sid krijgt goede kritieken, black ook altijd. Hoe groot zijn de verschillen tussen super/elite enz.
Ik ben op zoek naar een goede voorvork in een leuke prijsklasse. De vork moet beter zijn dan de Skareb Comp.
Zelf ben ik de volgende tegen gekomen die me interessant leken:
Sid Team voor 439
Skareb Elite 289
Skareb super 439
Black elite 289
Black super air 449
Black platinum 439
Marzzochi Marathon S 369
Wat is nu de beste vork, wordt gemonteerd op een fiets met v-brakes en ben zelf 75 kg? De sid krijgt goede kritieken, black ook altijd. Hoe groot zijn de verschillen tussen super/elite enz.
Re:Welke vork?
??? ???
:-X
Hier word ik wijzer van, kom op experts....
:-X
Hier word ik wijzer van, kom op experts....
vertel ook ff wat je hiervoor reedt. in wat voor frame hij komt. wat je er mee gaat doen...
Sid is opzich erg goede vork, veel instelmogelijkheden, goed veersystem maar is iets minder stijf dan bijvoorbeeld een black... ga jij ieder weekend naar belgie... pak eerder een black ... alleen toertochtjes in nederland?? een sid team of skareb...
mvg Ninko
Sid is opzich erg goede vork, veel instelmogelijkheden, goed veersystem maar is iets minder stijf dan bijvoorbeeld een black... ga jij ieder weekend naar belgie... pak eerder een black ... alleen toertochtjes in nederland?? een sid team of skareb...
mvg Ninko
mag ik een ronin toevoegen?
ik heb hem vanmiddag gemonteerd en even rond gereden
beter dan de proto waar ik even mee gereden heb
geen pomp effect, supergoede lockout en niet eens zo zwaar (voor een magura vork)
ik heb hem vanmiddag gemonteerd en even rond gereden
beter dan de proto waar ik even mee gereden heb
geen pomp effect, supergoede lockout en niet eens zo zwaar (voor een magura vork)
Ok komt ie:
Gebruik 9 van de 10 keer in de Loonse en Drunense duinen, 2x per jaar naar Buitenland, wedstrijdjes in de buurt meepikken en toertochten. Gebruik 2-3 keer per week mtb-en in totaal 100km in de week.
Zelf weeg ik 75 , ben 198cm. Vork komt in hardtailframe van Ghost HTX 7500, nu zit er standaard Skareb comp in.
Hoe duur is zo`n ronin?
Gebruik 9 van de 10 keer in de Loonse en Drunense duinen, 2x per jaar naar Buitenland, wedstrijdjes in de buurt meepikken en toertochten. Gebruik 2-3 keer per week mtb-en in totaal 100km in de week.
Zelf weeg ik 75 , ben 198cm. Vork komt in hardtailframe van Ghost HTX 7500, nu zit er standaard Skareb comp in.
Hoe duur is zo`n ronin?
Ik heb ook zo een ronin mogen aanvoelen, en op eerste zicht is het mischien wel een van de beste vorken ooit die ik in mijn poten had.
Opgelet : ik heb er niet mee gefietst enkel bij Rob Akkermans in de werkkamer wat mee rondgereden en op zitten duwen zoals ik dat normaal alleen op de wc doe.
Maar op eerste zicht een super vork, die low/high speed compression werkt echt, alleen vind ik persoonlijk dat de rebond dial een beetje te grote sprongen maakt kwa instellingen.
Opgelet : ik heb er niet mee gefietst enkel bij Rob Akkermans in de werkkamer wat mee rondgereden en op zitten duwen zoals ik dat normaal alleen op de wc doe.
Maar op eerste zicht een super vork, die low/high speed compression werkt echt, alleen vind ik persoonlijk dat de rebond dial een beetje te grote sprongen maakt kwa instellingen.
Die SID zijn wel lichtgewicht vorken, maar bij mn LBS raadde ze me die vork af vanwege zijn onderhoudgevoeligheid (leuk scrabble woord is dit trouwens) Volgens hem kon je dan beter naar een Marzochhi kijken, en met deze vork heb ik zelf ook een prettige ervaring.
themaniac schreef:
Ok komt ie:
Hoe duur is zo`n ronin?
€599 :-[
Die Maathon S kwam in de tst in het duitse Mountainbike als super uit de test. Volgens hun is het een topper. Alleen is de S versie die jij er bij hebt staan wel een heel andere vork als bijv. een SID. De Marathon S is veel eerder een toer vork als een wedstrijdvork. Vanwege zijn gewicht (meen iets van 1800gram) en ook doordat er staalveren inzitten. Wat volgens mij wel een super groot pluspunt is. De soepelheid schijnt heel erg goed te zijn van deze vork.
suc6 met het maken van een keuze, het zal moeilijk zijn
suc6 met het maken van een keuze, het zal moeilijk zijn

waar vinden jullie al die testresutlaten van fietsen, vorken, groepen, wielen enzovoort terug? Heb al verschillende keren gezocht, maar kom er zelden tegen op internet.
De sid is inderdaad een onderhoudsgevoelige vork is mij ook verteld. Hij is erg licht, maar ieder jaar moet je hem eigenlijk compleet reinigen. Dit door je LBS laten doen kost je al snel 100 euro of zo.
Manitou zou minder onderhoud nodig hebben.
De sid is inderdaad een onderhoudsgevoelige vork is mij ook verteld. Hij is erg licht, maar ieder jaar moet je hem eigenlijk compleet reinigen. Dit door je LBS laten doen kost je al snel 100 euro of zo.
www.mtb-revieuws.de geloof ik... of .com... maar een sid is niet echt leuk als je veel fietst het fijnste is als je hem ook zelf kan serivicen
:D... Maar als je nu tevreden bent met je scareb is de keuze toch simpel... Never change a winning team...
mvg Ninko

mvg Ninko
themaniac schreef:
waar vinden jullie al die testresutlaten van fietsen, vorken, groepen, wielen enzovoort terug? Heb al verschillende keren gezocht, maar kom er zelden tegen op internet.
Jaja dat is www.mtbr.com
Marzocchi Vind Sid te slap en weet niet veel over de skareb. Ik zou Black laten. Ronin is wel heel peppi!!!! Is geld echt geen probleem dan ga je voor Fox (terra logic of Float)
haha, voor minder koop je een nieuwe. Ik vind de black te zwaar.
Die marathon S zegt mij helemaal niets, maar de kans bestaat ook dat ik die Skareb laat liggen. Kijken wat er mogelijk is.
Die marathon S zegt mij helemaal niets, maar de kans bestaat ook dat ik die Skareb laat liggen. Kijken wat er mogelijk is.
Een Black Elite te zwaar vinden en een Marathon niet? Das vreemd.
Marathon S 2004 weegt bijna 2 kilo. Skareb super is een stuk lichter en biedt alles wat je wil (denk ik dan te weten
)
(Marathon SL is lichter (rij ik nu mee op 1 fiets,03 versie) maar vind ik nog zwaar voor een hardtail (1720gr in 105mm). Skareb voelt ook wat soepeler/spreekt lichter aan.

(Marathon SL is lichter (rij ik nu mee op 1 fiets,03 versie) maar vind ik nog zwaar voor een hardtail (1720gr in 105mm). Skareb voelt ook wat soepeler/spreekt lichter aan.
ik wil geen black meer, vind ik te zwaar.
Die Ronin lijkt me wel wat, maar is die ook geschikt voor niet al te zware fietsers? ik weeg zelf 65 kg