Even een dempervraag
Moderator:Beheerders
Hey ff voor een maat van me,hij heeft zondag zijn Rockshox achterdemper kapot gereden,hij heeft een Giant xtc 960".
Nou is de vraag:Is het handig om deze te repareren zo ja is dat zelf te doen en zo nee en er moet een nieuwe op zou fox misschien een betere optie zijn?
Hij doet over het algemeen aan xc,maar heeft een vrij ruige rijstijl en is ook redelijk aan het gewicht.
Greetz Roadkill: alvast bedankt voor de reacties
Nou is de vraag:Is het handig om deze te repareren zo ja is dat zelf te doen en zo nee en er moet een nieuwe op zou fox misschien een betere optie zijn?
Hij doet over het algemeen aan xc,maar heeft een vrij ruige rijstijl en is ook redelijk aan het gewicht.
Greetz Roadkill: alvast bedankt voor de reacties
Re:Even een dempervraag
Ik denk dat een DT Swiss demper een betere optie is voor je maat, of iig een andere demper met kogelscharnieren in de draaipunten.
Het demper probleem bij de Giant XTC modellen komt voort uit een slechte uitlijning van de draaipunten waardoor er dwarskrachten op de demper komen.
Een demper met kogelscharnieren ipv bushings in de draaipunten zou dus beter zijn omdat deze de dwarskrachten opvangen.
Het demper probleem bij de Giant XTC modellen komt voort uit een slechte uitlijning van de draaipunten waardoor er dwarskrachten op de demper komen.
Een demper met kogelscharnieren ipv bushings in de draaipunten zou dus beter zijn omdat deze de dwarskrachten opvangen.
Dt is mijns inziens geen goede keuze op een XTC, vanwege het ontbreken van een instelbare negatieve kamer en het vervallen van de 0mm sag die essentieel is voor de werking...
Sid: ligt eraan wat er mis mee is, maar een revive kitje met wat o ringetjes etc + beetje nieuw vet doet soms al wonderen tegen ongewenst luchtverlies...
Uitlijnen is idd belangrijk. Zijdelingse krachten zijn de pest voor Sid in mijn ervaring.
Sid: ligt eraan wat er mis mee is, maar een revive kitje met wat o ringetjes etc + beetje nieuw vet doet soms al wonderen tegen ongewenst luchtverlies...
Uitlijnen is idd belangrijk. Zijdelingse krachten zijn de pest voor Sid in mijn ervaring.
ik heb nog een magura air CP demper liggen met 90gr knoppen geen lockout wel instelbare compressie demping. als je intresse hebt moet je het maar even laten weten! bij een magura demper is een lager in de ogen niet nodig voor een goede werking in een XTC.
Nard schreef:
Dt is mijns inziens geen goede keuze op een XTC, vanwege het ontbreken van een instelbare negatieve kamer en het vervallen van de 0mm sag die essentieel is voor de werking...
Ohw ja, de XTC is zo"n fiets die 0mm sag moet hebben om goed te werken.
In dat geval is de DT Swiss idd niet de goede keuze!
Vraag ik me toch af waarom ik wel eens XTC"s zie met een Fox Float demper, die hebben toch een zelfstellende negatiefkamer?!?
Fox gaat Float AVA"s maken voor aftermarket voor de XTC.
Ok allemaal bedankt voor de reacties,maar ik ben net gebeld en hij heeft al een verse besteld,nu alleen nog ff afwachten hoelang de levering gaat duren.........
Greetz Roadkill
Greetz Roadkill