eggbeaters of XTR pedaaltjes
Moderator:Beheerders
Op mijn nieuwe bike hore de beste pedalen op. Maar nu kan ik niet meer kiezen. Kheb de keuze uit de Eggbeater S en de XTR pedalen...
Iemand ervaringen ?
By the way , ze koste 99 euro
Iemand ervaringen ?
By the way , ze koste 99 euro
Re:eggbeaters of XTR pedaaltjes
Ik vind de 959 (xtr dus) zeer goed werken, ook in de modder. In en uitklikken gaat me zeer goed af.
Persoonlijk vind ik ze ook mooier dan die eierkloppers en ik denk dat fietsen met gewone schoenen wat wel eens kan gebeuren, wat makkelijker gaat op gewone pedalen dan op de eierkloppers.
Persoonlijk vind ik ze ook mooier dan die eierkloppers en ik denk dat fietsen met gewone schoenen wat wel eens kan gebeuren, wat makkelijker gaat op gewone pedalen dan op de eierkloppers.
De Eggbeaters zijn de fijnere naar mijn mening. Maar dat is meer omdat ik SPD gewoon zo erg vind zuigen, het ATAC-gevoel gaat mij veel beter af. Maar: de eggbeaters zijn niet echt goedkoop ofzo en ze hebben glijlagers wat wel eens wat problemen op wil leveren.
SPD-freek = 959
Looks, ATAC-gevoel, gewicht = Eggbeater SS
Looks, P.O.S.E.R. ,extreem gewichtsbesparing = Eggbeater Twin Ti en hoger...
SPD-freek = 959
Looks, ATAC-gevoel, gewicht = Eggbeater SS
Looks, P.O.S.E.R. ,extreem gewichtsbesparing = Eggbeater Twin Ti en hoger...
Heb de eggbeaters ss en de triple ti en die zijn gewoon perfect, ben je van bang voor de lagers kijk dan eens naar de look 4*4.
Wel ietsjes zwaarder. (als dat geen kwaad kan hé).
Bij shimano had ik soms dat er mud of stenen tussen zaten maar met die egg nog geen enkele keer (toeval?).
En het inklikken is gewoon super, gewoon je voet op zetten en je zit.
Enige nadeel misschien is dat de plaatjes vlugger verslijten.
May&vin
Wel ietsjes zwaarder. (als dat geen kwaad kan hé).
Bij shimano had ik soms dat er mud of stenen tussen zaten maar met die egg nog geen enkele keer (toeval?).
En het inklikken is gewoon super, gewoon je voet op zetten en je zit.
Enige nadeel misschien is dat de plaatjes vlugger verslijten.
May&vin
Of beter doe je die nieuwe atacs erg blits pedaaltje.
ik heb de look 4x4 nu un half jaar
ree daarvoor met time atac maar vind de look 4x4 un stuk fijner
ree daarvoor met time atac maar vind de look 4x4 un stuk fijner
Sinds kort rijd ik met de nieuwe ATAC XS pedalen en het zijn best aardige pedalen, bij SPD had ik regelmatig het probleem dat het plaatje er op een of andere manier in bleef hangen en het pedaal dus niet los liet !! (neem aan dat dat trouwens met 959-pedalen niet het probleem zal zijn) en ze hadden de vervelende neiging om altijd een beetje spelling te vertonen.
Die nieuwe ATAC XS pedalen laten wel goed los en vertonen geen verticale speling. Wat ik wel merk is dat de horizontale vrijheid (waar ze om geroemd worden) toch wel aardig veel is waardoor het pedalen een beetje "watering" aanvoelt. Alsof je op een gladde vloer staat waar je schoen overheen glijdt. Prima pedalen die XS dus, meer ze mogen naar mijn mening wel wat minder speling vertonen.
Die nieuwe ATAC XS pedalen laten wel goed los en vertonen geen verticale speling. Wat ik wel merk is dat de horizontale vrijheid (waar ze om geroemd worden) toch wel aardig veel is waardoor het pedalen een beetje "watering" aanvoelt. Alsof je op een gladde vloer staat waar je schoen overheen glijdt. Prima pedalen die XS dus, meer ze mogen naar mijn mening wel wat minder speling vertonen.
heb speedplay frogs gekocht ;D
Is het probere wel eens waard
Is het probere wel eens waard

Nieuwe times hebben ook glijlagers. Belangrijke reden voor hun lagere gewicht tov de oude. Belangrijke reden voor mij om er ver van te blijven! Net als van de Eggbeaters. Look 4x4 is een ander verhaal, maar die heb ik niet geprobeerd (wel gehoord over buigen trouwens, maar weet niet of dat veel voorkomt)
Ik rij zelf met de 959"s, na lange tijd Time en ben zeer tevreden.
Ik rij zelf met de 959"s, na lange tijd Time en ben zeer tevreden.