stond bij gezocht al iets over dat de ideale lengte van stuurpen voor op een trialfiets 10 cm is maar hoeveel graden moet deze stuurpen dan zijn?Dacht een keer ergens gezien te hebben dat die 35 graden moest zijn.
En dan nog een vraagje over het stuur,kun je daar het beste een rizer stuurtje voor gebruiken(zoja met hoeveel rise)of toch beter zo´n plat vaag uitziend trialstuurtje van bijvoorbeeld planet-x?
26"trial stuur(pen)
Moderator:Beheerders
Re:26"trial stuur(pen)
Stuur moet in elk geval breed zijn. Zelf heb ik een Roox Torque Bar besteld, 735mm breed. Dat stuur van Planet X lijkt me ook goed, maar het is wel oversized qua diameter (31.
, dus zorg ervoor dat je een passende stuurpen hebt (die van Planet X, alweer...). Riser of flat bar maakt niet zoveel uit: hangt ook een beetje van de rise van je stuurpen af. Lagere stuurpen en riser = hogere pen en flat.
Voor de lengte van de stuurpen denk ik dat 10cm inderdaad het beste is. Zelf zit ik nog met een PX meteor van 6cm, maar dat is te kort. Iemand een langere pen te koop, met zo"n 25° rise?

Voor de lengte van de stuurpen denk ik dat 10cm inderdaad het beste is. Zelf zit ik nog met een PX meteor van 6cm, maar dat is te kort. Iemand een langere pen te koop, met zo"n 25° rise?
voor een stuurpen met 25 graden rise beter een rizer stuurtje of niet?
Zijn trouwens wel lastig te vinden 25 graden rise stuurnokken 10,15,35,40 is bij ongeveer elk merk te krijgen maar 20 ,25 is lastig iemand idee waar ik kan zoeken?
Zijn trouwens wel lastig te vinden 25 graden rise stuurnokken 10,15,35,40 is bij ongeveer elk merk te krijgen maar 20 ,25 is lastig iemand idee waar ik kan zoeken?
De Woodman wow4, in 25 graden te krijgen in allerlei lengtes, check www.bike2build.nl