Re:Remmen
Moderator:Beheerders
Dag, effe wat advies nodig.
Ik heb een nieuwe trek fuel 90 gekocht met daarop V-brakes
Avid Sd 5 hendels
Avid Sd 3 remmen
Deze staan niet bekend om hun grote remkracht. Heb ze nu ook en dat heeft me in Winterberg al een keer probleem opgeleverd waarbij ik de fiets "moest" verlaten.
Kan ik de remmen probleemloos vervangen door XT V"s? en de SD5 hendels van avid gebruiken?
groet,
Ik heb een nieuwe trek fuel 90 gekocht met daarop V-brakes
Avid Sd 5 hendels
Avid Sd 3 remmen
Deze staan niet bekend om hun grote remkracht. Heb ze nu ook en dat heeft me in Winterberg al een keer probleem opgeleverd waarbij ik de fiets "moest" verlaten.
Kan ik de remmen probleemloos vervangen door XT V"s? en de SD5 hendels van avid gebruiken?
groet,
-
da kan je gerust doen
maar ik zou eerder gaan voor de xtr"s met de oude xtr remgrepen
maar ik zou eerder gaan voor de xtr"s met de oude xtr remgrepen
ik denk dat dit geen groot verschil veroorzaakt, misschien tussen de oren, ok de xtr"s waarschijnlijk wel maar ik zou, als je voor meer remkracht gaat, gaan voor magura hs33, heb ik ook gedaan, perfect!
-
- Forumbeheerder
of arch rivals met goeie remblokjes.
Ik zou ook voor een krachtige rem gaan. Ik heb zelf de magura"s en ben er erg tevreden over. Maar je moet ze wel goed afstellen. Ik weet niet of je vaak in het buitenland komt anders zou er ook goed aan doen om een setje magura"s te kopen. Doe je dat niet voldoen v-brake"s uitstekend. XTR"s in combinatie met de XT grepen zijn inderdaad heel erg goed. Je zou dan ook eventueeel teflon kabels kunnen gerbuiken. Op die manier schuren ze niet.
Maar XTR i c m XT zal ongeveer even duur zijn als magura. Nieuw dan he.
Wil je egt uit je bol gaan koop dan een goed zetje schijfremmen maar dan moet je wel remmen als wielen vervangen.
mzzl
Gène
Maar XTR i c m XT zal ongeveer even duur zijn als magura. Nieuw dan he.
Wil je egt uit je bol gaan koop dan een goed zetje schijfremmen maar dan moet je wel remmen als wielen vervangen.
mzzl
Gène
-
ik heb zowel magura"s gehad als xtr"s
beide in combinatie met ceramische velgen
de xtr"s zijn het krachtigste
beide in combinatie met ceramische velgen
de xtr"s zijn het krachtigste
pulse xl schreef:
groet,
Dat Avid niet de grootste remkracht levert is wel waar, maar persoonlijk vind ik ze wel fijner rijden als xt-v"s (vooral qua doseerbaarheid).
De xtr"s zijn wel super, maar daar betaal je dan wel voor.
Remhendels kunnen zonder problemen uitgewisseld worden.
Maar zoals Walter zegt doet de remblok/velgcombinatie best wel veel in stopping power. Ik rij altijd met de Ritchey remblok-cartridges (rood of blauw), heel goede remkracht, en lange levensduur.
-
ik gebruik al jaren koolstop
deze zijn ook verkrijgbaar in verschillende hardheden
je kan dat mss eens uitproberen andere remblokken
dit kan idd al veel doen ivm met het remmen
deze zijn ook verkrijgbaar in verschillende hardheden
je kan dat mss eens uitproberen andere remblokken
dit kan idd al veel doen ivm met het remmen
ik zou 140euro investeren en magura hs33 op de fiets monteren. dat remt beter als v brakes, zeker met nattigheid.
goed alternatief is de avid arch supreme"s die hier op dp staan. die hebben meer remkracht als de magura"s maar dosering van magura"s is fijner.
goed alternatief is de avid arch supreme"s die hier op dp staan. die hebben meer remkracht als de magura"s maar dosering van magura"s is fijner.
-
magura"s of xt"s remmen ongeveer even hard
het is juist een ander gevoel
heb hierover testen gelzen waar in men de remkracht heeft gemeten bij dezelfde remkracht hierop uitgeoefend
het is juist een ander gevoel
heb hierover testen gelzen waar in men de remkracht heeft gemeten bij dezelfde remkracht hierop uitgeoefend
Daar ben ik het niet mee eens. Bij v-brakes wordt door kabel slijtage ingeleverd op de remkracht. Omdat je eerst door de weerstand van de kabel heen moet. Bij magura is dit niet. Daar rem je bij nat of droog altijd even krachtig. Op gebied van remblok ben ik het wel eens. Voor ieder weertype is er inderdaad een andere remblok. Bij gewone v-brakes is hier de keuze uitgebreider bij dan bij Magura Hs33. Je moet wel ervan uitgaan dat ik het heb over de HS33 en geen HS11 of zo. HS 33 is op gebied van remklauw het zelfde alleen heb je bij HS 33 een stelknop op je hendel zitten waarmee je gemakkelijk de slijtage van een remblok kan bijstellen.
Ceramische velgen mogen dan wel beter remmen maar hebben een beduidende kortere levensduur. Vaak genoeg gelzen hier op het forum dat er stukjes uitspringen (uit de ceramische laag).
En PULSE vroeg raad bij andere remmen, niet bij andere velgen.
mzzl
Gène
Ceramische velgen mogen dan wel beter remmen maar hebben een beduidende kortere levensduur. Vaak genoeg gelzen hier op het forum dat er stukjes uitspringen (uit de ceramische laag).
En PULSE vroeg raad bij andere remmen, niet bij andere velgen.
mzzl
Gène
-
je moet maar eens bij v-brakes deftige kabels gebruiken bv gore-tex
ik heb jaren met beide gereden dus ik spreek ook uit ondervinding
voor mij zijn de xtr"s het krachtigste en dit ook bij nat weer en extreme omstandigeheden (ben er mee in metabief de afdalingspiste meermaals mee afgereden)
wel met deftig remblokken bv koolstops
en ivm met keramische velgen hietr heb ik alleen maar psoitieve ervaringen mee
ik heb een setje dat al meer dan 6jaar meegaat en meer dan 15 000km"s heeft
nu is het beste van de keramische laag wel af
ik heb jaren met beide gereden dus ik spreek ook uit ondervinding
voor mij zijn de xtr"s het krachtigste en dit ook bij nat weer en extreme omstandigeheden (ben er mee in metabief de afdalingspiste meermaals mee afgereden)
wel met deftig remblokken bv koolstops
en ivm met keramische velgen hietr heb ik alleen maar psoitieve ervaringen mee
ik heb een setje dat al meer dan 6jaar meegaat en meer dan 15 000km"s heeft
nu is het beste van de keramische laag wel af
-
- Contacteer:
Misschien een paar duurdere avids erop zetten, das leuker dan XTR lijkt mij zo!