Schijfremmen
Moderator:Beheerders
3 keuzes
Magura marta 348gr €249,- per stuk
Magura Louise Fr 04 €219,- per stuk
XT 03 gewicht? €339,- per set
Keuze tussen gewicht, peppi en kosten.
Wel voor All Mountain gebruik. wat denken jullie?
Magura marta 348gr €249,- per stuk
Magura Louise Fr 04 €219,- per stuk
XT 03 gewicht? €339,- per set
Keuze tussen gewicht, peppi en kosten.
Wel voor All Mountain gebruik. wat denken jullie?
Re:Schijfremmen
XT, zonder twijfel..
greetzz
greetzz
viper01 schreef:
XT, zonder twijfel..
greetzz
Helemaal mee eens!
Voor all-mountain gebruik lijken de Marta"s me totaal ongeschikt!
En de meerprijs van Louise "04 t.o.v. XT"s lijkt me de XT"s de betere keus!
Ik rij zelf met 2003 XT"s en ben super tevreden, ze zijn krachtig, goed te doseren en hebben geen last van fading.
De XT"s wegen ongeveer 430gr/stuk geloof ik, niet echt super licht maar liever iets meer gewicht dan iets minder remkracht of betrouwbaarheid!
-
In de O2 bikers stond nog een tweedehands setje XT"s te koop, naar eigen zeggen ongebruikt en in de verpakking, potk 0485 40 89 34 (in Belgie), misschien interessant voor jou ?
hoeveel betaal je voor een set mini"s(of het nieuwe model)?
als ze binnen je budget passen, lijkt me dan heel duidelijk
als ze binnen je budget passen, lijkt me dan heel duidelijk
Setje 2004 Mono Mini"s kost in Duitsland € 405,-/set
http://www.bikeparts-online.de
Ook een (zeer) goede optie idd!
http://www.bikeparts-online.de
Ook een (zeer) goede optie idd!
1. Mini.
VOor all mountain in ieder geval.
XT 2004, wat doe je dan met de hendels? kun je nog oude hendels krijgen?
Louise FR geeft nog wat problemen, in mijn ogen, en Marta is niet echt volledig all mountain....
Alhoewel.... als ik kijk hoe er soms mee wordt omgegaan: ze kunnen wel een flinke stoot hebben.
VOor all mountain in ieder geval.
XT 2004, wat doe je dan met de hendels? kun je nog oude hendels krijgen?
Louise FR geeft nog wat problemen, in mijn ogen, en Marta is niet echt volledig all mountain....
Alhoewel.... als ik kijk hoe er soms mee wordt omgegaan: ze kunnen wel een flinke stoot hebben.
-
ik zou ook gaan voor de hope"s
ik zelf heb die c2 maar ik zou de mini"s aanraden omdat deze zichzelf bijstellen
bij de c2 heb je het probleem dat bij een lange extreme afdaling de olie kan opwarmen de zo de rem kan doen blokeren maar dit is me nog maar 1maal voorgekomen
ik zelf heb die c2 maar ik zou de mini"s aanraden omdat deze zichzelf bijstellen
bij de c2 heb je het probleem dat bij een lange extreme afdaling de olie kan opwarmen de zo de rem kan doen blokeren maar dit is me nog maar 1maal voorgekomen
als je de hope"s te duur vind, zou ik zeker voor de Hayes hfx-9 xc gaan.
Ze zijn helemaal niet duur, blijven goed remmen in modderige omstandigheden en de remblokken gaan lang mee(wat je van de shimano"s en magura"s niet kunt zeggen)
Ze zijn helemaal niet duur, blijven goed remmen in modderige omstandigheden en de remblokken gaan lang mee(wat je van de shimano"s en magura"s niet kunt zeggen)
shimano schijnt toch wel mee te vallen wat slijtage betreft, toch?
magura is wel een ramp
magura is wel een ramp
"k heb 2003 XT disc"s maar geen enkel probleem met slijtage of iets dergelijks.
Ik heb nu ongeveer 3500 km weg met m"n standaard blokken, en dat waren niet enkel droge km"s!
Ze beginnen nu wel slijtage te vertonen, maar dat mag dan ook wel denk ik! (veel gebruikt in zand, modder en in de Ardennen)
Ik heb nu ongeveer 3500 km weg met m"n standaard blokken, en dat waren niet enkel droge km"s!
Ze beginnen nu wel slijtage te vertonen, maar dat mag dan ook wel denk ik! (veel gebruikt in zand, modder en in de Ardennen)
juppe schreef:
de xt"s
ben ik ook helemaal met je eens juppe
Shimano (XTR) gaat veeeel harder als Magura"s.....
Alle skijvblokken gaan gewoon lang mee, als ze langer meegaan lever je in op remkracht en anders op slijtage.... Mijn Marta blokken draaien al een 3000km, lijkt met niet echt een "ramp"...
Ik zou voor de Hope Mono Mini gaan, zeer lekkah en goed te doen voor all-mountain. Met de Marta"s kom je ook wel toe, maar heb je weinig reserve...
Alle skijvblokken gaan gewoon lang mee, als ze langer meegaan lever je in op remkracht en anders op slijtage.... Mijn Marta blokken draaien al een 3000km, lijkt met niet echt een "ramp"...
Ik zou voor de Hope Mono Mini gaan, zeer lekkah en goed te doen voor all-mountain. Met de Marta"s kom je ook wel toe, maar heb je weinig reserve...
mocht je voor XT gaan, pak dan wel de 2003 versie, en zet verschillende blokken erin..
Ik rij met de "normale" gesinterde blokken en de kunstof versie, zet per rem 1 gesinterde en 1 kunstof is een geweldige combi!!
Greetz
Ik rij met de "normale" gesinterde blokken en de kunstof versie, zet per rem 1 gesinterde en 1 kunstof is een geweldige combi!!
Greetz
Ken Hope mini niet zo goed. Wil naruurlijk XT 03 die hebben gewone remgrepen. Wat zou er mis zijn met Louise Fr 04??
Begrijp dat Marta wel kan maar niet iedereen wordt er heeeeel blij van dus nu de keuze Mini, XT 03, Louise Fr 04 kom maar schieten en graag met gefundeerde argumenten. Daar kan ik wat mee!
Begrijp dat Marta wel kan maar niet iedereen wordt er heeeeel blij van dus nu de keuze Mini, XT 03, Louise Fr 04 kom maar schieten en graag met gefundeerde argumenten. Daar kan ik wat mee!
Doet Specialized ook standaard. Is allemaal wel leuk en aardig maar na 500 km of wat kreeg ik problemen met het feit dat de kunststof zijde sneller sleet dan de metalen zijde. Gevolg: Metalen remblok schuurt de hele tijd langs de schijf. En dan kan je wel je wiel eruit halen en de cilinders terug duwen, ze komen toch weer verkeerd. Was opgelost door een heel nieuw metalen setje remblokken te monteren á 25 euri per set.viper01 schreef: mocht je voor XT gaan, pak dan wel de 2003 versie, en zet verschillende blokken erin..
Greetz
Ik vind dit een van de vreemste afmontages die ik gezien heb

vergeet die louises fr,
met die xt;s of mini"s heb je dezelfde of meer remkracht(als je dezelfde schijfmaar neemt zeker meer) en zowiezo meer kwaliteit.
Die mini"s zijn wat beter in te stellen voor grote handen.
Als dat je niet uitmaakt, kijk naar de goedkoopste set, xt en mini zullen niet veel verschillen denk ik
met die xt;s of mini"s heb je dezelfde of meer remkracht(als je dezelfde schijfmaar neemt zeker meer) en zowiezo meer kwaliteit.
Die mini"s zijn wat beter in te stellen voor grote handen.
Als dat je niet uitmaakt, kijk naar de goedkoopste set, xt en mini zullen niet veel verschillen denk ik
Ik vind dit een van de vreemste afmontages die ik gezien heb.
maar wel één met de beste remeigenschappen..
greetzz
Sorry man spaar verder voor HOPE...
Snap ik niet? maar goed wat zijn de specs en tech details? Van de Hope mini.
1 zuiger
145 mm achter mogelijk
verder 165, 185 en 205 mm
grote ruimte tussen blokken en schijf wat goed is voor de modder
remkracht lijkt hierdoor minder, maar dat is niet het geval, je legt jezelf zo over de kop met 1 vinger(veel mensen beoordelen een rem hierop, maar voor XC is dosering veel belangrijker, want wanneer rem jij zo hard dat je wiel blokkeerd? Niet lijkt me.)
dosering van de mini is top
je kunt de lever heel ver van het stuur afplaatsen(veel verder dan een andere rem), hierdoor kun je een beter rijden als je grote handen hebt, dat is mijn probleem.
je kunt ze helemaal uit elkaar halen voor een service beurt.
Gewicht weet ik zo 1 2 3 niet uit mn hoofd, staat wel op de site.
145 mm achter mogelijk
verder 165, 185 en 205 mm
grote ruimte tussen blokken en schijf wat goed is voor de modder
remkracht lijkt hierdoor minder, maar dat is niet het geval, je legt jezelf zo over de kop met 1 vinger(veel mensen beoordelen een rem hierop, maar voor XC is dosering veel belangrijker, want wanneer rem jij zo hard dat je wiel blokkeerd? Niet lijkt me.)
dosering van de mini is top
je kunt de lever heel ver van het stuur afplaatsen(veel verder dan een andere rem), hierdoor kun je een beter rijden als je grote handen hebt, dat is mijn probleem.
je kunt ze helemaal uit elkaar halen voor een service beurt.
Gewicht weet ik zo 1 2 3 niet uit mn hoofd, staat wel op de site.
-
met die xt bedoel je de 2003 neem ik aan..
geweldig goede rem, 1x goed monteren/installeren en het blijft goed, 4 zuigers per calipper niet te zwaar sterke metalen leidingen en slijtage gaat rustig ojah en het belangrijkste remt zeeer lekker en krachtig
greetzz koenie (xt disc user)
geweldig goede rem, 1x goed monteren/installeren en het blijft goed, 4 zuigers per calipper niet te zwaar sterke metalen leidingen en slijtage gaat rustig ojah en het belangrijkste remt zeeer lekker en krachtig
greetzz koenie (xt disc user)
Eigenlijk zijn jullie kl**tzakken. Ik twijfel mega nu die Hope"s zijn zeer bruut zoals ze eruit zien. heb eerst gekozen voor de XT"s. Nu heb ik een financieel mazzeltje en denk ik toch heel hard aan die Mini"s.
Mijn vraag: overtuig me
Ik weet het niet meer hoor ??? ???
Mijn vraag: overtuig me
Ik weet het niet meer hoor ??? ???
Easy. Met die Hope"s heb je zeer mooie remmen, die weinig onderhoud vergen en gewoonweg super zijn.
Als je kijkt naar de remprestaties, weet ik wel wat ik voor volgende remmen ik wil...
Als je kijkt naar de remprestaties, weet ik wel wat ik voor volgende remmen ik wil...