magura clara schijfremmen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Merijn
magura clara schijfremmen

Bericht door Merijn » vr okt 17, 2003 8:22 pm

Iemand ervaring met clara?
Eerst lopen ze aan nu weer te weinig druk achter. Ik moet een paar keer knijpen voordat ie druk heeft. Heb al een keer olie vervangen en ontlucht.
Whats wrong?

Sven

Re:magura clara schijfremmen

Bericht door Sven » vr okt 17, 2003 9:03 pm

Stuur ze es op naar Magura (via de LBS)
Ik ben volgens mij één van de weinigen geweest die er geen last van heeft gehad, maar het zou volgens magura aan de seal liggen die om de zuiger zit die het oliereservoir inloopt.

Deze wordt namelijk na een bepaalde tijd wat soepeler, en zou ervoor zorgen dat je een zwabberend drukpunt zou hebben...

Aldus horen zeggen ;)

Steppie

Bericht door Steppie » za okt 18, 2003 7:07 pm

Ja, heb ik ook. Zijn ze nog in garantie? Bij mij zijn het die zuigers in de handvaten. Die worden oud en zijn dan niet meer helemaal dicht of te hard of zo. Iedergeval lekken ze daar heel langzaam.
Ik heb er al eentje terug gestuurd en een nieuw handvat erop gekregen. Tuurlijk begon de andere precies toen de andere bij magura lag........

Heb je trouwens goed ontlucht, via de handleiding van de magura cult page?
Kijk in iedergeval eens of er een beetje olie achter bij het handvat zit, binnen in. Vooral als je net ontlucht heb, overal super schoon maken. Geen olie achterlaten, dan kan je goed achterhalen of er een lekje zit........

Merijn

Bericht door Merijn » za okt 18, 2003 7:42 pm

Ik heb goed gekeken en geluisterd en ze lekken inderdaad een heel klein beetje bij de handvatten, je hoort ook een soppend geluidje.
De remmen komen uit 2001 maar ik heb mn fiets 2dehands gekocht dus geen dealer en geen garantiebewijs. Magura regelt niks met particulieren.
Ontluchten en bijvullen heb ik inderdaad volgens pdf bestandje gedaan.

Weet iemand of ik zelf iets aan dat lek kan doen?

Sven

Bericht door Sven » zo okt 19, 2003 11:03 am

Je kan hoogstens naar een fietsenboer toe gaan, en vragen of ie dat onderdeel (die seal dus) op voorraad heeft, en dan vragen of ie het vervangt voor je...
Want dat onderdeel is zo klein en secuur om te plaatsen, das bijna niet te doen....

Steppie

Bericht door Steppie » zo okt 19, 2003 12:22 pm

Je zou nog een mailtje kunnen sturen naar magura duitsland. je weet nooit.
Ik heb mijn fiets ook tweede hands gekocht, maar gelukkig heeft de verkoper me de verkoop bon gegeven. Dus kon ik ze via de fietsenzaak laten vervangen......

Trouwens dat pdf file met de ontluchting van magura, das de standaard manier. Maar er zijn een aantal alternatieve methodes van ontluchten, naja die pompen de olie er een paar keer in en uit en ontluchten daardoor ietsje beter als het goed is. Maar als er olie zit, dan zijn de seals weer eens kapot.............

Merijn

Bericht door Merijn » zo okt 19, 2003 1:25 pm

Ik heb magura duitsland een maand of drie geleden twee mailtjes gestuurd maar geen antwoord....
Ik heb wel de verkoopbon. Ik ben 1 keer bij die dealer geweest (uur in de auto)maar deze vertelde mij dat er niets mis mee was dat ik ze gewoon even moest ontluchten en wilde ze niet voor me naar magura opsturen...
Kent iemand toevallig een andere hele aardige Koga/magura dealer die iets voor me zou kunnen betekenen?

Ant

Bericht door Ant » zo okt 19, 2003 2:08 pm

Ik zou het toch nog een keer via Magura proberen...

Ik heb ook een keer geen reaktie op mijn mailtjes gekregen. Toen heb ik mijn mailtje geforward naar de website master met de mededeling dat ik geen reaktie kreeg. Die is van de afdeling marketing en niet van de service. Toen had ik zo antwoord van service dus dat hielp.... ;D

V.w.b. service helpen ze wel particulieren. Ik had ook problemen met een Louise hendel. De %*&^ van de zaak waar ik ze gekocht had zette er vervolgens een Gustaf handel op want die had hij nog liggen en "dan had ik mijn fiets snel terug" >:( >:(

Magura gemaild en die stuurden me kosteloos een nieuwe hendel van Louise. Die gooide vervolgens mijn zoontje in de prullebak zonder dat ik het merkte. (doet "ie met bijna alles wat hij voor handen krijgt...). Magura weer een keer gemaild met schaamrood op de kaken, en weer kosteloos een nieuwe gekregen.....

kortom: MAGURA SERVICE IS TOP!!!!!!!

Merijn

Bericht door Merijn » zo okt 19, 2003 3:04 pm

Ik heb een vriendelijke mail gestuurd naar de webmaster van magura.com, hopen dat het lukt.
Ik heb er ook even bijgeschreven dat die piemel van een dealer me al twee keer 35 € heeft laten dokken voor refilling and bleeding en ze niet naar magura wilde opsturen..

KoeniE

Bericht door KoeniE » di okt 21, 2003 5:06 pm

bel de nederlandse importeur eens en doe je beklag over de dealer dit is namelijk een bekend probleem de kunststof zuigers gaan na verloop van tijd lekken (bij martha"s soms binnen een jaar) en daar krijg je kostenloos een nieuwe hendel voor met alu zuiger.

angel

Bericht door angel » di okt 21, 2003 6:59 pm

NZ Parts
Vlaardingen
Goeie service
8) Angel 8)
succes !!

Merijn

Bericht door Merijn » za dec 06, 2003 7:22 pm

MAGURA rules.
Naar aanleiding van de reactie van "Ant" (bedankt voor de tip) heb ik een mailltje gestuurd naar de webmaster van de magurasite. Deze adviseerde mij om de remmen met kopie van aankoopbon en uitleg op te sturen naar Magura.

Ik heb ze terug gekregen... en hoe!!
Remklauw achter en allebei de remhendels zijn vernieuwd en ze hebben er ook nieuwe remblokken opgezet....te bedenken dat ik mn fiets 2dehands heb gekocht en geen garantiebewijs heb: Superservice!!

Plaats reactie