past louise 2001 op bevestigingen scott g zero pro 2001?
Moderator:Beheerders
hey,
ik hebeeen scott g-zero pro en ik heb er claras op. iemand verkoopt louise"s 2001 en die wil ik eropzetten.
hij zegt dat de voorrem niet past omdat dat een manitou 2001 is. waarom passen mn claras 2001 dan wel?
mn vraag is dus eigenlijk; is het zo dat clara 2001 en louise 2001 andere bevestigingspunten nodig hebben?
bedankt!
ik hebeeen scott g-zero pro en ik heb er claras op. iemand verkoopt louise"s 2001 en die wil ik eropzetten.
hij zegt dat de voorrem niet past omdat dat een manitou 2001 is. waarom passen mn claras 2001 dan wel?
mn vraag is dus eigenlijk; is het zo dat clara 2001 en louise 2001 andere bevestigingspunten nodig hebben?
bedankt!
Re:past louise 2001 op bevestigingen scott g zero pro 2001?
Hij heeft het over de bevestiging aan je voorvork. Manitou heeft een afwijkend systeem. Het ligt er dus aan wat voor bevestiging je voorrem heeft en welk systeem die van hem heeft. Daarnaast zijn er allerlei soorten adapters te verkrijgen. Of het daarmee perse lukt durf ik niet te zeggen.
ja, dat snap ik, dank je maar ik bedoel wijken clara 2001 en louise 2001 dan van elkaar af? Ik heb nu clara eropzitten en die passen gewoon.
-
Jij hebt dus als ik het goed begrijp een Manitou vork... Nu heb je Clara"s, je voorrem heeft nu een postmount systeem (manitou systeem). Wat waarschijnlijk het probleem is, is dat de louise gewoon IS2000 is ("normaal" systeem die op vrijwel elke vork wordt toegepast, behalve Manitou) Dat gaat dus niet passen.
Wat Sjef dus al zegt is dat je gewoon een adapter moet halen, mits deze te krijgen is natuurlijk.
Succes!
Wat Sjef dus al zegt is dat je gewoon een adapter moet halen, mits deze te krijgen is natuurlijk.
Succes!

bedankt.
en hoe zit dat met bijvoorbeeld XT remmen van 2001 dan?
en hoe zit dat met bijvoorbeeld XT remmen van 2001 dan?
Precies hetzelfde. De shimano remmen zijn namelijk ook op IS2000 gemaakt, dus je zal daar ook adapters voor moeten zoeken.
Stel, je ziet nu een koopje, vraag dan gelijk aan de verkoper wat voor een bevestiging de rem heeft.
Stel, je ziet nu een koopje, vraag dan gelijk aan de verkoper wat voor een bevestiging de rem heeft.
baquelappe schreef:
Maar volgens mij ben je ook genoodzaakt een grotere schijf te nemen, want een 6" IS (van de remklauw) -> 6" postmount (van de vork) adapter bestaat volgens mij niet.
Met Deore"s wel, als ik het goed onthouden heb.
Nee Exar, dat is omgekeerd: 6" postmount van de klauw -> 6" IS van de vork:

hajongensbedankt!
ik heb uiteindelijk XT"s gekocht
mooi man, echt gaaf en ik moest inderdaad een adapter hebben en een andere schijf. een 170 ipv 160
ik heb uiteindelijk XT"s gekocht

mooi man, echt gaaf en ik moest inderdaad een adapter hebben en een andere schijf. een 170 ipv 160
170 lijkt me sterk ???
toch is het een 170, echt hoor, en ancher heb ik een 160 op een manitou mars en een XT rem 2001