Schijfremmen ; Clara vervangen door Julie?
Moderator:Beheerders
hey,
Ik heb Clara schijfremmen op mn fiets maar hoop dat een Julie een betere prestatie kan leveren qua remkracht en levensduur. Is dat echt efficient of zijn Clara ook wel goed? Ik heb tot nu toe nog weinig problemen gehad maar ik overweeg het toch omdat ik voor ongeveer 165 een setje Julie kan kopen en dan mn Claras verkopen. Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb Clara schijfremmen op mn fiets maar hoop dat een Julie een betere prestatie kan leveren qua remkracht en levensduur. Is dat echt efficient of zijn Clara ook wel goed? Ik heb tot nu toe nog weinig problemen gehad maar ik overweeg het toch omdat ik voor ongeveer 165 een setje Julie kan kopen en dan mn Claras verkopen. Wat vinden jullie hiervan?
Re:Schijfremmen ; Clara vervangen door Julie?
waarom zou je dat doen?????
juli zit onder de clara
juli zit onder de clara
koop xt"s wel duurder maar dan heb je ook wat
waarvoor gebruik je ze?(ja om te remmen ,maar xc,dual...?)
Koop Hope Mono 6"s, wel zwaar, maar dan heb je ook wat :-X
Denk dat je niet veel vooruitgaat, remkracht van de Julie is iets minder. Maar het is vooral dat de Julie gewoonweg bijna niet te doseren is, heb dat al een paar keer pijnlijk moeten ondervinden. Als je Clara"s niet bevallen is er toch iets mis mee wat gefixxxxt moet worden...
Denk dat je niet veel vooruitgaat, remkracht van de Julie is iets minder. Maar het is vooral dat de Julie gewoonweg bijna niet te doseren is, heb dat al een paar keer pijnlijk moeten ondervinden. Als je Clara"s niet bevallen is er toch iets mis mee wat gefixxxxt moet worden...
Zou mooi die clara"s houden als ik jou was.
True. Kheb zelf eerst de clara"s gehad en die haalden het way niet bij de julies.
ZOnde als je die gaat wisselen voor julies. Vraag maar eens aan Jass hiero, die rijdt nog met mijn clara"s rond, naar volle tevredenheid, zover ik weet.
ZOnde als je die gaat wisselen voor julies. Vraag maar eens aan Jass hiero, die rijdt nog met mijn clara"s rond, naar volle tevredenheid, zover ik weet.
ZAG schreef:
waarom zou je dat doen?????
juli zit onder de clara
Is dat zo? Volgens mij is Julie toch afstelbaar? Is dat niet de martha? Ik heb dus e Clara en eerst was er een zuiger vastgerot en nu is mn hendel ook nog ens stuk :s. En mn LBS zegt dat die claras altijd gebreken hebben.
mtbfreak schreef:
waarvoor gebruik je ze?(ja om te remmen ,maar xc,dual...?)
XC gewoon
Mn voorrem is wel vrijkrachtig maar mn achterrem is bagger. Mijn LBS zeggt dat dat altijd zo is omdat de druk die verspreid is over het circuit zoveel uitmaakt. Hij zegt dat de druk die door die kabels loopt van de voorrem vele malen beter is dan de achterrem omdat de achterrem een beetje langer kabel heeft. Ik weet wel dat dit wel IETS waar is maar het is geen reden om hem niet te kunnen afstellen hoor

En als ik dan andere zou nemen, dan zou ik de XT moeten nemen?
of deze ?
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=11786
of deze ?
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=11786
Ehmmm, Marta zit zeg maar niet echt bepaald ernstig wat je noemt onder Clara...
Ik rij met Julie en het is een persoonlijke overwinning dat ik je dat durf te zeggen als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik rij met Julie en het is een persoonlijke overwinning dat ik je dat durf te zeggen als je begrijpt wat ik bedoel...

lol, nee wat bedoel je?
btw waar verkopen ze clara? ik zie ze niet op b2b en andere online shops..
In de bak op de 2/3e verdieping van roseversand (Mits ze hem nog hebben)
Een ding is zeker ze zijn niet te gebruiken voor UA en DJ, of je hebt geluk dat hij stevig is
Een ding is zeker ze zijn niet te gebruiken voor UA en DJ, of je hebt geluk dat hij stevig is

M.A. schreef:
btw waar verkopen ze clara? ik zie ze niet op b2b en andere online shops..
Nieuw: niet meer.
Ze zijn dit jaar eruit gegaan omdat julie zover werd doorontwikkeld naar de louise toe, dat ze de clara ertussenuit hebben gehaald.
Zonde dus.
En de Marta"s staan boven de Louises.... for the record only

monteer groetere remschijf, dat scheelt veel in remkracht.
tussen 160 en 205mm zit ongeveer 45% remkracht verschil!
ik rij momenteel met een 160mm schijf ipv 180 en merk heel duidelijk dat ik minder remkracht heb. stap binnenkort ove rop 205mm en dat zal denk ik veel schelen.
ik rij momenteel met een 160mm schijf ipv 180 en merk heel duidelijk dat ik minder remkracht heb. stap binnenkort ove rop 205mm en dat zal denk ik veel schelen.
Jurriaan schreef:
monteer groetere remschijf, dat scheelt veel in remkracht.
Ook dat, maar het verschil in dosering tussen de julie en de clara is ook groot.
Zoals Brum al zei, natuurlijk.
Koop dan louises zou ik zeggen. Ik vind mijn clara"s trouwens lekker remmen, maar das natuurlijk iets persoonlijks...........
ok, ik vind mn voorrem ook echt niet slecht remmen maar mn achterrem wel. de dealer zegt dat dit zekerweten komt omdat de kabel naar achteren langer is, natuurlijk scheelt dat WAT maar geen groot verschil denk ik :s
doseren met dat ding is ook kutttt.
doseren met dat ding is ook kutttt.
Koop dan louises... zijn errug goed in doseerbaarheid, en de prijs is ook niet enorm hoog.
Volgens mij waren er nog een paar 2[sup]e[/sup]handsjes bij het Te Koop topic...
Volgens mij waren er nog een paar 2[sup]e[/sup]handsjes bij het Te Koop topic...
ha, ok thanks