Marzocchi EXR pro?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Joost2
Marzocchi EXR pro?

Bericht door Joost2 » za nov 15, 2003 1:53 pm

een maat van mij heeft zijn vork in tweeen gereden, nu heeftie in een winkel en Marzocchi EXR Pro (nieuw) gezien.
Heeft iemand enig idee uit welk jaar dat ding komt en wat zoiets moet kosten.

ohja, ook wel handig om te weten: is dat een beetje een goede vork voor normaal tot sportief XC gebruik?

Xircuit
Contacteer:

Re:Marzocchi EXR pro?

Bericht door Xircuit » za nov 15, 2003 11:49 pm

ERX is naar mijn weten een OEM-vork, dus dan zou deze alleen fabriek af worden gemonteerd en niet "los" te verkrijgen zijn in de winkel. En het is gewoon een 2004 model.

Deze vork wordt bij Suntour gemaakt, nee, niet schrikken, dat is niet zo erg. Kwaliteit ligt op een goed niveau maar door dat de vorken in Taiwan worden gemaakt kunnen de prijzen lager worden gehouden.

Specialized monteerd deze vorken in hun P.1 en P.3, fietsen die gemaakt zijn voor het UA gebruik (dus zware belasting). Tegen een stootje kunnen ze dus wel.

Maar hoeveel moet hij kosten (i.v.m. dat het dus geen officieele prijzen voor zijn) en welke versie gaat het? de 85mm, 105mm of de 130mm versie. 85mm is geen probleem,105 ook nog niet, maar 120 is voor een XC bike wel erg veel.

Joost2

Bericht door Joost2 » zo nov 16, 2003 11:11 am

Voor zover ik heb begrepen gaat het om een 85mm versie, lucht vering. Volgens mij heeftie er 250 euri voor betaald

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » zo nov 16, 2003 11:44 am

voor zover ik weet is EXR nog altijd de geokoopste vork van marzocchi dus GEEN kwaliteit street en UA vork waarvoor sommiogen ze aanzien, check pinkbike hoeveel er al gebroken zijn van Pseires eigenaars die ze niet meteen vervangen...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo nov 16, 2003 3:00 pm

Joost2

Bericht door Joost2 » zo nov 16, 2003 6:28 pm

nu dan ff first-hand ervaring: ik heb er vanmiddag even op gereden: vork ziet er redelijk robuust uit, moet het wel uithouden met normaal XC gebruik. Zou echter niet mijn eerste keus zijn (of eigenlijk helemaal niet mijn keus) als je omhoog rijdt pomt het als een dolle (hij is afgesteld voor iemand die 95 kilo weegt en ik weeg slechts 80 kilo,..) Omlaag rijden gaat daarentegen stuk beter.
hij heeft er 256 euri voor betaald, maar das inclusief nieuw balhoofd (cane creek c2) en een uur arbeidsloon, zit dan weer geen pompje bij, dus als je eens wat wil experimenteren kun je weer terug naar de LBS.

kort samengevat: voor hem goede vork (poser gehalte is ook redelijk, hij heeftem in het zilver, vindtie nogal belangrijkrijk, maarja wie niet ::))

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo nov 16, 2003 6:35 pm

Marzocchi=pompen.... ;)

Maar dat is fijn! Mijn MX comp komt Maandag! Hoera! En idd, bij normaal XC gebruik zal er niks gebeuren! En met Balhoofd+werkloon lijkt het me een reeël prijsje.

Plaats reactie