korte of lange kooi
Moderator:Beheerders
Ik wil een saint derailleur kopen voor op mijn SC bullit maar weet niet met welke lengte kooi ik het best kan pakken
Heb een cassette met een 34 T blad en op de site van bike2build staat dat je dan die met lange kooi moet hebben
Heb zelf het liefst een met korte kooi heb je denk ik minder kans dat je het zaakje verbuigt
Is dit mogelijk of schakeld het dan voor geen meter meer
Heb een cassette met een 34 T blad en op de site van bike2build staat dat je dan die met lange kooi moet hebben
Heb zelf het liefst een met korte kooi heb je denk ik minder kans dat je het zaakje verbuigt
Is dit mogelijk of schakeld het dan voor geen meter meer
-
Re:korte of lange kooi
Ziet er leuk uit de Saint derailleur, maar lekker waardeloos dat hij nergens compatible mee is.
Hou je denk ik te weinig ketting over, korte kooi is nu eenmaal meer comp. met n race cass. Dus Race Cass kopen!

Korte kooi schakelt rustiger en preciezer, maar met die derailleur zal je ook een Saint achternaaf moeten kopen en je dus ook een nieuw achterwiel (laten) maken ...
...hoezo? is het niet voldoende als je een 12mm steekasnaaf achter hebt waarvan de steekas een 10mm draad heeft op het eind?
ik heb een korte kooi op m"n XC (9.0SL), geen probleem, schakelt alles
(22-42 voor en 34-11 achter) Dus met enkel blad lijkt het me al helemaal geen probleem, misschien dat korte kooi 9.0sl wel wat langer is dan korte kooi Saint ???
(22-42 voor en 34-11 achter) Dus met enkel blad lijkt het me al helemaal geen probleem, misschien dat korte kooi 9.0sl wel wat langer is dan korte kooi Saint ???
- dobbel our zero
korte kooi
Luc schreef:
Korte kooi schakelt rustiger en preciezer, maar met die derailleur zal je ook een Saint achternaaf moeten kopen en je dus ook een nieuw achterwiel (laten) maken ...
Je kunt ze volgens mij op de achternaaf monteren maar ook gewoon op de derailleur hanger dus dat is het probleem niet
Jij hebt het volgens mij over een Saint der. waar tot nu toe enkel over gepraat wordt dat hij er gaat komen ...
@ K@tze: zou kunnen, zo precies weet ik ook niet met welke maat schroefdraad die der. aan die as zit.
@ K@tze: zou kunnen, zo precies weet ik ook niet met welke maat schroefdraad die der. aan die as zit.