Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
DeKerfs
- Berichten:7014
- Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm
Bericht
door DeKerfs » vr okt 31, 2003 6:25 pm
Zo is dat licht gewicht makkelijk gehaald jah.. Ritchey heeft ook weer een sub 400 grams velgje.. Araya"s waren vroeger ook licht, hadden ook geen eyelets. Hoeft geen al te groot probleem te zijn, mits de wielen meteen vanaf begin perfect op spanning staan... Slagen uit een wiel zonder eyelets halen kan wel een stuk lastiger zijn...
-
ZAG - Berichten:2309
- Lid geworden op:wo nov 14, 2001 6:19 pm
Bericht
door ZAG » vr okt 31, 2003 9:47 pm
wat is een eyelet?
-
BLRacing - Berichten:2754
- Lid geworden op:zo nov 04, 2001 4:35 pm
- Locatie:Ergens in Utrecht
Bericht
door BLRacing » vr okt 31, 2003 10:27 pm
Hallo 1919 berichten en je weet niet eens wat een eyelet is ;D
Dat is een stalen onderdeel op de velg waar de nippel van de spaak op rust. Dit is iets van de laatste 5 a 10 jaar denk en dat voorkomt microscheurtjes in de velg waar de spaak in gaat. Microscheurtjes kunnen ontstaan door (te hoge)wisselende spanningen in het materiaal en door een verkeerde spaakspanning. Zo"n eyelet verdeelt de spanning over een groter gebied. Noem het maar een versteviging.
Ik dacht dat mavic 517 velgen hier welleens last van hebben.
-
ZAG - Berichten:2309
- Lid geworden op:wo nov 14, 2001 6:19 pm
Bericht
door ZAG » za nov 01, 2003 5:47 pm
ja, op dat gebied ben ik niet helemaal thuis:D:D
maar misschien dat 1000 berichten verder het wel weet:D:D
dus zon klein rondje op de velg om het nippel heen.