Re:Fox of Manitou
Moderator:Beheerders
Ik zit voor een nieuw projectje te twijfelen tussen een 3 of 4 tal vorken:
-Fox Vanilla R(LC)
-Manitou Black Elite/Platinum
-Manitou Minute 1.00
-SR Suntour XC-Pro
geld speelt (vooralsnog) geen rol, maar zit een beetje te twijfelen over welke ik beter kan nemen (freeride). Manitou heeft goede service in NL, Fox weet ik weinig van, Suntour is hard aan de weg aan het timmeren (maar is nog steeds bezig met timmeren)...
Wie laat zijn licht er eens over schijnen...?
-Fox Vanilla R(LC)
-Manitou Black Elite/Platinum
-Manitou Minute 1.00
-SR Suntour XC-Pro
geld speelt (vooralsnog) geen rol, maar zit een beetje te twijfelen over welke ik beter kan nemen (freeride). Manitou heeft goede service in NL, Fox weet ik weinig van, Suntour is hard aan de weg aan het timmeren (maar is nog steeds bezig met timmeren)...
Wie laat zijn licht er eens over schijnen...?
-
qua service weet ik het niet,
maar qua kwaliteit steekt de Fox VER uit boven de concurrentie!!!! De enige merken due kwalitatief een beete mee kunnen komen met FOx zijn Rond en Marzochi. De rest is DUIDELIJK minder!
Als ik het qua prijs rond kan krijgen is mijn volgende vork Echt wel een FOx!
Groet, Lars
maar qua kwaliteit steekt de Fox VER uit boven de concurrentie!!!! De enige merken due kwalitatief een beete mee kunnen komen met FOx zijn Rond en Marzochi. De rest is DUIDELIJK minder!
Als ik het qua prijs rond kan krijgen is mijn volgende vork Echt wel een FOx!
Groet, Lars
IK zou voor de FOX kiezen
omdat dat die veel beter zijn ;D ;D
/\/\zzls BlackBox
omdat dat die veel beter zijn ;D ;D
/\/\zzls BlackBox
...ik zou voor de Manitou kiezen en wel de minute 2.0 of 3.0 (instelbaar), de hit voor 2004 , de service.
Van fox heb ik (net als alle andere merken trouwens) ook leed gezien en niet alleen van de materiele kant. (standaard uitdrukking "abuse" is irritant als customer als men niet weet waarover men praat), maar heb je een goede fox dan zul je er geen spijt van hebben.
@Pervert, al nieuws van het Fox abuse front?
Van fox heb ik (net als alle andere merken trouwens) ook leed gezien en niet alleen van de materiele kant. (standaard uitdrukking "abuse" is irritant als customer als men niet weet waarover men praat), maar heb je een goede fox dan zul je er geen spijt van hebben.
@Pervert, al nieuws van het Fox abuse front?
Waarom de 2.0 of de 3.0 Katze? alleen vanwege de luchtvering of...?
@steelboyke, ja o.a.
lees hier eens, tevens een zeer aantrekkelijke prijs...
http://www.coloradocyclist.com
lees hier eens, tevens een zeer aantrekkelijke prijs...
http://www.coloradocyclist.com

- Xircuit
- Contacteer:
Als geld geen rol speelt: de Fox. Simpel!
Normaal gezien zou ik ook zeggen: FOX!
Maar, die Manitou lijkt me ook zeer interressant met SPV technologie.. Maar die is ook weinig goedkoop, net als de Fox.
En een Fox Talas / F100X?
Maar, die Manitou lijkt me ook zeer interressant met SPV technologie.. Maar die is ook weinig goedkoop, net als de Fox.
En een Fox Talas / F100X?
Nee, een Talas of een F100X wil ik niet, ten eerste te duur en ten tweede spreekt het idee erachter me minder aan...
Als het in een hardtail zou moeten: Minute 2.0. Op een volgeveerde fiets met een soepele achterbrug (enduro of marathon achtig dus) zou ik misschien nog een Fox overwegen, maar op een racefully, ook een Minute vork.
Rationale: De Fox is veel te zacht geveerd, dus gaat ongeloofelijk op en neer als je op de pedalen gaat staan. De Minute zou je zo moeten kunnen tunen dat dit niet het geval is. Bij een hardtail en racefully is het dan wat minder van belang dat je de kleine hobbeltjes niet afveert. Ik hoor jullie nu denken: "maar die Fox heeft een lock-out". Nou, leuk. maar telkens dat ieniemienie hendeltje verzetten, waarmee ook nog eens je dempingsinstelling mee draait is in mijn ogen niet het toppunt van ergonomie.
Niet dat de Fox een slechte vork is, in tegendeel. Maar in mijn Rocky Mountain zag ik nu liever een Minute dan een Fox (in m"n Tazer trouwens ook). Alleen zet ik kleine vraagtekentjes bij de houdbaarheid van de Minute vorken. Van mijn Fox weet ik dat ie lang meegaat, maar die Minute moet zich nog bewijzen.
Euh, maar ik wil wel nog ooit mijn Fox verkopen, dus niet allemaal tegelijk Fox de rug toe keren he?
Rationale: De Fox is veel te zacht geveerd, dus gaat ongeloofelijk op en neer als je op de pedalen gaat staan. De Minute zou je zo moeten kunnen tunen dat dit niet het geval is. Bij een hardtail en racefully is het dan wat minder van belang dat je de kleine hobbeltjes niet afveert. Ik hoor jullie nu denken: "maar die Fox heeft een lock-out". Nou, leuk. maar telkens dat ieniemienie hendeltje verzetten, waarmee ook nog eens je dempingsinstelling mee draait is in mijn ogen niet het toppunt van ergonomie.
Niet dat de Fox een slechte vork is, in tegendeel. Maar in mijn Rocky Mountain zag ik nu liever een Minute dan een Fox (in m"n Tazer trouwens ook). Alleen zet ik kleine vraagtekentjes bij de houdbaarheid van de Minute vorken. Van mijn Fox weet ik dat ie lang meegaat, maar die Minute moet zich nog bewijzen.
Euh, maar ik wil wel nog ooit mijn Fox verkopen, dus niet allemaal tegelijk Fox de rug toe keren he?
ik heb vandaag mijn speciale spider binnengekregen met minute 2 vork
maar door het te warme weer niet er mee kunnen fietsen.
Ik hou je op de hoogte.
ik zou zowiezo op een manitou gaan want de fox service is weinig tering slecht en meer en meer vorken blijken na wat hard gebruik toch wel degelijk met problemen te kampen (miker G, Rick, pervert, Ik zelf en dan ken ik er nog verschillende) en die lull van sabma is een achterlijke mongool die kan wedijveren met de IQ van JayRon.
maar door het te warme weer niet er mee kunnen fietsen.
Ik hou je op de hoogte.
ik zou zowiezo op een manitou gaan want de fox service is weinig tering slecht en meer en meer vorken blijken na wat hard gebruik toch wel degelijk met problemen te kampen (miker G, Rick, pervert, Ik zelf en dan ken ik er nog verschillende) en die lull van sabma is een achterlijke mongool die kan wedijveren met de IQ van JayRon.
Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s Foto"s !!!!
Ik rij zelf al een tijd met de Fox Vanilla R. Werking is zeer goed, maar zoals gezegd is de vering nogal zacht. Heb er een stuggere veer in gezet, maar overweeg nu zelfs om de hardste te kopen. (ik weeg 84kg, fiets 15,5kg) Een lock-out zou interessant zijn als je ook langere tochten doet.
Wat lastig is, is de speling op de vorkpoten. Velen hebben er last van. Zeker als je vork niet ingeveerd is en je houdt je voorrem dicht, is het net alsof je speling op je balhoofd hebt. Op kassei bvb rammelt het echt. Volgens Fox hoort dat zo te zijn, maar echt veel vertrouwen in je vork geeft dat niet. Sommigen hebben er echter geen last van. Ik ben er in elk geval al wat aan gewend geraakt. Voor de rest werkt die vork super en ook de afwerking is top. Maar dat rammelen, daar gaan ze toch echt iets aan moeten doen.
Wat lastig is, is de speling op de vorkpoten. Velen hebben er last van. Zeker als je vork niet ingeveerd is en je houdt je voorrem dicht, is het net alsof je speling op je balhoofd hebt. Op kassei bvb rammelt het echt. Volgens Fox hoort dat zo te zijn, maar echt veel vertrouwen in je vork geeft dat niet. Sommigen hebben er echter geen last van. Ik ben er in elk geval al wat aan gewend geraakt. Voor de rest werkt die vork super en ook de afwerking is top. Maar dat rammelen, daar gaan ze toch echt iets aan moeten doen.
Waarom wil iedereen specifiek eem Minute 2.0??? Wat is er mis met de 1 of de 3?
Minute 2 is een luchtveer en daarmee veel beter af te stellen op je gewicht dan een staalveer. Verder is ie lekker licht, alleen jammer dat je de veerweg niet op-de-vlieg kunt veranderen (als het al kan).
off topic maar toch

Jammer van de Fox demper

Plons, er zijn dagen dat ik geen medelijden met je heb...
Wanneer ga je aan de eggbeater? Meer plezier in de winter!
Wanneer ga je aan de eggbeater? Meer plezier in de winter!
Eej Steelie!
Heeft Mech je dan NIET overgehaald nen Minuutje aan te schaffen... ::)
Kzou veur nen Minute gaon als "k u was maor da zen ik nie!
Manitou dus...
ps. Wanneer gaan we weer BSX-en?
Heeft Mech je dan NIET overgehaald nen Minuutje aan te schaffen... ::)
Kzou veur nen Minute gaon als "k u was maor da zen ik nie!
Manitou dus...
ps. Wanneer gaan we weer BSX-en?
-
misschien beetje laat maaru....neem de Fox..