blokkering balhoofd
Moderator:Beheerders
hallo,
is het mogelijk om een soort blokkade te maken in je balhoofd waar door het stuur niet meer over je bovenbuis kan gaan, of bestaan er al reeds balhoofden met dit principe? ik vraag dit om te voorkomen dat mn bovenbuis weer wordt beschadigt door een inslaande remhendel....
is het mogelijk om een soort blokkade te maken in je balhoofd waar door het stuur niet meer over je bovenbuis kan gaan, of bestaan er al reeds balhoofden met dit principe? ik vraag dit om te voorkomen dat mn bovenbuis weer wordt beschadigt door een inslaande remhendel....
-
Re:blokkering balhoofd
Zo ver ik weet bestaat dit systeem niet. Lijkt mij niet echt super. Als je stuur zover komt zal je 9 van de 10 keer wel over de kop gaan. Daardoor zal er veel kracht op de voorkant van je bike komen en zal de blokkering toch wel afbreken..
Frame anders beschermen?
V.
Frame anders beschermen?
V.
Het enige wat enigzins help tegen deuken is dik stuk rubber op je buis bevestigen (binnen/buitenband). Maar of dat nou zo mooi uitziet. Misschienn zo"n beschermer van een BMX, maar dat ziet helemaal lachwekkend uit.
Ander voorbouw monteren, komt je stuur hoger te staan en slaat dus ook je remhendel niet meer tegen je frame

zou wel een heel vernuftig en kwetsbaar systeem worden, en snel afbreken, neem idd gewoon een andere voorbouw

-
- Contacteer:
Mountain Cycle frames hebben zoiets

- King Zeus @ DirtE19
Patman schreef:
Mountain cycle frames hebben zoiets![]()
ja maar dat is lelijk...

-
- Contacteer:
Gij ook, kijk maar ;D

Er zijn remhendels die met een spherische glijlager gelagerd zijn en bij zo"n typisch ongelukje uit de pot gerukt word waardoor je schade aan de bovenbuis kan voorkomen. Ik heb dat ook gehad dat ik viel en mijn stuur 180+ graden omdraaide maar de remhendel (Hope Enduro4) zat helemaal los. Was een kwestie van terug erin drukken en je kon weer verder. Meestal moet je wel je lager vernieuwen daarna omdat hij door de klap beetje opengespleten is.
Misschien is een riser stuurtje wel wat voor jou.
Misschien is een riser stuurtje wel wat voor jou.
Bij dh leer je dat je vooral de hendels en shifters niet knalvast moet draaien, als je bike op het stuur terecht komt breken ze namelijk af, zorg ervoor dat je ze nog kun draaien over het stuur met enige weerstand, dit saves menige bovenbuis en ook remhendel. Het is idd pijnlijk als je nieuwe fietsje meteen bij de eerste rit al een inslag in de bovenbuis heeft, daarom, let op de kabelvoering, en de hoogte van je stuurpen, een iets breder stuur wil ook helpen want dan komt het handvat tegen de bovenbuis...
succes.
succes.

k@tze schreef:
Bij dh leer je dat je vooral de hendels en shifters niet knalvast moet draaien, als je bike op het stuur terecht komt breken ze namelijk af, zorg ervoor dat je ze nog kun draaien over het stuur met enige weerstand, dit saves menige bovenbuis en ook remhendel. Het is idd pijnlijk als je nieuwe fietsje meteen bij de eerste rit al een inslag in de bovenbuis heeft, daarom, let op de kabelvoering, en de hoogte van je stuurpen, een iets breder stuur wil ook helpen want dan komt het handvat tegen de bovenbuis...
succes.![]()
Klinkt als ervaring...

Maar niet alleen bij DH is dit handig... ook bij andere takken van de fietsport is en blijft dit handig.
[sub]Spreekt ook uit ervaring :-[[/sub]
momenteel rijd ik met een lichte riser maar aangezien ik xc rijd wil ik toch weer een rechter stuur:
-is het dan slim om het stuur zoaf te stellen dat zeg maar de rem de buis helemaal aan de zijkant raak daar is de klap verspreidt over een groot oppervlak
-iig sram remgrepen te nemen,omdat die van carbon zijn en plastic hendels hebben.... dit is een minder harde aanraking dan aluminium op alumiun
-bestaan ervan die remhendels die wegschieten voor v-brakes?
-is het dan slim om het stuur zoaf te stellen dat zeg maar de rem de buis helemaal aan de zijkant raak daar is de klap verspreidt over een groot oppervlak
-iig sram remgrepen te nemen,omdat die van carbon zijn en plastic hendels hebben.... dit is een minder harde aanraking dan aluminium op alumiun
-bestaan ervan die remhendels die wegschieten voor v-brakes?
-
k@tze schreef:
succes.![]()
WTF! Dat is nog best slim.. morgen ff fixen! Tnx!
V.
-
only one word for you mister...terugtrap rem
of als het kan, zo laag monteren dat je handvat het frame raakt.
Ik ga dit denk ik zelf eens proberen. Kan nog wel een stukkie lager zitten
Ik ga dit denk ik zelf eens proberen. Kan nog wel een stukkie lager zitten
- King Zeus @ DirtE19
Patman schreef:
Gij ook, kijk maar ;D
![]()
ik zwijg... ;D
-
je slaapt ;D