Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
binkie - Berichten:394
b1 titanium frame
Bericht
door binkie » wo sep 17, 2003 6:55 am
Heeft iemand informatie over Be One titanium frames?
Gewicht, kwaliteit (Russisch?), geometrie
Be One verkocht deze frames aan het eind van de vorige eeuw
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » wo sep 17, 2003 7:10 pm
Zon een dus, was/is van Roxtr dacht ik.
Mischien kun je "m ff mailen, de bovenstande van Roxtr staat bij Bikes>XC>B1
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » wo sep 17, 2003 8:37 pm
binkie schreef:
Gewicht, kwaliteit (Russisch?), geometrie
Gewicht... hangt van de versie af. Ze waren niet extreem licht, maar ook niets te zwaar (1800-1900gr). Er waren er bij mijn beste weten 2 óf 3. De eerste was die, die in de kleuren geel/rood/blauw, destijds door het VSB-Batavus/BeOne team gebruikt werd. Deze waren niet of nauwelijks aangepast voor een geveerde vork. Destijds geleverd met een Marzocchi XC700 oid. Daarna kwam eenzelfde die voor een Bomber aangepast was.
De derde of misschien was dat de tweede zonder lak, is er een die voor 80mm aangepast was en wat details anders was.
Zeker geen Russisch gemaakt spul. BeOne behoord tot de Accell Groep. Zo ook Laprierre. Deze hadden al langer tita frames in hun programma en dat waren dezelfde als die van BeOne. Ze komen uit China.. dat is zeker. Maar of ze nu van Hunglun Sport Apparatus (bouwt o.a. Airborne) of van Xi"An Changda Titanium komen, weet ik niet geheel zeker. Ik meen althans dat het de eerste (Hunglun) was die ze in elkaar piktten.
-
FranQ - Berichten:612
Bericht
door FranQ » vr sep 19, 2003 1:16 pm
Ik heb m nog steeds.
Geometrie: niet te racey maar toch redelijk gestrekt. Goed uit te houden voor langere afstanden. Frame is idd niet erg licht maar goed daar is het titanium voor. Echt super stijf is het frame ook niet, dat merk je alleen op de weg. Als je het terrein ingaat merk je daar niks meer van, dan is het lekker comfortabel en bonkt het niet zo als een alu frame. Scheelt redelijk veel, vooral vergeleken een C"dale.
Als je nog vragen hebt, mail me maar of post t hier.
mzzl"s FranK
-
Abuse that Sl*t - Berichten:1287
Bericht
door Abuse that Sl*t » vr sep 19, 2003 1:34 pm
tering Dekerfs!!!!
anders begin je weer es met de bike quiz je weet toch zoveel dat jij wel weer een goeie begin vraag weet te verzinnen ;D ;D
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » wo okt 01, 2003 9:17 pm
Goed, duidelijkheid in de zaak "herkomst BeOne Ti frames"....
Heb uit een redelijk betrouwbare bron vernomen dat Laprierre zijn frames haalt bij Bejing Hanglun (niet Hunglun, bijna goed dus

) Sport Apparatus Ltd. (
www.ti-bicycle.com) Dus; daar komt die B1 ook vandaan. 99,99% zeker.
De oplettende surver zal daar ook een frame vinden dat men ook redelijk goed zal kennen, en bevestigd dat geen wat ik eerder al zei.
-
binkie - Berichten:394
Bericht
door binkie » do okt 02, 2003 12:53 pm
Allemaal zeer bedankt voor jullie reflecties!
Alleen over kwaliteit heb ik niets gehoord.
Toch wel een aanrader als zo"n frame niet te duur is? Ik kan zon geel/rood/blauwe (1998) kopen.
Ik wil het frame voor een rigid bike gaan gebruiken, daar lijkt het dus wel zeer geschikt voor (comfortabel) en meteen de juiste geometrie in combinatie met een starre vork .
-
FranQ - Berichten:612
Bericht
door FranQ » do okt 02, 2003 1:22 pm
Ik dacht dat deze frames alleen in blank te krijgen waren? Maar goed ik kan het mis hebben.
Over de kwaliteit valt niks slechts te zeggen. Welke kwaliteit bedoel je dan? Van het laswerk of van het titanium zelf?
Laswerk is netjes gedaan, goed het is geen Merlin ofzo maar daar is de prijs ook niet naar.
Kwaliteit van het titanium is prima, valt weinig over te zeggen eigenlijk.
suc6 met kopen. Maat van mij heeft ook een ti frame (staat dan geen Be-One op maar is t zelfde frame) en die heeft er een Pace vork in zitten (star) ziet er erg gelikt uit en rijd ook super. mooie combinatie
(mijn fiets kun je ook kopen als je interesse hebt)
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » do okt 02, 2003 4:39 pm
binkie schreef:
Allemaal zeer bedankt voor jullie reflecties!
Alleen over kwaliteit heb ik niets gehoord.
Toch wel een aanrader als zo"n frame niet te duur is? Ik kan zon geel/rood/blauwe (1998) kopen.
Ik wil het frame voor een rigid bike gaan gebruiken, daar lijkt het dus wel zeer geschikt voor (comfortabel) en meteen de juiste geometrie in combinatie met een starre vork .
Over de kwaliteit; kijk op hun site en zie welke frames ze nog meer maken (met name voor welk merk).. daarover hoor je goede berichten dus zegt dat mij in elk geval meer dan genoeg.
Die VSB geel/blauw/rode... Die had je dus met een Marz Bomber of de nog oudere versie (herkenbaar aan het kabelbuisje op de zitbuis voor de cantilever remmen) met een XC nogwattus van Marz. Deze laatste zou t fijnste zijn, aangezien daar een lage starre vork in kan en die zijn nog wel te vinden.
In case of het eerste, dus de versie met de Bomber (stuur me een foto en ik zeg je welke je daar hebt), dan moet je een hoge vork monteren (+415mm). Dan tref je het.. want die kan ik je ook nog wel leveren