Voorderrailleur

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
Voorderrailleur

Bericht door N I E L S » vr sep 26, 2003 10:39 am

hallo,

Mijn voorderrailleur heeft wat speling lijkt wel, het onderdeel dat de ketting letterlijk verschuift kun je iets bewegen. Het zit met pennetjes bevestigd. Het is volgens mij een acera. Is hier wat aan te doen of gewoon een nieuwe kopen?

FREAKaZOID
Contacteer:

Re:Voorderrailleur

Bericht door FREAKaZOID » vr sep 26, 2003 10:59 am

Zover ik het kan beoordelen heeft ie gewoon zijn beste tijd gehad. Mijn deore (die eigenlijk al lang vervangen had moeten zijn) Kan een aardig stukje bewegen, en dat is gewoon slijtage! Als ik jouw was zou ik een ander kopen, mooie gelegenheid om misschien meteen wat beters dan een acera te kopen, bijvoorbeeld een LX ofzo (behoorlijke voorruitgang)

Ik denk dat je moet vervangen, hoe lang zit ie er al op en hoe word ie gebruikt/ modder/ droog/onderhoud enzovoort.

N I E L S

Bericht door N I E L S » vr sep 26, 2003 1:35 pm

hey Freakazoid!

Bedankt voor je snelle reactie. Hij zit er al vrij lang op maar ik dacht met wat richten misschien. Ik kan moeilijk bij de betreffende pennetjes komen. Ik denk dat je gelijk hebt want er is duidelijk geen manier van afstellen ofzo. Een LX ofzoiets ja ;)

Hij wordt nu alleen nog op de weg gebruikt en af en toe weilandje :D

durfduivel_deelux

Bericht door durfduivel_deelux » zo sep 28, 2003 10:53 pm

of voor een paar eurootjes meer een xt die nog fijner werkt.

N I E L S

Bericht door N I E L S » ma sep 29, 2003 2:31 pm

Hey,

Ja, ik ben vastbesloten een nieuwe te kopen. Ik heb meerdere versies gezien. iets met swing en dat andere. Top swing ofzo had die gozer het over. Hoe weet ik welke ik moet hebben? Ik heb een waarvan de kabel van onder komt dus dat wet ik wel maar weten jullie misschien wat ze bedoelen met top-swing of niet top-swing (hoe dat moge heten :s ). Bedankt alvast.

Abuse that Sl*t

Bericht door Abuse that Sl*t » ma sep 29, 2003 2:42 pm

heb je je klemband van je derrailleur aan de bovenkant zitten? of een beetje aan de onderkant van je der.???

je moet in ieder geval downpull hebben ;)

N I E L S

Bericht door N I E L S » ma sep 29, 2003 3:12 pm

beetje aan de onderkant.
:)

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » ma sep 29, 2003 4:27 pm

Neem de oude mee als je een nieuwe gaat halen. Weet je zeker dat het de goede is als je weer naar huis gaat. :D

Plaats reactie