Tubeless Band Maar Dan Net Even Anders

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BLRacing
Tubeless Band Maar Dan Net Even Anders

Bericht door BLRacing » do sep 18, 2003 7:41 pm

Wat ik en De Lars Quevas in Zwitserland bij de Cristalp zagen is een totaal nieuw concept wat betreft tubeless banden of moet ik zeggen "tubeless tube draadband" ;D van Tufo tires uit Tsjechie.
We kwamen een Tsjech tegen bij de inschrijving die in zijn hand een zeer bijzondere band hield. Een semi-slick band die helemaal gesloten was dus gewoon een tube was en dus geen binnenband heeft. Aan de zijkant zat een profiel die zodra je de band op pompt in de velgwand grijpt en niet meer loslaat, een beetje zoals bij gewone tubeless banden dus.
Als hij lek gaat dan spuit je er gewoon wat sealant a la NoTubes in of het spul van Tufo.
Er is een website. http://www.tufonorthamerica.com/tires/mtb.php maar ze komen pas in de herfst met een uitgebreide lijn mtb banden.
Afbeelding

grisley

Re:Tubeless Band Maar Dan Net Even Anders

Bericht door grisley » do sep 18, 2003 8:35 pm

dit is niet nieuw ze maken al een paar jaar veldrijbanden gele
en de mtb banden heb ik al een paar keer gezien in nederland
o.a. 2 bike2build teamrijders ze zij trouwens erg moeilijk te monteren
weet van iemand die het had geprobeerd dat hij na een paar uur kloten de moed maar had opgegeven

The Flying V

Re:Tubeless Band Maar Dan Net Even Anders

Bericht door The Flying V » vr sep 19, 2003 8:22 am

Enig probleem, stel er zit een redelijk groot gat in de band. Wat niet met vloeibare lijm / silicone te plakken is.
Punt 1, kan je dat gat plakken met een ouderwetse plakker? Nee!
Punt 2, kan je er tijdelijk een binnenband inknallen? Nee!

Doe mij dan toch maar tubeless, als die lek is knal ik er gewoon een binnenbandje in. ;D

V.

Plaats reactie