Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
Xircuit
-
Contacteer:
-
Pimiento
Bericht
door Pimiento » wo jun 04, 2003 7:24 pm
Mooie shifters man, echt mooi staaltje design!
-
GTLTS
Bericht
door GTLTS » wo jun 04, 2003 7:27 pm
..idd.....wat een mooi spul.....dat wordt voor mij duz zo"n X9 shifter en derailleur....
-
BLRacing - Berichten:2754
Bericht
door BLRacing » wo jun 04, 2003 7:50 pm
Holy crap. Das echt mooi design vooral die rode shifter :P.
-
FREAKaZOID - Berichten:1935
-
Contacteer:
Bericht
door FREAKaZOID » wo jun 04, 2003 7:55 pm
SHIT, kheb net shitmano XT besteld

, achja, misschien een keer voor later
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » wo jun 04, 2003 7:58 pm
GTLTS schreef:
..idd.....wat een mooi spul.....dat wordt voor mij duz zo"n X9 shifter en derailleur....
wordt dus ook een X.9 shifter en derailleur!
kwou eerst voor een X.0 gaan, maar daar heb ik als 15-jarig persoontje dan weer geen geld voor (daar moet ik zowat 2 maanden voor werken op me vrije zaterdag ::)) maar dit is te echt vet! En aan gezien 9.X moet gaan concureren met XT zal de prijs wel zoiets zijn....
en zon rode shifter past mooi bij me bike!
EDIT: en nu maar hopen dat ze de 9.X shifters net als 9.0 ook weer in 8-voud verkopen, anders moet de rest van de aandrijflijn ook worden vervangen............... :"(
-
Gemini - Berichten:811
Bericht
door Gemini » wo jun 04, 2003 8:01 pm
waarom komen er toch telkens zo veel mooie spullen op de markt!!!!????
Dit gaat me binnenkort weer grof geld kosten!!
Zal wel een X.9 der + die rooie shifters worden...
Is dit trouwens al officieel?? Zou me niks verbazen als die rode kleur verdwijnt en zwart word... ZONDE!!!!!
mzzl Gemini
-
GTLTS
Bericht
door GTLTS » wo jun 04, 2003 8:05 pm
hopelijk nemen ze die retro-kleuren van Kooka over.......dan kunnen we nog lachen...... ;D
-
Sven
Bericht
door Sven » wo jun 04, 2003 8:56 pm
Mooi spul. Alleen jammer dat die foto van die gemonteerde x7 al beschadigd is. kijk maar naar de onderkant, zie je al wat zilver.
Ik denk niet dat ik er iets van op ga leggen, maar het is wel waarschijnlijk DE concrrent voor shimano, omdat XT voor 2004 ook met die dual control systemen gaan komen..
Ik wacht wel af.
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » wo jun 04, 2003 9:07 pm
Dn Helle schreef:
Ik denk niet dat ik er iets van op ga leggen, maar het is wel waarschijnlijk DE concrrent voor shimano, omdat XT voor 2004 ook met die dual control systemen gaan komen..
Dat is vanzelfsprekend puur toevallig enzo
-
Sven
Bericht
door Sven » wo jun 04, 2003 9:14 pm
Hmmmzz, toevallig.
Sram kwam al een jaar of 4/5 terug met een soortgelijk systeem. Dat is een grote flop geworden omdat shimano toen het succes met rapidfire had.
Nu SHimano met dual control wil gaan werken, is het een vanzelfsprekende stap van Sram dat ze hun registers opentrekken om de vraag naar rapid fire shifters te voldoen.
Ik denk duz niet dat het puur toevallig is.
-
jojo
Bericht
door jojo » wo jun 04, 2003 9:19 pm
ziet er zeer mooi uit, vondt de huidige en oude der. altijd erg lomp eruit zien, dit ziet er zeer gelikt uit.
-
Gast
Bericht
door Gast » wo jun 04, 2003 9:24 pm
Dn Helle schreef:
Sram kwam al een jaar of 4/5 terug met een soortgelijk systeem. Dat is een grote flop geworden omdat shimano toen het succes met rapidfire had.
Een flop is het pas als ze niks hebben verkocht vanwege de concurrentie, maar in dit geval is dat niet zo...
Ze hebben nl. niet één aftermarket verkocht omdat de benodigde kwaliteit achterwege bleef... OEM is er wel wat op de markt gekomen maar was een disaster. Toen zijn ze direct gestopt met de productie en de rest uitgeleverd met de draaiverstellers. Ze hebben nu 2 jaar hun huiswerk opnieuw gedaan en denken nu wel de markt te kunnen bestieren. Als de kwaliteit ditmaal wél goed is dan gaat hen dat lukken, en dan niet in de laatste plaats omdat Shimano wat doms gaat doen...
Erikje
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » do jun 05, 2003 1:07 pm
Dn Helle schreef:
Hmmmzz, toevallig.
Nu SHimano met dual control wil gaan werken, is het een vanzelfsprekende stap van Sram dat ze hun registers opentrekken om de vraag naar rapid fire shifters te voldoen.
Ik denk duz niet dat het puur toevallig is.
:-* :-*
-
KoeniE
Bericht
door KoeniE » do jun 05, 2003 1:18 pm
Erikje schreef:
[
Dn Helle schreef:
Een flop is het pas als ze niks hebben verkocht vanwege de concurrentie, maar in dit geval is dat niet zo...
Ze hebben nl. niet één aftermarket verkocht omdat de benodigde kwaliteit achterwege bleef... OEM is er wel wat op de markt gekomen maar was een disaster. Toen zijn ze direct gestopt met de productie en de rest uitgeleverd met de draaiverstellers. Ze hebben nu 2 jaar hun huiswerk opnieuw gedaan en denken nu wel de markt te kunnen bestieren. Als de kwaliteit ditmaal wél goed is dan gaat hen dat lukken, en dan niet in de laatste plaats omdat Shimano wat doms gaat doen...
Erikje
ik rij met die bewuste shifters en ik moet zeggen ook voor de oude niks dan lof !
-
Luc
Bericht
door Luc » do jun 05, 2003 1:44 pm
Ik vind het toch op zijn minst grappig dat dé grote fabrikant van draaiverstellers nu met trigger shifters op de markt komt.
En btw, als ik me niet vergis had Shimano al draaiverstellers in hun assortiment nog voor SRAM op de markt kwam (was toen wel uitsluitend voor de goedkopere en/of city-onderdelen geloof ik).
Ik begin trouwens hoe langer hoe meer positieve commentaren over de nieuwe Shimano shifters te horen na langdurige testen. Het lijkt echt wel goed te werken, als je natuurlijk de moeite wil doen om de gewenningsperiode door te komen. Dat het met niks anders compatibel is, is een andere discussie.
-
Exar - Berichten:2659
Bericht
door Exar » do jun 05, 2003 2:17 pm
Die draaidingen, waar Revoshifters geloof ik, plastiek zooi.
-
Epic - Berichten:102
Bericht
door Epic » do jun 05, 2003 10:17 pm
Die dualcontrol shifters mogen zeker niet onderschat worden, ik vind ze (ondanks serieuze twijfels) supergoed! Je moet ze wel gebruiken met een rapidrise achterderailleur, het lijkt niet logisch in het begin maar na wat wennen zal je niets anders meer willen. En remmen en shiften is dus inderdaad mogelijk, makkelijk zelfs.
Dus volgens mij zal dit niet een zware bedreiging worden voor Shimano hun XT dualcontrol shifters volgend seizoen...
-
Wytze - Berichten:1309
Bericht
door Wytze » wo jun 18, 2003 12:09 pm
die X.7 staan nu al in de koopjeshoek van JensonUSA

45 dollar
straks komen de 2005 shifters ook nog in 2003 uit ;D
-
Yvkov - Berichten:278
Bericht
door Yvkov » do jun 19, 2003 8:07 am
OOK AL TE VERKRIJGEN VAN DEES WEEK IN BELGIE :P