sram shifters met shimano derailleurs
Moderator:Beheerders
Hallo allen,
Ik zit erover te denken om sram shifters te monteren, maar nu las ik op hun site dat de 9.0 ed niet shimano compatible zijn. Wel is er een ander model dat wel compatible is. Welke kan ik het beste nemen (fiets is verder deore)?
En dat wel of niet compatible, klopt dat wel? Ik zou denken dat je eea gewoon door elkaar zou moeten kunnen gebruiken, omdat je toch alleen maar aan een kabeltje trekt?
gr
nubie
Ik zit erover te denken om sram shifters te monteren, maar nu las ik op hun site dat de 9.0 ed niet shimano compatible zijn. Wel is er een ander model dat wel compatible is. Welke kan ik het beste nemen (fiets is verder deore)?
En dat wel of niet compatible, klopt dat wel? Ik zou denken dat je eea gewoon door elkaar zou moeten kunnen gebruiken, omdat je toch alleen maar aan een kabeltje trekt?
gr
nubie
Re:sram shifters met shimano derailleurs
De genummerde SRAM shifters (3.0 5.0 7.0 9.0 9.0sl x.0)zijn alleen compatible met hun eigen derailleurs. Ze hebben andere shifters, de attack, rocket, amy enz die vind je op de site onder "compatible shifters". Deze kun je gebruiken met shimano derailleurs.
De ratio van beweging / kabeltrekken is bij shimano 1 en bij SRAM 1:2 (of net anders om) dus dat werkt niet door elkaar.
De ratio van beweging / kabeltrekken is bij shimano 1 en bij SRAM 1:2 (of net anders om) dus dat werkt niet door elkaar.

De ratio van beweging / kabeltrekken is bij shimano 1:1 en bij SRAM 1:2 (of net anders om) dus dat werkt niet door elkaar.
Net andersom dus....
mzzl Gemini
Ga het niet combineren, komt alléén maar ellende van...Spreek uit ervaring..
Gaat hartstikke goed, niks dan lof.............spreek uit ervaring
;D

Ik zeg
voor een SRAM Rocket Shorty - Shimano XT combi!!!

OK, thnx dames en heren! Ik ga het proberen, heb een Sram attack besteld ;D.
gr
nubie
gr
nubie
-
Ik rijd ook met sram rocket shorty"s en xtr drailleurs, schakelt perfect, ik had alleen op het begin een beetje problemen omdat ik te gierig was om de buitenkabels te vervangen ;D
Sorry, Sachs/Gripshift geeft ellende in combi met Shimano!!
Morgen gaan de Attacks op mijn tweede bike maar ik neem geen risico en zet er meteen een 9.0 op!
Morgen gaan de Attacks op mijn tweede bike maar ik neem geen risico en zet er meteen een 9.0 op!
En neem bij deze het bovenstaande terug... Volgens m"n LBS zou dat pure waanzin zijn, zonde van het geld en moeite omdat Sram en Shimano (de attack dan) geheel compatible zijn.
En, na de eerste rit moet ik toegeven dat ie gelijk heeft :-[
Spaart me toch 75 euro uit!!
Iemand nog intresse in een stel Sachs/gripshift shifters?? ;D ;D
Giedo schreef:
En neem bij deze het bovenstaande terug... Volgens m"n LBS zou dat pure waanzin zijn, zonde van het geld en moeite omdat Sram en Shimano (de attack dan) geheel compatible zijn.
Ja ik ben wel fan van Sachs heb wel belangstelling, hoeveel speed shifters?? En de kleur? Ze maakten ze namelijk in allemaal mooie kleurtjes. Ik heb zelf nog gele liggen. Andere sachs spulletjes zijn ook welkom!
Heb zwarte en gele liggen, de gele zijn volgens mij 21 en de zwarte 27 speed, heb ook nog ergens een Sachs der. liggen.
Laat maar weten
Laat maar weten

[center]@giedo:[/center]
Die shifters heb ik nu nixs aan, rij 3*8 dus......maar een Sachs schakelwerkje voor achter is altijd leuk......
Kun je me een E-m@il sturen? Mischien dat ik ooit van gedachten verander en overstap op 9speed......heb ik teminste al een setje sachs shifters op voorraad.
De achter der. heb ik zowiezo belangstelling voor.
Die shifters heb ik nu nixs aan, rij 3*8 dus......maar een Sachs schakelwerkje voor achter is altijd leuk......
Kun je me een E-m@il sturen? Mischien dat ik ooit van gedachten verander en overstap op 9speed......heb ik teminste al een setje sachs shifters op voorraad.

Maar wat voor shifters kan ik nu het beste gebruiken bij mijn Blaze 7 Speed systeem ?
Heidi schreef:
[center]@giedo:[/center]
Kun je me een E-m@il sturen? Mischien dat ik ooit van gedachten verander en overstap op 9speed......heb ik teminste al een setje sachs shifters op voorraad.De achter der. heb ik zowiezo belangstelling voor.
Bekijk uw brievenbus!! Je mag ze hebben... Mail maar even!!

@Giedo: Ik heb mijn mail bekeken maar ik daar zat niks van jou tussen.
Shylkema@hotmail.com
[email]SR.Hylkema@stud.vhall.nl [/email]
;D ok alvast bedankt!
Suc6
Shylkema@hotmail.com
[email]SR.Hylkema@stud.vhall.nl [/email]
;D ok alvast bedankt!
Suc6

Yep, sorry, foutje van deze zijde... iets te snel Outlook afgesloten.Nu is ie binnen!!