Manitou Skareb i.c.m. schijfremmen
Moderator:Beheerders
Ik zit er aan te denken om te zijner tijd wellicht een mooi setje schijfremmen op m"n bike te monteren. Wat zijn echter de ervaringen m.b.t. een Skareb vork met schijven? Wie heeft hier ervaring mee en hoe gedraagt de vork zich (i.v.m. eventuele flex e.d.) onder deze omstandigheden?
Re:Manitou Skareb i.c.m. schijfremmen
Geen probleem! Ik heb een Giant NRS2 met Skareb comp en MPH3 remmen. Natuurlijk flext de vork, maar het is beperkt ,de vork gaat niet klapperen als een vlag in de wind.
Ik rij met een scareb super en marta sl remmen.En net als bij de vorige reactie :het flexed natuurlijk wel maar geen problemen.Op de vork die ik heb kan trouwens alleen maar schijfrem.
Waarom zouden er anders nokken op zitten? ::)
Ik bedoel er zitten geen nokken op voor velgrem.Alleen postmount voor schijf.
zitten ook nokken op een sid, maar dat is niet de beste vork voor schijven, wil geen discussie op gang brengen maar een schijf en sid gata niet echt lekker samen
Het zal zeker betere vorken geven voor schijfremmen, maar een sid kan er ook mee worden gecombineerd. Zoals vaak genoeg gezegd.
Maar dit gaat weer in de richting van de sid discussie, waa hier niet om wordt gevraagd....
D"n Helle (DIe vrolijk met zijn marta SL op zijn sid rondrijdt
)
Maar dit gaat weer in de richting van de sid discussie, waa hier niet om wordt gevraagd....
D"n Helle (DIe vrolijk met zijn marta SL op zijn sid rondrijdt