Nieuwe niet-pro mtb

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
gary-amsterdam
Nieuwe niet-pro mtb

Bericht door gary-amsterdam » do jun 12, 2003 3:52 am

Ben van plan om een beetje te gaan fietsen in de vakantie, vooral voor mn conditie omdat ik na de zomervakantie in het leger ga, Ik heb 400 euro tot mijn beschikking en ik heb deze fiets in gedachte

De Giant "Boulder AluxX FS 1"
Afbeelding

heb em op 1 site voor 390 gezien, en hij lijkt me gewoon perfect voor wat ik ga doen namelijk gewoon fietstochtjes, beetje crossen, echt geen pro shit ofzo :P.

Mijn vraag is, zijn jullie het met me eens ? Is dit een stevige fiets? mij lijkt van wel want het is wel een goed merk, en ik zal hem niet zo snel kapot rijden ofzo door zand etc.

En hoe veel inch zijn de banden ??

Alvast bedankt :)

een mountainbike n00b :D

Splinter

Re:Nieuwe niet-pro mtb

Bericht door Splinter » do jun 12, 2003 9:21 am

Hier vindt je wat je wilt weten:

http://www.giant-bicycles.com/nl/030.00 ... model=9847

Ik rij deze fiets, wegens mijn studenten budget, zelf ook. Hij is best stevig en kan best wat klappen opvangen. Ik weet alleen niet hoe lang die het gaat uithouden. Ik ben er in ieder geval erg te spreken over.

Pimiento

Bericht door Pimiento » do jun 12, 2003 10:00 am

Freakazoid had er net zo een, is daarmee dus wel het bos in geweest, resultaat: Fiets na een jaar zo gaar als maar zijn kan.Maar waar jij em voor gebruikt, is ie prima.

El Captaino

Bericht door El Captaino » do jun 12, 2003 10:06 am

"k heb er nog wel eentje voor je tekoop (Giant Boulder Team)

Frapp

Bericht door Frapp » do jun 12, 2003 10:06 am

Persoonlijk zou ik voor dat geld geen nieuwe fiets kopen
Ik denk dat je beter een 2de hands fiets kan kopen, dan heb je wel geen nieuwe (niet erg als jum geen jaren wilt hebben)
en dan heb je ook een betere fiets
dan heb je ook nog eens meer aanbod
en dan is het niet zo erg als er eens een kras opkomt ofzo

succes met de koop, groeten Ruud

<OO>

Bericht door <OO> » do jun 12, 2003 10:46 am

Ik denk ook dat je beter een tweedehands zoekt voor dat geld. Mijn eerste fietsje was ook een goedkope (rond de 500 euro) en heeft me uiteindelijk meer dan het dubbele gekost aan herstellingen... Er was altijd wel iets kapot... En hij heeft het nog geen jaar uitgehouden vooraleer het frame scheurde...

Het absolute minimum vind ik toch zo"n 700 à 800euro... volledige Deore groep en niet te veel tralala... geen schijfremmen of achtervering dus...

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » do jun 12, 2003 11:03 am

Kheb een jaar op een boulder gereden 2500 km redde ik in dat jaar. Vooral het 2e half jaar toen ik een beetje fiets conditite kreeg en makkelijk een groot stuk in het bos kon rijden werd hij zwaar mishandeld en daar kon hij niet tegen. Voor het rustige werk is ie ok, maar eis je meer dan alleen een klein stukje bos en veel asfalt vind k het prut.

Zoals jouw verhaal is zou het moeten kunnen en heb je er wel een goed fietsie aan denk ik, maar wil je door gaan met biken en misschien wel echt je sport ervan maken zou ik voor wat anders kijken. Maar goed dan moet je toch wel snel op min, 900 euro rekene.

En om dan nog maar niet te spreken over alles wat je erbij moet hebben aan kleding, of van de onderdelen die je gaat vervangen omdat je nog meer eisen gaat stellen, waardoor je iedere maand denkt, god waar is mijn geld toch gebleven :P ;D

gary-amsterdam

Bericht door gary-amsterdam » do jun 12, 2003 12:54 pm

bedankt voor de reacties! Ik ga in de vakantie door europa fietsen, maar voornamelijk over wegen, maar wil ook wel over onverharde wegen kunnen, ik ga echt niet door bossen of van bergen af ofzo, tis puur om me conditie op te bouwen.

Tnx!

[
Splinter schreef: Hier vindt je wat je wilt weten:

http://www.giant-bicycles.com/nl/030.00 ... model=9847
Op die site staat niet hoeveel inch de banden zijn ? :(

Pimiento

Bericht door Pimiento » do jun 12, 2003 1:56 pm

Die zijn altijd 26 inch. Tenzij bij downhill bakken die hebben vaak 24 inch

Enduro

Bericht door Enduro » do jun 12, 2003 2:30 pm

500 euro instapmodel Specialized Hardrock kopen, zijn topfietsjes... :o

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do jun 12, 2003 2:41 pm

400 a 500 euro neem je beter 2e hands. Nieuw begint het bij 600 a 700. Minder dan Shimano Deore (zeker delen als shifters en derailleurs) moet je niet doen.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » do jun 12, 2003 4:13 pm

Ik kan je verzekeren dat je van de Alivio (=lager dan deore) ook niet vrolijk wordt, niet alleen wat betreft slijtage, maar ook wat betreft tacobestendigheid....

Toines

Bericht door Toines » do jun 12, 2003 7:43 pm

Niet kopen voor 400
Ik heb er zelf een gekocht boulder team (wel zwaar frame nu niet meer leverbaar (wel tweedehands) ) en dat ding koste 229. Heb er wel een boel lol op beleeft maar heeft me veel gekost.
Nu ga ik beginnen een nieuwframe te kopen en die met oude en nieuwe onderdelen beetje op te bouwen. Ik denk dat dat heel wat beter word.

Maar ik weet een ding zeker in het begin zal hij lang mee gaan maar na een maand komen de problemen en problemen kosten geld.

Enduro

Bericht door Enduro » do jun 12, 2003 8:01 pm

We hebben hier een Specialized Hardrock Comp staan (600 euro, maar als je om Hardrock in Large vraagt, krijg je deze voor 500 ;)) en ik doe daar alles mee wat ik met m"n Enduro ook doe... superfiets.

p-trick

Bericht door p-trick » do jun 12, 2003 9:33 pm

Volledig eens met Enduro wat de Spec. Hardrock Comp betreft...

Splinter

Bericht door Splinter » do jun 12, 2003 10:20 pm

Toines schreef:

Niet kopen voor 400

Maar ik weet een ding zeker in het begin zal hij lang mee gaan maar na een maand komen de problemen en problemen kosten geld.

I can conform this :(

Splinter

Bericht door Splinter » vr jun 13, 2003 8:28 am

Ik heb hem nu iets langer dan een maand en er 1000 km op gereden, flink door het bos, bruggetje hier, putje daar. Verder bike ik er fanatiek mee op het parcours van Bergschenhoek. Er rammelt nog niets aan maar er is wel al het een en ander kapot gegaan, niets boeiends gewoon wat kleine dingen (BB, stuur, slag in achterwiel). Maar als deze trend zo door gaat is die over een paar weken zo gaar als een pakkie boter en had ik net zo goed een duurdere wellicht betere fiets gekocht.

gary-amsterdam

Bericht door gary-amsterdam » vr jun 13, 2003 11:50 am

Splinter schreef:
Ik heb hem nu iets langer dan een maand en er 1000 km op gereden, flink door het bos, bruggetje hier, putje daar. Verder bike ik er fanatiek mee op het parcours van Bergschenhoek. Er rammelt nog niets aan maar er is wel al het een en ander kapot gegaan, niets boeiends gewoon wat kleine dingen (BB, stuur, slag in achterwiel). Maar als deze trend zo door gaat is die over een paar weken zo gaar als een pakkie boter en had ik net zo goed een duurdere wellicht betere fiets gekocht.

dat ga ikdus niet doen :) is gewoon fiets om rustig lange afstanden mee af te leggen, en ik kies een MTB en geen tourbike omdat ik ook over onverharde paden enzowil kunnen gaan.

Maar vroeger toen ik 14 was had ik zo een troep-goedkope mountainbike van 150 gulden (nieuw) en daar ging nooit wat aan stuk.

Heidi

Bericht door Heidi » vr jun 13, 2003 12:11 pm

Als je lange afstanden gaat afleggen zou ik zowiezo in een betrouwbare fiets investeren. Met een trekkingbike (of tourbike zoals jij dat noemt) kun je prima fietsen op onverhard paden endergelijke. Daar laat je gewoon confortabele banden op zetten en dan heb je een betere fiets voor het gebruik waar jij hem voor wil gebruiken. Bovendien zit je relaxter en leg je er makkelijker grote afstanden mee af.

Je hebt echt geen mountainbike nodig voor hetgene jij hem voor wil gebruiken.

Suc6

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » vr jun 13, 2003 12:38 pm

Kheb hier bij de lokale fiesenverkoper een TREK 4100 zien staan (tussen de 400 en 500 euro), en kmoet zeggen dat dat er volgens mij niet slecht uit ziet.ik overweeg toch ook om zo"n TREK 4100 of een SCOTT Voltage of MX te kopen. ::)

gary-amsterdam

Bericht door gary-amsterdam » do jun 19, 2003 6:38 pm

heb em gekocht, maar dan de FS2, was goedkoper en enig verschil is dattie 21 versnelingen heeft ipv 24.
Afbeelding

Hij gaat lekker snel, voorvering is heel nice, heb al beetje gecrosst erop, ging allemaal lekker, is een best stevige fiets.

Plaats reactie