Kinesis frames
Moderators:JJ, Beheerders
Ik had gehoord dat kinesis frames niet echt duur waren de atb frames en nu zie ik dat daar nog heel wat schoons tussen staat. Weten jullie ongeveer de prijzen van die frames. Of hebben jullie ervaring met kinesis
laat maar horen
laat maar horen
Re:Kinesis frames
..heel veel bikes waar op gereden wordt is gewoon Kinesis.......niet licht maar vaak wel gewoon heel sterk....
GTLTS schreef:
..heel veel bikes waar op gereden wordt is gewoon Kinesis.......niet licht maar vaak wel gewoon heel sterk....
Commençal frames... zijn die zwaar volgens jouw?? Ah.. dus ook lichte Kinesis is mogelijk....

inderdaad,....daar heb je gelijk in..........maar bijv. Columbus tubing is toch wel een stukkie lichter....volgens mij.....
GTLTS schreef:
inderdaad,....daar heb je gelijk in..........maar bijv. Columbus tubing is toch wel een stukkie lichter....volgens mij.....
Onzin, ook die kan zwaarder zijn, net nagelang de gebruikte versie van Columbus/Easton/Deda... Ook die merken hebben "goedkopere" buizen die ook wat zwaarder zijn.. Zo heeft Kinesis ook "dure" lichtgewicht buizen.....
thievery corporation schreef:
ALU polish no name frame 69,- bij goossens
Dat hoeft geen kinesis te zijn ! er zijn nog zoveel meer andere frame bouwers die zulke frames maken...
kinesis maakt over het algemeen ook wel wat meer high tech...
check these:

Die bovenste Koen... die zal niet echt stijf zijn, wel...??

lekker BMX freempie hoor.... :-*

Dit is daarom ook wel mooi. Maar ik denk dat deze best prijzig is.
ttk schreef:
ALU polish no name frame 69,- bij goossens
Bij welke goossens is dat bij Groenlo of borculo?En in welke maten hebben ze dat frame?Staat hij ook op hun site(ik kon hem niet vinden)?
mtbfreak schreef:
Bij welke goossens is dat bij Groenlo of borculo?En in welke maten hebben ze dat frame?Staat hij ook op hun site(ik kon hem niet vinden)?
Kijk hier http://www.goossensraceshops.nl/product.php?prId=6 eens, staat alles wat je wil weten!
Kijk es in me signature, fiets op gebouwd met een kinesis frame. Ik heb er totaal niet te klagen over, zeer stijf frame en het is (in my opinion) niet zwaar.
-
DeKerfs schreef:
Die bovenste Koen... die zal niet echt stijf zijn, wel...??![]()
Hoe zie jij dat ??? ???
Ik denk dat het best een stijf frame is ... verstevigd op de juiste plaatsen ... maar het blijft lastig om in te schatten hoe dik die buizen zijn

BattleSickO schreef:
[DeKerfs schreef:
Hoe zie jij dat ??? ???
Ik denk dat het best een stijf frame is ... verstevigd op de juiste plaatsen ... maar het blijft lastig om in te schatten hoe dik die buizen zijnenzo.
is een alu/carbon frame... enne als iemand de maten wil ik heb hier nog wel een tekeningetje

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Van de site:
Kinesis is a worldwide leader in the manufacture of aluminum bicycle frames and forks employing around 1300 people at their 3 factories. They have produced frames for many brands including Bianchi, Bridgestone, Corretec, Diamondback, Felt, Kildemoes, K2, Haro, Jamis, Monark, Peugeot, Raleigh, Santa Cruz, Shappard, Specialized, and Storck, and to name just a few.
Grappig..
Kinesis is a worldwide leader in the manufacture of aluminum bicycle frames and forks employing around 1300 people at their 3 factories. They have produced frames for many brands including Bianchi, Bridgestone, Corretec, Diamondback, Felt, Kildemoes, K2, Haro, Jamis, Monark, Peugeot, Raleigh, Santa Cruz, Shappard, Specialized, and Storck, and to name just a few.
Grappig..
@ Dn Helle
Wat kostte dat freem van jou en wat weegt t?
Kzal het thuis ff nakijken, ik dacht dat ik iets van 330 gulden ervoor had neergelegd. Gewicht weet ik zo 1,2,3 niet. Komt nog welPimiento schreef: @ Dn Helle

Ik ben nu thuis, 330 gulden voor het frame, 30 gulden daarvan waren voor de zwarte verf

Het gewicht was volgens mij, zoals ik het goed had gelezen, in 19,5" iets van 1700 gram (in die richting.)
Als je interesse hebt, Rob Akkermans in Elsloo verkoopt volgens mij nog altijd die frames. www.akkermans2wielers.nl
BattleSickO schreef:
[DeKerfs schreef:
Hoe zie jij dat ??? ???
Ik denk dat het best een stijf frame is ... verstevigd op de juiste plaatsen ... maar het blijft lastig om in te schatten hoe dik die buizen zijnenzo.
Wanddikte zegt opzich niet veel... meer de buisdiameters.. en bij alu buizen van die maat komt bij mij alles behalve een stijf frame op in mijn gedachte..

..DeKerfs....jij moet toch als geen ander weten dat de stijfheid niet alleen wordt verkregen door de dikte van de buizen maar ook door de vorm ervan..????!!!!!!!
stoer DS frame trouwens.....
stoer DS frame trouwens.....

das idd wel een stoer DS frame ja!!!
check die uitvaleinden!!! Die dingen zijn gewoon massief man!
heel fraai maar vast ook erg duur!!!!
mzzl Gemini
check die uitvaleinden!!! Die dingen zijn gewoon massief man!
heel fraai maar vast ook erg duur!!!!
mzzl Gemini
Dn Helle schreef:
[Pimiento schreef:
@ Dn Helle
Kzal het thuis ff nakijken, ik dacht dat ik iets van 330 gulden ervoor had neergelegd. Gewicht weet ik zo 1,2,3 niet. Komt nog wel![]()
Ik ben nu thuis, 330 gulden voor het frame, 30 gulden daarvan waren voor de zwarte verfVOnd ik toch wat mooier dan dat zilver.
Het gewicht was volgens mij, zoals ik het goed had gelezen, in 19,5" iets van 1700 gram (in die richting.)
Als je interesse hebt, Rob Akkermans in Elsloo verkoopt volgens mij nog altijd die frames. www.akkermans2wielers.nl
Ok Thanks!

Ik begin het gekraak van mijn ATX frame een beetje zat te worden, misschien volgend seizoen maar een nieuw framepje!

Uiteraard, als je goed leest wat ik typ, is het een open antwoord... "Wanddikte zegt opzich niet veel... meer de buisdiameters.. "....GTLTS schreef: ..DeKerfs....jij moet toch als geen ander weten dat de stijfheid niet alleen wordt verkregen door de dikte van de buizen maar ook door de vorm ervan..????!!!!!!!
Maar goed;
Het hangt in feite af van de combinatie vorm, diameter, wanddikte en niet te vergeten alle eigenschappen van de gebruikte legering... hoe een buis zich gedraagd...
...idd.............maar alsnog kan je over het geheel weinig zeggen omdat het overgrote deel van Carbon is.......en wat voor soort carbon het is geeft Kinesis niet aan......en ook zou ik niet weten hoe Carbon zich in bepaalde uiterlijke vormen gedraagt...........
Pimiento schreef:
Ok Thanks!![]()
Ik begin het gekraak van mijn ATX frame een beetje zat te worden, misschien volgend seizoen maar een nieuw framepje!![]()
Mwoa. Alleen voor het gekraak een nieuw frame? en weet je zeker dat je frame kraakt?