Nrs2??

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
RobertL
Nrs2??

Bericht door RobertL » do mei 22, 2003 7:45 pm

Ik ben van plan om binnenkort (een paar weken nog) een nieuwe mtb te kopen. Het moet iig een fully met schijfremmen zijn. Nou zat ik zelf aan een giant NRS 2 te denken.

Wat vinden jullie van deze fiets? Iedereen mag suggesties doen als ze maar wel in dezelfde prijsklasse blijven. Mocht je minpunten weten over deze fiets post ze dan aub!

Xircuit
Contacteer:

Re:Nrs2??

Bericht door Xircuit » do mei 22, 2003 8:05 pm

Die NRS 2 is echt een mooie bike met een super veersysteem.

Andere fully"s in die prijsklasse met skijfremmen?

Check www.commencal.com eens, daar staat de Essence S, met Formula B4 en vete Rock Shox Duke XC en echt een plaatje van een bike.

Shark

Bericht door Shark » do mei 22, 2003 9:57 pm

Die NRS 2 is een prima keuze, goed veersysteem, goede vork en ook een hele behoorlijke afmontage.
Ik heb er zelf al enkele keren mee gebiked, er is helemaal niets mis met die bike, het kan natuurlijk wel wat lichter maar dan ben je ook wel gelijk meer Euro"s kwijt.

Shark

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do mei 22, 2003 10:27 pm

waar voor zijn geld, prima karretje en een goed veersysteem. Het kan aktijd beter maar niet in deze prijsklasse, alhoewel de Commencal wat exclusiever is.

DOEN!!!!

dusssss©

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » vr mei 23, 2003 2:40 pm

K zal die commencal doen,kweet niet of dat systeem beter is. Maar tis wel een stuk bijzonderder en mooier vind k. En misschien is t frame zelf ook wel beter

jojo

Bericht door jojo » vr mei 23, 2003 3:16 pm

Prima bike, heb een tijdje gereden op een nrs, wel van een jaar geleden. maar rijdt voor xc echt als een dijk van een fiets
moet er wel goed opletten dat je de juiste druk in de demper hebt, anders werkt het hele systeem (zonder pompen) ook niet goed.
jojo

Enduro

Bericht door Enduro » vr mei 23, 2003 7:21 pm

Suggestie: Specialized Rockhopper FSR

Minpunten Giant: Comfort (toch wel) misschien doordat je zonder sag rijdt?

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » za mei 24, 2003 9:08 pm

Robert,

"k Rij zelf op de XtC Mt snow (zeg maar de 2001 XtC 1). Fijne fiets, zonder meer. Veel plezier van!

Kwaliteit van de MPH2 schijven houdt echter niet over. Ziet er netjes uit in nieuwstaat, maar na 1,5 jaar heb ik behoorlijk wat speling en gepiep in de hendels.

Ze werken oke: nooit problemen, goed te doseren en, voordeeltje: onderweg verstelbaar, maar de remkracht is (heb ik ervaren) minder dan andere schijven zoals Xt, XtR, Marta) of zelfs een goed afgestelde HS33 velgrem. Achterrem maakt niet zo veel uit, maar ik merk het vooral in de voorrem!

Naafjes zijn trouwens ook niet best, zware noname dingen. Achternaaf was na een jaar overleden. Typische spaaractie

Conclusie: Goed frame, zelf opbouwen?!

Shark

Bericht door Shark » zo mei 25, 2003 9:59 pm

Wat de naven betreft; dat zit wel goed bij de NRS 2.
gelukkig idd geen no name meer maar gewoon de bekende XT naven.

Shark

Tuup J

Bericht door Tuup J » ma mei 26, 2003 9:38 am

Heb zelf ook een xtc nrs gehad. Is een echte aanrader.

ramon73

Bericht door ramon73 » di mei 27, 2003 5:45 pm

Idd heeft de XTC noname naven, maar XTC is dan ook Hardtail. Vanaf NRS 2 heb je wel XT naven en rekenmaar dat die goed zijn. Ik heb zelf ook een NRS 2 sinds begin dit jaar. Bevalt goed, zeker voor de prijs die je betaalt, bij bv. Trek ben je al snel 400 euri meer kwijt. Het enige tegenvallertje aan de NRS 2 is de trapas. Dit is weliswaar een RaceFace, maar het goedkoopste modelletje en bij mij zit er nu al speling op. Schijnt wel dat alle ISIS assen van alle merken hoge slijtage hebben. Wel zonde dat alle onderdelen van goede kwaliteit zijn, behalve dan die je niet ziet. Zo heb ik ook al nieuwe binnebandjes moeten zetten. De originele (made in verwegisstan) zijn superdun en supervlug lek.

Al met al erg tevreden over de NRS 2, de trapas dan maar vlug vervangen, dat is het prijsverschil wel waard.

Shark

Bericht door Shark » di mei 27, 2003 8:40 pm

ramon73 schreef:
Het enige tegenvallertje aan de NRS 2 is de trapas. Dit is weliswaar een RaceFace, maar het goedkoopste modelletje en bij mij zit er nu al speling op.

de trapas dan maar vlug vervangen, dat is het prijsverschil wel waard.

Kweet "t niet zeker maar valt dit niet onder de garantie??
Ik zou als ik jou was dit toch maar even navragen bij je LBS, volgens mij moet dit gewoon onder de garantie vallen.

Shark

ramon73

Bericht door ramon73 » wo mei 28, 2003 9:00 am

@Shark: trapas zal zeker garantiegeval zijn, maar het belooft weinig goede dingen voor de toekomst. Lijkt me sterk dat ik net nu een maandagmorgen asje zou hebben.

Plaats reactie