Comfortabel zadel
Moderators:JJ, Beheerders
Hello!
Ik heb sinds kort een AM fiets waar ik wel wat kilometertjes mee maak. Alleen mijn zadels zijn verre van comfortabel..
Ik heb nu 2 verschillende zadels en ze bevallen me beide niet, de ene is een WTB silverado thinline en de andere iets merkloos.
Van de WTB krijg ik erg last van mijn achterwerk en bij mijn benen en die merkloze zit ook niet geweldig en bovendoen is die ontiegelijk lelijk.
Heeft iemand een aanrader qua zadel waar ik lekker wat kilometertjes mee kan maken zonder 'pijn'?
Ben een student dus moet wel op mijn centjes letten, een dure selle italia zit er jammer genoeg niet.
Thanks!
Ik heb sinds kort een AM fiets waar ik wel wat kilometertjes mee maak. Alleen mijn zadels zijn verre van comfortabel..
Ik heb nu 2 verschillende zadels en ze bevallen me beide niet, de ene is een WTB silverado thinline en de andere iets merkloos.
Van de WTB krijg ik erg last van mijn achterwerk en bij mijn benen en die merkloze zit ook niet geweldig en bovendoen is die ontiegelijk lelijk.
Heeft iemand een aanrader qua zadel waar ik lekker wat kilometertjes mee kan maken zonder 'pijn'?
Ben een student dus moet wel op mijn centjes letten, een dure selle italia zit er jammer genoeg niet.
Thanks!
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
- [HEAD]MarxNL
- Contacteer:
Het is natuurlijk moeilijk een zadel te adviseren. Maar 12go heeft een leuke aanbieding. Een San MarcoPonza zadel voor 29,-. Pas geleden een fietsje opgeknapt en daar zo'n zadel voor gebruikt, prima ding
http://www.12gotrading.nl/onderdelen/za ... arco_ponza
Staar je overigens niet blind op zo'n dure Sella..die zijn harder dan je denkt

http://www.12gotrading.nl/onderdelen/za ... arco_ponza
Staar je overigens niet blind op zo'n dure Sella..die zijn harder dan je denkt

Een zadel moet passen: Je zitbotten moeten ondersteund worden door het zadel, anders is het gegarandeerd ellende.
Een hard zadel dat goed past kan comfortabeler zijn dan een zacht zadel dat bijv. te breed of te smal is. Stap eens een winkel met Bontrager of Specialized zadels binnen en ga eens op zo'n kussen zitten waarmee je je zitbotbreedte kan meten.
Verder wat Gène zegt: Uitproberen! Een aantal merken heeft testzadels. Fisik sowieso bij veel shops.
Een hard zadel dat goed past kan comfortabeler zijn dan een zacht zadel dat bijv. te breed of te smal is. Stap eens een winkel met Bontrager of Specialized zadels binnen en ga eens op zo'n kussen zitten waarmee je je zitbotbreedte kan meten.
Verder wat Gène zegt: Uitproberen! Een aantal merken heeft testzadels. Fisik sowieso bij veel shops.
Een goed zadel is persoonlijk, zoals al vaker aangegeven, maar als het alleen om prijs vs. kwaliteit zou gaan: On-One inbred saddle. 25 euro en helemaal niets mis mee (stevig, geen gekraak en netjes afgewerkt). Het uiterlijk zal natuurlijk niet bij iedere fiets passen, maar misschien dat iemand weet waar dit On-One zadel een rip-off van is? (En hopelijk is die dan net zo goedkoop...)