Passportes - joplin/gravity dropper/...
Moderators:JJ, Beheerders
Hoi,
volgende zomer ga ik voor de zoveelste keer de passportes meerijden. Vorig jaar heb ik dit met een Cannondale F600 met headshok gedaan, wel het zadeltje lager gezet.
Dit jaar wil ik graag dat de zadel regelbaar is. Ik zit met een diameter van 27.2.
Iemand ervaring met de Gravity dropper / KS i900 (komt in 27.2 uit) / Sette Ryde ST-850?
Eventueel nog alternatieven?
volgende zomer ga ik voor de zoveelste keer de passportes meerijden. Vorig jaar heb ik dit met een Cannondale F600 met headshok gedaan, wel het zadeltje lager gezet.
Dit jaar wil ik graag dat de zadel regelbaar is. Ik zit met een diameter van 27.2.
Iemand ervaring met de Gravity dropper / KS i900 (komt in 27.2 uit) / Sette Ryde ST-850?
Eventueel nog alternatieven?
Re: Passportes - joplin/gravity dropper/...
Geen ervaringen, maar wel als een van de weinigen verkrijgbaar in 27.2;Chmod schreef: Eventueel nog alternatieven?
http://www.dirty-pages.net/nieuws/nieuw ... p?id=45030
Ik heb ervaringen met de KS900i, Joplin en een Gravity Dropper en volgens mijn beschijden mening is de Gravity Dropper de betere van de drie.
De KS900i
nadeel:
- die had na de eerste of tweede rit al een kras op de binnenpoot en als je 'm inschuift voel je dat hij niet zuiver loopt.
- geen remote (toen nog niet verkrijgbaar)
voordeel:
- is de goedkoopste van de drie
- 5" drop
- Naar het schijnt zijn de binnenpoten herbewerkt en verbeterd
De Joplin
nadeel:
- slechts 3" drop, is in sommige gevallen net te weinig
- de remote klemming is redelijk fragiel
- nog steeds niet in 27.2 te verkrijgen
voordeel:
- ziet er gewoon goed uit
De Gravity Dropper
nadeel:
- tot nu toe nog geen nadeel ondervonden
voordeel:
- minst onderhoud nodig van de drie
- de remote ligt goed in de hand
- kabelloop van de remote op 2 manieren verkrijgbaar (turbo en classic versie)
De KS900i
nadeel:
- die had na de eerste of tweede rit al een kras op de binnenpoot en als je 'm inschuift voel je dat hij niet zuiver loopt.
- geen remote (toen nog niet verkrijgbaar)
voordeel:
- is de goedkoopste van de drie
- 5" drop
- Naar het schijnt zijn de binnenpoten herbewerkt en verbeterd
De Joplin
nadeel:
- slechts 3" drop, is in sommige gevallen net te weinig
- de remote klemming is redelijk fragiel
- nog steeds niet in 27.2 te verkrijgen
voordeel:
- ziet er gewoon goed uit
De Gravity Dropper
nadeel:
- tot nu toe nog geen nadeel ondervonden
voordeel:
- minst onderhoud nodig van de drie
- de remote ligt goed in de hand
- kabelloop van de remote op 2 manieren verkrijgbaar (turbo en classic versie)
Ik kwam net dit nog tegen:
http://bikemag.com/news/freshproduce/pr ... -seatpost/

maar liefst 9inch drop!
http://bikemag.com/news/freshproduce/pr ... -seatpost/

maar liefst 9inch drop!
Ik heb een Joplin R met 'maar' 3" drop. Maar dat is op zich al genoeg om het zadel voldoende te laten zakken. Natuurlijk zou meer beter zijn en heb je voor echte DH misschien een lager zadel nodig. Ik heb er de portes du soleil ook mee gereden en nergens echt last gehad van een zadel dat nog te hoog staat. Maar 4" drop zou wel fijner zijn.
De Joplin heeft echter 2 grote nadelen:
- Afdichting zuigt, waardoor de pen letterlijk water aanzuigt als je hem omhoog zet (als het wat natter is dan he?). Op een gegeven moment staat ie dan gewoon vast.
- De kop heeft lichtjes speling van links naar rechts. Gelukkig merk je daar weinig van tijdens het fietsen en schijnen de nieuwere versies daar minder last van te hebben.
De Joplin heeft echter 2 grote nadelen:
- Afdichting zuigt, waardoor de pen letterlijk water aanzuigt als je hem omhoog zet (als het wat natter is dan he?). Op een gegeven moment staat ie dan gewoon vast.
- De kop heeft lichtjes speling van links naar rechts. Gelukkig merk je daar weinig van tijdens het fietsen en schijnen de nieuwere versies daar minder last van te hebben.
Ik ben toch weer naar die Rase aan het kijken. 4" is gewoon niet genoeg.
http://www.rasebike.com/
op mtbr zie ik enkel goede comments.
http://www.mtbr.com/cat/controls/Seatpo ... 41crx.aspx
http://www.rasebike.com/
op mtbr zie ik enkel goede comments.
http://www.mtbr.com/cat/controls/Seatpo ... 41crx.aspx
Ook in Nederland heb je er zeker wel wat aan. Ik heb een paar weken geleden een Specialized Enduro testbike voor een dagje geleend, waar de verstelbare zadelpen van Specialized zelf op zit, de Command. Hij heeft 3 standen (max 4 inch verschil geloof ik) en een hendeltje op het stuur. Het was even wennen, maar na een uurtje was ik er aan gewend en gebruikte ik m de hele tijd. Bij afdalingen of technische stukken in de lage stand, dan vlak voor de klim een duimdruk op het hendeltje en je fietst naar boven alsof het niets is. Echt een fantastische systeem. Heb me enorm vermaakt die dag, mede dankzij die zadelpen.
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Wajoow da's veel.
Nooit geprobeerd DH met een wat hoger zadel te rijden? Ik had de laatste maand van afgelopen seizoen m'n zadel eens 5cm hoger gezet, had er zeker geen last van tijdens het rijden. Voor het rijden naar de tracks is het sowieso fijner. 5cm = 2inch, dus dan zou 4 inch misschien toch genoeg zijn...
Nooit geprobeerd DH met een wat hoger zadel te rijden? Ik had de laatste maand van afgelopen seizoen m'n zadel eens 5cm hoger gezet, had er zeker geen last van tijdens het rijden. Voor het rijden naar de tracks is het sowieso fijner. 5cm = 2inch, dus dan zou 4 inch misschien toch genoeg zijn...
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
-
- Berichten:60
- Lid geworden op:do feb 18, 2010 6:59 pm
- Locatie:Neeritter
Heb na een paar keer mijn ballen flink aan het zadel gestoten te hebben toch
maar een gravity dropper aangeschaft.
Ik zou zeker de versie met stuurbediening pakken.
Mijn ervaring is zeer positief.
Juist omdat je hier in Nederland en omliggende landen meestal korte afdalingen hebt loont het niet om af te stappen om je zadel te laten zakken.
Met de GD laat je je zadel in no time zakken en weer terug in de normale stand komen.
Groot voordeel van de GD is dat het een mechanisch systeem is.
Je kan alles snel demonteren, schoonmaken, smeren en weer monteren.
Ik ben er zeer tevreden over en heb er geen spijt van.

maar een gravity dropper aangeschaft.
Ik zou zeker de versie met stuurbediening pakken.
Mijn ervaring is zeer positief.
Juist omdat je hier in Nederland en omliggende landen meestal korte afdalingen hebt loont het niet om af te stappen om je zadel te laten zakken.
Met de GD laat je je zadel in no time zakken en weer terug in de normale stand komen.
Groot voordeel van de GD is dat het een mechanisch systeem is.
Je kan alles snel demonteren, schoonmaken, smeren en weer monteren.
Ik ben er zeer tevreden over en heb er geen spijt van.

