Low Countries Mountainbike Tour

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
jericho2k
Low Countries Mountainbike Tour

Bericht door jericho2k » di feb 26, 2008 7:09 pm

Wie o wie heeft deze tocht al ooit gereden?

Dit jaar ga ik me voor het eerst wagen aan de marathons, en ik heb deze uitgekozen als eerste meerdaagse tocht. Kan iemand mij wat meer vertellen over de zwaarte van de tocht. Ik ben nooit echt een goede klimmer geweest, maar heb afgelopen winter wel flink getraind en ben wat kilo's kwijtgeraakt. Hoe is het niveau tijdens zo'n tocht?

Ik zou eigenlijk met een bikemaatje gaan, maar deze kan helaas geen vrij krijgen. Het is toch altijd wel fijn om met iemand te rijden die qua niveau gelijk ligt.

Zijn er meerdere mensen die hem dit jaar voor het eerst rijden? Wellicht kunnen we een ontgroening doen :D

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen over deze tocht. En wellicht ook over andere tochten voor beginnelingen ;)

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » di mar 11, 2008 9:05 am

De LCMT is echt perfect georganiseerd, je zit in een goed hotel met goed eten. Het is 4 dagen rondom Houffalize biken en alle dagen zijn de afstanden rond de 100km. Als je lichamelijk goed in orde bent en een aardige conditie hebt is ie goed te doen. Niveau is van wedstrijdrijders tot amateurs. Ik heb zelf in 2001 mee gereden alleen mijn knie hield het geen 4 dagen vol maar alles perfect geregeld toen.
Je kan zowel de chrono rit rijden als gewoon
Never Grow Up

aresius
Contacteer:

Bericht door aresius » di apr 15, 2008 9:20 am

dit jaar ga ik de LCMT ook voor de eerste keer rijden, ik ben eens benieuwd. volgens 'experten' die deze toch al meer gereden hebben is goed doseren de boodschap. Ik heb me ook voor de recreatieve toer ingeschreven.

Maar samenrijden met iemand is volgens mij dodelijk op zo'n toer, je kan beter je eigen tempo rijden, want als de andere net iets beter is, ga je die willen volgen en je zo kapot rijden.

Plaats reactie