Nieuw frame.....maar welk???
Moderators:JJ, Beheerders
Ik ben van plan een nieuw frame aan te schaffen, welke voor XC én voor 4x geschikt moet zijn. Het zal een soort van dual-slalom geometrie worden, denk ik. Ik zal mijn REBA u-turn erin willen zetten, evenals een nog te kopen Rohloff-naaf.
Ik heb tot nog toe een lijstje met interessante frames en vraag om jullie ervaring met deze frames te geven of om suggesties te doen mbt een ander frame.
Voor de duidelijkheid, ik ben 1.90 lang en weeg zo'n 85kg, wil er elke week een tocht van 75km (XC) op maken en ermee op de 4x-baan in groningen gaan rijden.
Het lijstje:
-Santa Cruz Chameleon (heeft de voorkeur)
-Commencal VIP Nuts 5 (STAAL & errug mooi, misschien iets te veel XC)
-Azonic Steelhead (te klein)
-Banshee Machine (té freeride, té grof)
-Banshee Scirocco (té freeride)
-Grossmann FDT (te klein)
-Bergamont KIEZ (te klein)
-Hot Chilli Chico (té dirt)
-Kona Cowan (te klein)
-Orange Crush (té freeride)
Ik heb tot nog toe een lijstje met interessante frames en vraag om jullie ervaring met deze frames te geven of om suggesties te doen mbt een ander frame.
Voor de duidelijkheid, ik ben 1.90 lang en weeg zo'n 85kg, wil er elke week een tocht van 75km (XC) op maken en ermee op de 4x-baan in groningen gaan rijden.
Het lijstje:
-Santa Cruz Chameleon (heeft de voorkeur)
-Commencal VIP Nuts 5 (STAAL & errug mooi, misschien iets te veel XC)
-Azonic Steelhead (te klein)
-Banshee Machine (té freeride, té grof)
-Banshee Scirocco (té freeride)
-Grossmann FDT (te klein)
-Bergamont KIEZ (te klein)
-Hot Chilli Chico (té dirt)
-Kona Cowan (te klein)
-Orange Crush (té freeride)
Laatst gewijzigd door sneeuwpop op do nov 23, 2006 5:03 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
- TheBigLjeweetwel
Santa Cruz Chameleon, die rijdt zeker lekker en is ook niet zwaar, dus kan je goed mee xcén.
Een scirocco kan ook wel goed . En cowans heb ik er afgelopen weekend wel 3 gezien. En azonic steelhead heb ik ook wel regelmatig gezien op de 4 xbaan in b-hoek. De andere zijn mij niet bekend, voor beide gebruiken.
Een scirocco kan ook wel goed . En cowans heb ik er afgelopen weekend wel 3 gezien. En azonic steelhead heb ik ook wel regelmatig gezien op de 4 xbaan in b-hoek. De andere zijn mij niet bekend, voor beide gebruiken.
Laatst gewijzigd door TheBigLjeweetwel op wo nov 22, 2006 9:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeft die Rennie ook een mailadres? Stuur effe een PB
En wat schakelen tijden 4X betreft; de keren dat ik in groningen op de baan gereden heb was dat SS, en ik was dat ook van plan te blijven doen. Dus vantevoren in juiste versnelling zetten en dan afblijven.
Het enige nadeel van de rohloff zou het gewicht aan de achterkant zijn, maar dat neem ik dan maar voor lief. (ik kan desnoods een extra SS achterwiel erbij kopen)
Heb trouwens nog een foto van een duitser gevonden die ook een chameleon rijdt met rohloff:

(deze is trouwens wel te klein voor mij, ik zou voor een large of X-large gaan)
En wat schakelen tijden 4X betreft; de keren dat ik in groningen op de baan gereden heb was dat SS, en ik was dat ook van plan te blijven doen. Dus vantevoren in juiste versnelling zetten en dan afblijven.
Het enige nadeel van de rohloff zou het gewicht aan de achterkant zijn, maar dat neem ik dan maar voor lief. (ik kan desnoods een extra SS achterwiel erbij kopen)
Heb trouwens nog een foto van een duitser gevonden die ook een chameleon rijdt met rohloff:

(deze is trouwens wel te klein voor mij, ik zou voor een large of X-large gaan)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
Ik denk dat hij deze Rennie bedoeld http://www.nathanrennie.com/sneeuwpop schreef:Heeft die Rennie ook een mailadres? Stuur effe een PB
Maar die Santa Cruz Chameleon lijkt me ook de beste keuze als je nog die xc tochten wil maken, zadelpen hoger zetten en gaan
Het oog wil natuurlijk ook wel wat, en laat deze nou net in mijn lijstje staan:

Laatst gewijzigd door sneeuwpop op do nov 23, 2006 12:38 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Een Banshee Scirocco staat me trouwens ook wel erg aan. Iemand hier ervaring mee???
EDIT: is al afgevallen, er blijver er nu nog 2 over
EDIT: is al afgevallen, er blijver er nu nog 2 over
Laatst gewijzigd door sneeuwpop op do nov 23, 2006 5:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Heeij David,sneeuwpop schreef:Het oog wil natuurlijk ook wel wat, en laat deze nou net in mijn lijstje staan:
Kijk daarnaast ook ff naar de geometrie die je nodig hebt (dan beter gezegd de bb lengte)
als jij namelijk je p.2 te kort vind (das één v/d langste 4x'ers verkrijgbaar)
Commencal bijv. is 20/21" maar 57cm lang, je s-works = 64cm.. das wel ff verschil!! Dus ff checken wat je leuk vind dan selecteren op wat er past in je straatje, en dan op lengte!!

Rinse
Whoop Whoop!
Ik de P2 niet te kort, maar ik voel me er toch niet helemaal lekker op. Waarschijnlijk door de korte seat-tube. En m'n S-works vindt ik juist eigenlijk te groot. Ik zal me denk ik beter voelen op een fiets die ergens in het midden van deze 2 ligt. Ik ben dan van plan deze 2 weg te doen en een andere op te bouwen.Rinse Appelstroop schreef: Heeij David,
Kijk daarnaast ook ff naar de geometrie die je nodig hebt (dan beter gezegd de bb lengte)
Commencal bijv. is 20/21" maar 57cm lang, je s-works = 64cm.. das wel ff verschil!! Dus ff checken wat je leuk vind dan selecteren op wat er past in je straatje, en dan op lengte!!
Rinse
Na afgelopen dagen het internet nog wat verder doorgezocht te hebben denk ik dat de Chameleon daar waarschijnlijk wel in zal passen!
@steelhead: Bij nader inzien is banshee toch niet hetgeen wat ik zoek, bedankt voor het wakker schudden

P2 was er tot nu toe wel in 2 maten, S en L, ik heb zelf een S en dat is volgens mij een van de kortste HT frames (21" toptube). Wel makkelijk om te dirten maar 4-cross?...Rinse Appelstroop schreef:Kijk daarnaast ook ff naar de geometrie die je nodig hebt (dan beter gezegd de bb lengte)
Waarom is niemand hier mee gekomen ?
http://photo.pinkbike.com/photo/181/pbpic181526.jpg
deze fiets is/was van: Psycho inc. ( bekend forum lid )
Groeten Daan
http://photo.pinkbike.com/photo/181/pbpic181526.jpg
deze fiets is/was van: Psycho inc. ( bekend forum lid )
Groeten Daan
Normal people worry me.