Pinarello Cristallo
Moderators:JJ, Beheerders
Hallo,
Even een vraagje, omdat ik er zelf op internet niet zoveel over kan vinden.
Ik kan een Pinarello Cristallo frame + originele vork kopen voor een zeer aardige prijs. 52cm center-top zitbuis en 58cm center-center bovenbuis. In de kleur ferrari rood. Het frame is niet gebruikt, heeft alleen enkele kleine beschadigingen vanwege onzorgvuldige opslag...
In welke jaren zijn deze frame's geproduceerd, dit ivm afmontage van de bike. Ik wil namelijk op zoek gaan naar onderdelen uit ongeveer dezelfde periode.
Verder misschien nog tips waar ik vooral op moet letten?
Gr Rob
Ik kan een Pinarello Cristallo frame + originele vork kopen voor een zeer aardige prijs. 52cm center-top zitbuis en 58cm center-center bovenbuis. In de kleur ferrari rood. Het frame is niet gebruikt, heeft alleen enkele kleine beschadigingen vanwege onzorgvuldige opslag...
In welke jaren zijn deze frame's geproduceerd, dit ivm afmontage van de bike. Ik wil namelijk op zoek gaan naar onderdelen uit ongeveer dezelfde periode.
Gr Rob
-
Hallo Rob,
Ik heb wel wat vestand van oude fietsen, ik weet ook dat Pinarello MTBs (zoals deze Rombo) heeft gedaan, maar is jouw Cristallo niet een roadbike??
Heb je foto's? Aan de hand daarvan kan je ook snel genoeg zien welke leeftijd.
Ik heb wel wat vestand van oude fietsen, ik weet ook dat Pinarello MTBs (zoals deze Rombo) heeft gedaan, maar is jouw Cristallo niet een roadbike??
Heb je foto's? Aan de hand daarvan kan je ook snel genoeg zien welke leeftijd.
-
Re: Pinarello Cristallo
Tenzij ik het totaal bij het verkeerde eind heb (wat best mogelijk is) gaat het hier om een 2006 raceframe, compact geo, carbon, waarvan een hele bende teruggeroepen is. Google is your friend, dus waag even een bezoekje aldaar...Rob G schreef:52cm center-top zitbuis en 58cm center-center bovenbuis
Je hebt het inderdaad bij het verkeerde eind. Ik heb al druk gegoogled, maar kon slechts 1 hit vinden waarbij het de pinarello mtb betrof. In de andere gevallen was het inderdaad de colnago cristallo racebike... Het is 100% zeker een mtb.
Via altavista uiteindelijk de link opnieuw gevonden (meteen de 1e hit), wat dat betreft is google zeker niet altijd heilig.
http://wooljersey.com/gallery/v/Mercier ... +Cristallo
Kennelijk zeldzaam ofzo?
Gr Rob
Via altavista uiteindelijk de link opnieuw gevonden (meteen de 1e hit), wat dat betreft is google zeker niet altijd heilig.
http://wooljersey.com/gallery/v/Mercier ... +Cristallo
Kennelijk zeldzaam ofzo?
Gr Rob
-
Kittig, zeker. Rond '90, waarschijnlijk 90 of 91. Exclusief?: Ja, toch wel tamelijk ja. De fiets onder het linkje heeft een 'budget' Campy groep. Centaur of Euclid sourcen is toch wel mooist.
Ergens op letten?: De remnokjes op de bike onder jouw linkje zijn voor canti's. Het zou echter ook kunnen zijn dat dergelijke fiets komt met nokjes voor U-brake achtigen, zoals hier afgebeeld =>
Hier
Die nokjes zitten hoger.
Ergens op letten?: De remnokjes op de bike onder jouw linkje zijn voor canti's. Het zou echter ook kunnen zijn dat dergelijke fiets komt met nokjes voor U-brake achtigen, zoals hier afgebeeld =>
Hier
Die nokjes zitten hoger.
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op ma okt 30, 2006 5:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben nog aan het twijfelen wat ermee te doen.
Echt voor de originele opbouw van destijds gaan, of uit praktische overwegingen voor een iets jongere opbouw gaan, uiteraard dan geen XO en dergelijke maar bijvoorbeeld iets als de XT 8-speed groep ofzo. Ben namelijk bang dat het anders meer stof staat te vangen dan dat er ook echt mee gereden zal worden. Het is wel de versie voor canti's.
Ga morgen het frame even ophalen, was afgelopen zaterdag op de bike op het werk en had geen zin om 8 km met een frame op mijn nek naar huis te fietsen... Zal proberen een mooi kodakske ervan te trekken en dat hier te posten, als jullie geïnteresseerd zijn uiteraard!
Echt voor de originele opbouw van destijds gaan, of uit praktische overwegingen voor een iets jongere opbouw gaan, uiteraard dan geen XO en dergelijke maar bijvoorbeeld iets als de XT 8-speed groep ofzo. Ben namelijk bang dat het anders meer stof staat te vangen dan dat er ook echt mee gereden zal worden. Het is wel de versie voor canti's.
Ga morgen het frame even ophalen, was afgelopen zaterdag op de bike op het werk en had geen zin om 8 km met een frame op mijn nek naar huis te fietsen... Zal proberen een mooi kodakske ervan te trekken en dat hier te posten, als jullie geïnteresseerd zijn uiteraard!
-
Re: Pinarello Cristallo
Volgens mij stond er ook een blauw witte pinarello in het blad BIKE een tijd geleden. Het was een special over retrobikes op een beurs, IFMA?Rob G schreef:Hallo,
Gr Rob
Bel anders even de importeur van pinarello, dit is tevens de importeur van camganolo.
Genaamd Card Sports.. heb geen nummer maar google ofzo helpt vast wel..
succes met de opbouw.. ciao
Genaamd Card Sports.. heb geen nummer maar google ofzo helpt vast wel..
succes met de opbouw.. ciao
Specialize Epic S-works M10 Fact Carbon Custom de luxe
Orbea custom full XTR'07 4SALE
Orbea custom Ultegra/Dura-ace '05
Gazelle Lite Hybride suprieur XT'07
Panasonic DX-2000
Orbea custom full XTR'07 4SALE
Orbea custom Ultegra/Dura-ace '05
Gazelle Lite Hybride suprieur XT'07
Panasonic DX-2000
Helaas heb ik dit project op de lange baan moeten schuiven...
Vanwege school was ik min of meer genoodzaakt een laptop aan te schaffen. Als student heb je het nu eenmaal niet te breed als je al een mtb en racer moet onderhouden. Dus heb ik dit projectje (waar stiekem vaak toch weer flink wat centen in gaan zitten) even uitgesteld.
Excuses dat ik jullie allemaal lekker heb gemaakt met een dooie mus...
Gr
Vanwege school was ik min of meer genoodzaakt een laptop aan te schaffen. Als student heb je het nu eenmaal niet te breed als je al een mtb en racer moet onderhouden. Dus heb ik dit projectje (waar stiekem vaak toch weer flink wat centen in gaan zitten) even uitgesteld.
Excuses dat ik jullie allemaal lekker heb gemaakt met een dooie mus...
Gr