toevallig iemand ervaring met Lapierre. de X-race serie??

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
dennieP
toevallig iemand ervaring met Lapierre. de X-race serie??

Bericht door dennieP » di sep 19, 2006 8:23 pm

Hoi, ik ben op zoek naar een nieuwe bike, eentje die op plekken waar geen vering nodig is aanvoelt als een hardtail, en in het terrein alleen inveert als het ook daadwerkelijk nodig is.
Ik hoor iedereen al roepen, koop dan de Epic, maar daar rijdt de hele wereld al op ( waar op zich niets mis mee is).
Nu heb ik mijn oog :shock: op de X-race laten vallen, maar ik kan nergens reviews vinden.
Wie kan mij vertellen of dit een echt race-monster is?

dennieP.

wictor

Bericht door wictor » di sep 19, 2006 8:44 pm

Als je enigzins Fran kans lezen: check Franse fora. LaPierre's zijn echt waanzinnig populair daar (heb er in Briancon iig zat gezien!).

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di sep 19, 2006 10:40 pm

Kijk ook eens naar een bergwerk faunus LSD:
Afbeelding

Er staat een test met deze bike op:
http://www.bergwerk-bikes.de/download/b ... 052006.pdf

Is toch ook best exclusief!!!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di sep 19, 2006 11:24 pm

Een Grove Hard Core, dat is exclusief :lol:

Echt geen flauw benul hoe die Lapierre rijdt, maar er moet mij van het hart dat ik het een strakke bike vind. Esthetisch wel te verstaan.

blizzard

Bericht door blizzard » wo sep 20, 2006 1:44 pm

Kijk ook eens naar een Rocky Element. Daar zie je bijna niemand op in NL. Maar wel en wereldbike voor wat jij wilt.
Steel is Real

wictor

Bericht door wictor » wo sep 20, 2006 2:23 pm

Pfffff..... Een Element? Alleen in mijn vriendenkrijng zijn er 4(!), en ik kan er hier op DP nog 3 noemen!

Wat niet wegneemt dat het een geniaal frame is..... :D

blizzard

Bericht door blizzard » wo sep 20, 2006 3:31 pm

Dan heb jij zeker de goede vrienden Wictor! Tijdens een marathon zie je altijd de epics om je oren vliegen, maar Rocky's zie ik nooit zo veel. Zeker geen Blizzards. Maar die ga ik nu niet aanraden want meneer wil een fully. Hoewel, denniP, weleens aan een Rocky Blizzard gedacht? Voelt aan als een hardtail, want is een hardtail. In combinatie met een soepele low pressure band achter (RR 2.25, 2 bar) geeft het stalen frame precies die demping die je nodig hebt .
Steel is Real

wictor

Bericht door wictor » wo sep 20, 2006 6:04 pm

Klopt :D Blizzards zijn gelukkig erg uniek, wat ook enigzins met de prijs te maken heeft :D

@dennieP: Er is vandaag op MTBsport een post verschenen over iemand met een Lapierre X-Control (de long travel versie van de X-race). Misschien dat je daar ff contact mee moet zoeken.

dennieP

Bericht door dennieP » wo sep 20, 2006 6:33 pm

thanks for al the reactions.
Strakke bike, die Bergwerk, ook de Rocky Element trouwens.
Het idee om een hardtail te kopen speelt niet, die heb ik al, een Ghost, team-frame, met carbon-voorvork.
Ik zoek daarnaast een bike voor de buitenlandse ritten.
Ik heb nu nog een Cannondale Prophet 1000, maar ik vind dat die véél te veel veerweg heeft, helaas...een dure miskoop.
:cry:
Vandaag een testrit gedaan op een epic, een massa-bike, maar wel een super-veersysteem. Enige twijfel is ontstaan. :? Maar goed, kijkend naar de X-race...ik weet het niet.
Voor wie hem wil zien, www.cyclesuperstore.ie.

Mazzzzel. :D

les alpes

Bericht door les alpes » wo sep 20, 2006 6:52 pm

Waarom een X-race naast een hardtail? Kan je volgens mij beter naar een X-Control kijken met 100 of evt. 130 mm veerweg. Ik rijd zelf met de X-160 en het veersysteem bevalt me. En ook klimmen gaat aardig. Ik heb er bv. de X-Challenge met gereden in Alpe d'Huez. 50km/1500hm en die 15kg wegen dan wel, maar met de propedal aan bobt hij echt minimaal (ook staand). Als je dan wat minder veerweg hebt kan dat alleen maar beter gaan. En volgend jaar ook carbon bij Lapierre.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo sep 20, 2006 7:07 pm

dennieP, ik zie dat je net als ik in Alkmaar woont, als je een keer een Element wilt testen ben je welkom, het is een 19" 2005 model met voor en achter 100mm veerweg.

Ik heb toendertijd ook een Epic getest, vond het niet lekker rijden, waarom? kan ik je niet precies vertellen maar hij voelde heel lomp en het veergedrag is niet echt mijn smaak. De Rocky daarentegen voelt lekker licht en wendbaar.

Ik hoor het wel, of niet......

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Bash

Bericht door Bash » wo sep 20, 2006 10:08 pm

En een Fusion Floyd??

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » do sep 21, 2006 11:03 am

“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Plaats reactie