Banshee Scirocco (AF)

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
goofy2
Contacteer:
Banshee Scirocco (AF)

Bericht door goofy2 » wo jan 11, 2006 11:59 am

Ik ben een Banshee aan het opbouwen voor CX. Ik was ook van plan daar wedstrijden mee te doen. Ja ik weet het frame is niet ideaal voor dat doel einde maarja ik had die al gekocht voordat er wedstrijd plannen waren en daarnaast is het een super mooi frame.

Nu ben ik op zoek naar een andere voorvork. Iemand nog suggesties. Over opbouw en voorvork? Ivm de geometrie kreeg ik de tip een 100mm voorvork te gebruiken. Ik had al een marzocchi marathon SL in mijn hoofd.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door goofy2 op wo feb 08, 2006 10:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jan 11, 2006 12:14 pm

XC bedoel je ;)

Als je er alleen mee wilt gaan cross country-en, dan zou ik zeggen: frame verkopen en een lichtgewicht Cube, Stevens, Santos, Kona, Specialized terugkopen, daar ga je veel meer plezier aan beleven...

Overigens de oude van Brute Agrarier zo te zien?

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » wo jan 11, 2006 12:24 pm

Steelboy schreef:XC bedoel je ;)

Als je er alleen mee wilt gaan cross country-en, dan zou ik zeggen: frame verkopen en een lichtgewicht Cube, Stevens, Santos, Kona, Specialized terugkopen, daar ga je veel meer plezier aan beleven...

Overigens de oude van Brute Agrarier zo te zien?
Wellicht zal het frame op termijn vervangen worden met een Specialized. Maar voorlopig wil ik het hiermee doen. En inderdaad een Brute Agrarier.

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » wo feb 08, 2006 10:31 am

Vrijdag de laatste hand aan de bike geslagen en zaterdag en zondag uit mogen proberen. De fiets heeft 12,5 kg schoon aan de haak. Mooie wedstrijdfiets of niet dan :-) Er zijn nog wel een aantal onderdelen die vervangen gaan worden maar nu eerst ff hiermee rond rijden.

specs;

Frame Banshee scirocco
Modeljaar 2004
Framemaat XL
Voorvork Manitou Black 90-120 (andere veer in bestelling)
Balhoofdset Funn deze wordt echter vervangen door een hope
Bracketas Shimano XT
Naven Shimano XT
Velgen Mavic 221/Coda (worden vervangen)
Crankset Shimano Deore LX dit wordt XT
Kettingbladen TA/bbb
Voorderailleur Shimano XT
Achterderailleur Sram X.9
Cassette Sram 971
Ketting Sram 971
Pedalen Shimano PD-M520
Remmen Shimano XT
Zadelpen Thomson Elite
Zadel Fizik nisene
Stuurpen NS Extreme (is vervangen door een Thomson)
Banden Voor Nobby, Achter Schwalbe racing ralph
Nieuwprijs ?
Gewicht 12,50 kg
Gekocht bij hier en daar

Foto's zijn een beetje crapy maarja iets is beter als niets. En eens zal ik een echte digitale camera kopen. Tenminste als de uitgaven voor al die bikes eens iets minder worden.

Afbeelding

Afbeelding[/img]
Laatst gewijzigd door goofy2 op do mar 02, 2006 9:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Luc

Bericht door Luc » wo feb 08, 2006 12:42 pm

goofy2 schreef: Tenminste als de uitgaven voor al die bikes eens iets minder worden.
Dream on baby ... it's a neverending story ... :whistle:
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » wo feb 08, 2006 2:30 pm

Luc schreef:
goofy2 schreef: Tenminste als de uitgaven voor al die bikes eens iets minder worden.
Dream on baby ... it's a neverending story ... :whistle:
Daar lijkt het inderdaad op. Maar nu zou het iets rustiger moeten worden. Okt 2004 ben ik begonnen met mtbiken en in die tijd heb ik 2 xc 1 freerider en 1 downhiller(bijna af) opgebouwd. De disciplines waarin ik geintresseerd ben zijn nu wel gedekt. Het zal nu dus een kwestie zijn van kapotte onderdelen vervangen en hier en daar upgraden.

Hoewel er voor aankomende maand alweer een aantal zaken op het wens lijstje staan. (cs200, racebandjes, dh velg, derailleurwieltjes)

-Noize-

Bericht door -Noize- » wo mar 01, 2006 11:46 pm

eey mooie fiets 8) ;) , ik ben ook bezig met het opbouwen van een banshee scirocco. maar dan een andere soort opbouw 130mm vork (denk ik dat er in komt)
maar hoe rijd ie????

Bram.

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » do mar 02, 2006 9:36 am

130mm lijkt me een prima keuze. Ik heb er zelf een 90-120mm black in zitten. Er word min. 100mm veerweg aangeraden 130mm lijkt mij uitstekend wanneer je de bike voor trail/freeride gaat gebruiken. De bike voelt lekker stevig aan maarja wat kun je anders verwachten van een banshee. Mijn idee voor deze bike was in eerste instantie xc met licht freeride gebruik met wat andere onderdelen als dat er nu op zitten leek mij dat perfect. Nu ga ik er wedstrijden mij rijden. Daar is die niet echt geschikt voor de houding is meer toer te omschrijven daarnaast is het gewicht ook aan de hoge kant. Maar ik ben er zeer tevreden mee en het is een super mooi ding.

-Noize-

Bericht door -Noize- » do mar 02, 2006 10:36 am

mooi, ik had ook iets gelezen over die kortere chainstay , merk je daar ook iets van met accelereren?, oja ik heb de 19'' en dat is zo te zien een 21'' toch?? (ook weer eeen beetje anders met de geometry en vork enzo denk k)

Bram.

Plaats reactie