red bull and cove bikes

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Smoke
red bull and cove bikes

Bericht door Smoke » vr aug 05, 2005 1:18 pm

Yo!

ik ben van plan men trek 6500 te verkopen en me iets nieuws aan te schaffen;
ik heb voorkeur voor een kleiner (aftermarket) merk zoals red bull..
iemand ervaring met de red bull stiffee four? had graag enkele bevindingen van jullie gehoord over het merk of indien mogelijk specifiek over dit model! hier is een link naar de stiffee four;

http://www.roseversand.nl/rose_main.cfm ... =0&CID=175

bij het zoeken naar "stiffee" kwam ik via google ook bij Cove bikes terecht.. naar men eerste indruk zijn deze nogal op trial en downhill gericht.. of vergis ik me? iemand hiermee ervaring?

ik zoek dus mtb die zoals men trek 6500 goed z"n plan trekt op de gewone mtb tracks maar ook het zwaardere werk, weekendje zwarte woud (trials en downhill) of zwitserland aan kan..

alvast bedankt!

greets!

Steelboy
Contacteer:

Re:red bull and cove bikes

Bericht door Steelboy » vr aug 05, 2005 1:37 pm

not-so-Stiffee:

Afbeelding

Kan goofy je vast nog meer over vertellen...

rene

Bericht door rene » vr aug 05, 2005 1:50 pm

Hoe kríjg je "t voor elkaar? :o

Smoke

Bericht door Smoke » vr aug 05, 2005 2:17 pm

Steelboy schreef:
not-so-Stiffee:

Afbeelding

Kan goofy je vast nog meer over vertellen...

wow da"s wel xtreme :o heb ook al wel 2 keer men achterbrug gebroken van men Trek, ma tvoordeel is daar da je de garantie hebt van nieuwe kader..

kan je iets vertellen over uw bevindingen van de stiffee voor de breuk? en onder welke omstandigheden de kader dan gebroken is? na hoeveel km"s en welk gebruik enzo want zo"n breuk hebk nog nooit gezien!

of voorstellen voor mtb? rond de 1000euro liefst met schijfremmen en deftige voorfourche.. gebruik: van gewone mtb ritten in landwegjes tot technische parkours en downhill, een echte allrounder dus!

greets

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr aug 05, 2005 2:52 pm

It"s not my bike... zoals ik al zei: goofy kan je er veel meer over vertellen...

Smoke

Bericht door Smoke » vr aug 05, 2005 3:12 pm

Steelboy schreef: It"s not my bike... zoals ik al zei: goofy kan je er veel meer over vertellen...
en hoe kan ik goofy contacteren? ben nieuw hier op het forum, en zie nergens een toets staan voor een pm (personal message) ofzo..

nog enkele bikes die me interesseren;

santa cruz chameleon ..
specialized rockhopper en hardrock .. (verschil?)

iemand die ervaring heeft met deze? of weet in welke prijsklasse ze zich bevinden?

greets

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » vr aug 05, 2005 3:24 pm

Uiteraard kan ik je hier wat meer over vertellen. De bike begaf het uiteindelijk op de sixcross in Winterberg. Na de 2de bocht zijn 2 pittige table"s op de 2de brak het frame in de landing. Op de schuine buis zitten 2 gaten bovenaan aan de onderkant. De breuk loopt over de bovenste. Dit is blijkbaar het zwakke punt van het frame geweest. De fiets heeft bij mij 4 tripjes overleefd. 1 BWB en 3 keer winterberg.

Rose"s zijn aandacht ligt niet op het freeride gedeelte en daar gaat het mis. Wanneer je iets extremer gaat dan xc zou ik niet meer kiezen voor een merk dat er een freeride bike bij heeft ivm gebrek aan kennis en ervaring. Ik heb nu een Morewood Ndiza ht gekocht. Deze ga ik 20, 21 aug. in Winterberg uit laten. Eens kijken of die alles overleeft maar daar heb ik wel vertrouwen in.

Smoke

Bericht door Smoke » vr aug 05, 2005 3:56 pm

goofy schreef:
Uiteraard kan ik je hier wat meer over vertellen. De bike begaf het uiteindelijk op de sixcross in Winterberg. Na de 2de bocht zijn 2 pittige table"s op de 2de brak het frame in de landing. Op de schuine buis zitten 2 gaten bovenaan aan de onderkant. De breuk loopt over de bovenste. Dit is blijkbaar het zwakke punt van het frame geweest. De fiets heeft bij mij 4 tripjes overleefd. 1 BWB en 3 keer winterberg.

Rose"s zijn aandacht ligt niet op het freeride gedeelte en daar gaat het mis. Wanneer je iets extremer gaat dan xc zou ik niet meer kiezen voor een merk dat er een freeride bike bij heeft ivm gebrek aan kennis en ervaring. Ik heb nu een Morewood Ndiza ht gekocht. Deze ga ik 20, 21 aug. in Winterberg uit laten. Eens kijken of die alles overleeft maar daar heb ik wel vertrouwen in.

ah, je hebt topic al gevonden :D

maar ben je content van de houding en de componenten erop? echte downhill afdalingen doe ik niet, zoek gewoon sterke bike die tegen een stootje kan als ik ff op m"n smoel ga tegen hogere snelheden, gebruik zal vooral cross country zijn en een beetje trial, technische parkours enzo.. is hij hiervoor geschikt?

hij staat te koop op hun site voor 1050,- en als ik zo naar componenten kijk ziet het er toch een strakke fiets uit voor die prijs..
kameraad van me heeft juist een works alu 700 gekocht en is er heel tevreden van! super lichte kader! de stiffee is wel een 2kg zwaarder maar ik veronderstel wat steviger? (juist?)

greets

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » vr aug 05, 2005 5:45 pm

Santa Cruz Chameleon is ok maar waarom geen Heckler? Er gaat toch niets boven FS wanneer je echt de bergen af gaat blaffen?
Check ook http://www.canyon.com/. Is ook erg interessant qua prijs en komen (bijna) altijd goed uit de test.

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » vr aug 05, 2005 7:00 pm

prima advies van santa cruz maar mocht je toch voor een red bull stiffee gaan. Check de veiling van Rose aan het eind van de maand daar komt de stiffee vaak voorbij en je zou hem voor veel minder kunnen krijgen.

De stiffee lijkt mij geschikt voor het ruigere crosscountry gebruik.

Loeky

Bericht door Loeky » zo aug 07, 2005 1:43 pm

vriend van me heeft precies zo"n stiffee four als die op de link staat. Hij rijdt er nu ongeveer 3-4 maanden op en is erg tevreden erover. Het is ook zeker een stevige fiets en ik zou hem niet als ruigere-xc fiets bestempelen. Hij is goed te gebruiken voor dirt en (lichte) freeride. Onderdelen erop zijn ook zeker niet verkeerd (HONE afgemonteerd) alleen die dual shifters zou ik niet willen maar dat is allemaal te veranderen want bij roseversand kun je de bike helemaal zelf aanpassen/samenstellen. Voor het geld, 1050 euro, heb je naar mijn mening zeker wel wat kwaliteit onder je kont.

Smoke

Bericht door Smoke » ma aug 08, 2005 12:47 pm

ja, ben overtuigd ;) merci manne voor de info!

heb juist nog vraagje ivm die veiling bij rose.. da zijn toch nieuwe mtb"s? en hoe gaat dat juist tewerk? kan ik dan nog steeds de fiets aanpassen/samenstellen?

greets

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » wo aug 10, 2005 9:24 am

Vragen over de veiling kun je het beste aan Roseversand vragen. Maar volgens mij zijn het showmodellen en kan er niks meer aan de sammenstelling worden veranderd.

Voordat de veiling begint kun je log in gegevens aanmaken om me te kunnen bieden.

Plaats reactie