Achteraf gezien moet ik eerlijk zeggen dat het idd allemaal vrij snel is gegaan, het beslissen hoe en wat. Ik heb bij de dealer op een fiets gezeten met vergelijkbare geometrie en op basis daarvan (en waarvoor ik de fiets ga gebruiken) hebben we de maat bepaald. Als ik kijk naar een maattabel (
http://www.bikelevel.com/Techtalk/framemaatRotwild.htm), klopt dit wel. Ik ben ongeveer 1,86/1.87m lang, dus net genoeg voor een maat L. Verder ben ik een keer buiten openingstijd op afspraak langsgeweest om een definitieve setup te bepalen. Hier hebben we toch wel ruim de tijd voor genomen. Over het geheel gezien vind ik niet dat hij is tekort geschoten.
De dealer heeft aangegeven dat ik na enkele ritten kosteloos dingen kan laten aanpassen en omruilen, bv. kortere stuurpen o.i.d. Verder moet de vork nog iets beter worden afgesteld, wil ik idd de kabels strakker en korter hebben en zullen een aantal spacers verwijderd worden. Ik ben net nog even gaan zitten, het zadel kon idd net ietsje hoger. Dat i.c.m. het verwijderen van de spacers levert al een iets ander beeld op.
Nogmaals, misschien wijkt het totaalplaatje iets af van de gemiddelde biker/fiets, maar ik ben er blij mee en heb absoluut niet het idee dat ik een miskoop heb gedaan of dat me iets is aangesmeerd. Ik zou de dealer ook rustig aanraden aan anderen

.