Specialized Enduro Elite 2005 - Trek Liquid 65 2005

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Gesloten
Bittah Pupil
Specialized Enduro Elite 2005 - Trek Liquid 65 2005

Bericht door Bittah Pupil » di mei 10, 2005 3:10 pm

He,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik ben van plan om een nieuwe mountainbike te gaan kopen. Ik twijfel tussen de Specialized Enduro Elite 2005 en de Trek Liquid 65 2005. Er zijn een paar dingen die ik wil vragen.

Ik woon in Midden-Limburg, en ga regelmatig (wekelijks) fietsen in het zuiden van Limburg (Gulpen, St. Geertruid, Vaals, etc.) en ook regelmatig in Belgie en Duitsland. In mijn directe omgeving zijn weinig tot geen heuvels/bergen, maar in het zuiden uiteraard wel. Ik zoek dus eigenlijk een fiets die geschikt is voor het terrein in mijn eigen regio, maar ook voor in het zuiden. Daarnaast zou ik ook graag een beetje freeride/downhill met de mountainbike willen doen, wanneer deze situatie zich voor zou doen. Enige aanbevelingen !?!

Weet iemand het gewicht van de Trek Liquid 65 2005. Ik heb beide fietsen getest in Namen (Belgie), en de Trek voelde lichter aan dan de Specialized Enduro Elite 2005. De Trek voelde daarnaast ook stabieler aan.

Wanneer iemand een van deze twee mountainbikes bezit, kan hij/zij mij dan vertellen hoe zij de fiets ervaren. En waar de fietsen slechter of beter in zijn (sprongen, drop off, etc.). De prijzen (Specialized €3100, Trek €3400) verschillen niet zo heel veel, maar de Specialized is de goedkoopste van het type, terwijl de Trek de duurste is. Dit heeft dus ook invloed op de onderdelen. En rond de €3000 is mijn echte maximum.

Ik wil graag jullie mening horen, want ik weet niet welke keuze ik moet maken.

Jumping Hansje

Re:Specialized Enduro Elite 2005 - Trek Liquid 65 2005

Bericht door Jumping Hansje » di mei 10, 2005 3:53 pm

Voor het echte ruige werk (down hill) zijn ze beiden te licht en voor het werk en de omgeveing waar jij het over hebt mijns inziens iets over bemeten.
Dan zou ik gezien de geometrie en veerweg gaan voor de specialized.
Tevens komt daarbij dat de achterdemper beter/ makkelijker instelbaar is zodat je ook op wat vlakker terrrein nog een beetje uit de voeten komt.
Daarmee bedoel ik dus dat je niet als een wipkip over de trails gaat.
De eerlijkheid gebied mij echter wel te zeggen dat ik niet het genoegen heb gehad om met beide bikes te rijden.
Ik spreek dus niet uit eigen ervaring.
Maar wacht nog even af er zijn volgens mij wel mensen op dit forum die een dergelijke specialized bezitten en die kunnen je vast er alles over vertellen.

Sven

Re:Specialized Enduro Elite 2005 - Trek Liquid 65 2005

Bericht door Sven » vr mei 13, 2005 9:25 am

Vanwege meerdere reacties in DIT topic, deze op slot...

Suc6 met zoeken naar je bike!

Gesloten