Beginners fiets
Moderators:JJ, Beheerders
Hallo, als recreant mountainbiker (30-60km per week) ben ik op zoek naar een andere fiets. Aanbod en prijzen zijn zeer divers. Is er iemand die iets meer kan vertellen, of een goed advies heeft over de volgende modellen + richtprijs.
* Cannondale V 800 (2e hands, is al redelijk oud model volgens mij)
* Cube Analog (=lijkt mij qua prijs gunstig!?)
Alvast dedankt voor jullie reaktie(s)
* Cannondale V 800 (2e hands, is al redelijk oud model volgens mij)
* Cube Analog (=lijkt mij qua prijs gunstig!?)
Alvast dedankt voor jullie reaktie(s)
-
- Contacteer:
Re:Beginners fiets
Hmm waar zal k es beginnen. Kga er ten eerste vanuit dat je een xc bike zoekt
Tip 1: koop GEEN troep.. zowel geeen nieuwe als gebruikte troep. Troep is alles waar op staat: sram 3.0 4.0 of erger nog shimano alivio/acera.. dat spul is bij jouw mate van gebruik gwoon na een week HELEMAAL op.
Tip 2:Koop een beetje een degelijk frame.. liever een hardtail dan een fully als je er niet de wereld aan uit wil geven, goede fully´s zijn gewoon vaak heel duur.
Wat is wel een goede aandrijflijn voor mijn bike?
Alles van sram waarop staat x7 x9 x0
alles van shimao met de vermelding deore lx xt xtr
En verder?
Verder zou je kunnen kijken naar een goede geveerde voorvork, van manitou, marzocchi, Rock shox, fox forks enzovoort.. Meestal worden de goedkopere bikes met andere vorken geleverd bijvoorbeel van SR suntour of RST das meeeestal iets minder
Wat wel handig is wnr je een beetje goed advies wil is vermelden wat t mag kosten. Dan kunnen wij goede tips geven
K zou min. 1000 euro ervoor uittrekken.
Tip 1: koop GEEN troep.. zowel geeen nieuwe als gebruikte troep. Troep is alles waar op staat: sram 3.0 4.0 of erger nog shimano alivio/acera.. dat spul is bij jouw mate van gebruik gwoon na een week HELEMAAL op.
Tip 2:Koop een beetje een degelijk frame.. liever een hardtail dan een fully als je er niet de wereld aan uit wil geven, goede fully´s zijn gewoon vaak heel duur.
Wat is wel een goede aandrijflijn voor mijn bike?
Alles van sram waarop staat x7 x9 x0
alles van shimao met de vermelding deore lx xt xtr
En verder?
Verder zou je kunnen kijken naar een goede geveerde voorvork, van manitou, marzocchi, Rock shox, fox forks enzovoort.. Meestal worden de goedkopere bikes met andere vorken geleverd bijvoorbeel van SR suntour of RST das meeeestal iets minder

Wat wel handig is wnr je een beetje goed advies wil is vermelden wat t mag kosten. Dan kunnen wij goede tips geven

K zou min. 1000 euro ervoor uittrekken.
Bedankt voor je reaktie, maar 1000 euro zit heel eerlijk gezegd niet helemaal in het budget . Vandaar dat ik de vraag hier geplaatst heb zodat ik op zoek kan gaan naar een redelijke prijs/kwaliteit verhouding van zeg"ns 500 euro
Kwam volgende Cube Analog 2005 tegen op:
http://www.cube-bikes.de/fahrrad_bike.html
Graag reaktie.
Kwam volgende Cube Analog 2005 tegen op:
http://www.cube-bikes.de/fahrrad_bike.html
Graag reaktie.
-
Is dit misschien iets voor je?!?
http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... %2Ffietsen%
http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... %2Ffietsen%
-
- Contacteer:
Voor 500 euro zou k voor een goede gebruikte gaan. Dan heb je kans dat je nog wat moois aantreft wat ook degelijk is. Met alle respect een nieuwe mtb van 500 trekt t waarschijnlijk niet om 2000 km onverharde km"s door te komen. Uit eigen ervaring kan ik melden dat een giant boulder binnen 1000 km winterseizoen kilometers over de posbankroute compleet total loss is :-X
Mijn huidige XTC ooit voor 950 euro gekocht heeft het in orginele staat ongeveer 2500 km volgehouden, wel is hij daarna grondig verbouwt en alles wat daarbijn vervangen werd (800 euro) heeft de 3000 km wel gehaald.
Mijn huidige XTC ooit voor 950 euro gekocht heeft het in orginele staat ongeveer 2500 km volgehouden, wel is hij daarna grondig verbouwt en alles wat daarbijn vervangen werd (800 euro) heeft de 3000 km wel gehaald.
-
Vandaar ook mijn bijgevoegde link.
Jumping Hansje schreef:
Vandaar ook mijn bijgevoegde link.
Dies al verkocht, ik had al gemaild. Het was ook wel een beetje te goedkoop lijkt me.
-
Klopt, maar soms kom je zulke "koopjes" tegen vandaar.
Blijft dus best een lastig verhaal. Concluderend kan ik dus beter voor een 2e hands gaan. "k moet me dan geen afgetrapte rommel aan laten smeren. Dure fiets heeft namelijk ook dure onderdelen.
Tips nog steeds van harte welkom.
Tips nog steeds van harte welkom.
Voor 500 een kwalitatief goeie fiets? ???
Spaar nog ff door!
Voor rond de 1000 heb je een leuke fiets voor in Holland!
Of idd een goeie gebruikte van rond de 500!
Spaar nog ff door!

Voor rond de 1000 heb je een leuke fiets voor in Holland!

Of idd een goeie gebruikte van rond de 500!

vergeet niet dat dure onderdelen niet altijd per se stukken langer meegaan.
vaak heeft het te maken met gewicht of extra instelmogelijkheden en off course "the looks"
mijn tips zijn:
* zoek een goed frame want dit bepaald toch de belangrijkste rij-eigenschappen
*zoek onderdelen die niet veel onderhoud vragen
*8-speed rijden, k geef toe dat het uit de mode is, maar het gaat stukke langer mee en is steviger.
na een tijdje rijden begin je toch te weten waar je zelf veel of weinig belang aan hecht, en begin je toch te upgraden.
zie maar wat je er met doet, and enjoy your ride
vaak heeft het te maken met gewicht of extra instelmogelijkheden en off course "the looks"

mijn tips zijn:
* zoek een goed frame want dit bepaald toch de belangrijkste rij-eigenschappen
*zoek onderdelen die niet veel onderhoud vragen
*8-speed rijden, k geef toe dat het uit de mode is, maar het gaat stukke langer mee en is steviger.
na een tijdje rijden begin je toch te weten waar je zelf veel of weinig belang aan hecht, en begin je toch te upgraden.
zie maar wat je er met doet, and enjoy your ride

-
- Contacteer:
hmm mwah.. beetje een oud model vin k
kzal es ef voor je gaan zoeken

voorlopig heb k nog eff niks gevonden

voorlopig heb k nog eff niks gevonden