Mongoose AMP
Moderators:JJ, Beheerders
gisteren nog een ouwe mongoose AMP op de kop getikt ,misschien dat iemand er meer info over weet?
(heb via mountainbike.nl al wel wat gevonden,maar misschien iemand hier nog?)
(heb via mountainbike.nl al wel wat gevonden,maar misschien iemand hier nog?)
Re:Mongoose AMP
ik heb er 1 een paar maanden gehad. hobbelt vreselijk. Frame is wel licht, qua gewicht z"n tijd ver vooruit.
het frame is door AMP ontwikkelt en door een aantal fabrikanten destijds gebruikt om ook met een fullie op de markt te komen o.a. Rockey Mountain en dus Mongoose
ik heb nog ergens een test van destijds liggen, zal eens zoeken.
het frame is door AMP ontwikkelt en door een aantal fabrikanten destijds gebruikt om ook met een fullie op de markt te komen o.a. Rockey Mountain en dus Mongoose
The Pyreneeën King schreef:
ik heb er 1 een paar maanden gehad. hobbelt vreselijk. Frame is wel licht, qua gewicht z"n tijd ver vooruit.
Die Mongoose was niets anders dan een complete AMP met andere stickers. De kleine framebouwers gebruikte enkel de achterkant om een fully aan te kunnen bieden.
mijn Mongoose was wel anders. had namelijk een dubelle onderbuis.
Heeft AMP zelf ook gehad.
Ik kwam vorige week dit : http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=392295 schepsel in Wenen tegen. Staat ook AMP op de vork. Wat is dit voor bike? Hij heeft wel enkele mooi details als je goed kijkt.
Big T schreef:
Ik kwam vorige week dit : http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=392295 schepsel in Wenen tegen. Staat ook AMP op de vork. Wat is dit voor bike? Hij heeft wel enkele mooi details als je goed kijkt.
Het lijkt mij een titanal frame met amp voorvork!
heb die van mij ook,eigenaar heeft de fiets afgemonteerd met hagelnieuwe deore lx versnelling en cranks(7 speed), een ongebruikte set magura hs33 raceline (yellow , de remkabels zijn nog niet eens ingekort) en,ongebruikte Mavic 122 velgen dat voor 100 euro

-
- Forumbeheerder
heb m ook een paar maand gehad.
Superlicht en best comfortabel.
Maar tegelijk stelt hij de definitie van
-pedal bob
-gekookte spagetti. Dammit da ding plooi je over je knie...
Superlicht en best comfortabel.
Maar tegelijk stelt hij de definitie van
-pedal bob
-gekookte spagetti. Dammit da ding plooi je over je knie...
njah,als het nix word kan ik nog altijd de onderdelen overplaatsen op een ander frame ;D
tribal198 schreef:
njah,als het nix word kan ik nog altijd de onderdelen overplaatsen op een ander frame ;D
Iets wat niets is, kan ook niets worden

Ze zijn leuk voor de heb, maar neem de hier boven gegeven adviezen van een aantal mensen waaronder ikzelf, maar ter harte. Die verhalen komen niet uit de lucht gegrepen.
De demper van AMP maakt wel een lache geluidje.... slurpend geluidje bij in/uitveren. MBA noemde het ooit "Amphesia"... BF en Jurriaan zullen wel weten waarover ik het heb.
-
- Forumbeheerder
Mocht de demper vervangbaar zijn zou je nog iets kunnen doen, maar je moet al een horlogemaker zijn om zo n klein ding te gaan shimmen.
Toen reed ik geen geweldig lange ritten maar ik stel me toch vragen bij de temperatuur van die demper na een stevige rit. Ik hoop dat hij met frituurolie werkt want mat zo n klein volume moet dat toch ellende geven.
De stijfheid kan je nix aan verbeteren, daarvoor is oa de lagering te ondermaats.
Ik had er trouwens de F1 "helicopter" vork bij
na 2 maand was ie pertotal: gebroken op een boomwortel.
DK heeft gelijk: er staan een paar mooi spacializeds bij te koop: daar ga je veel blijer mee zijn. Tenzij je zoals hem kaders koopt voor aan de muur.
Toen reed ik geen geweldig lange ritten maar ik stel me toch vragen bij de temperatuur van die demper na een stevige rit. Ik hoop dat hij met frituurolie werkt want mat zo n klein volume moet dat toch ellende geven.
De stijfheid kan je nix aan verbeteren, daarvoor is oa de lagering te ondermaats.
Ik had er trouwens de F1 "helicopter" vork bij
na 2 maand was ie pertotal: gebroken op een boomwortel.
DK heeft gelijk: er staan een paar mooi spacializeds bij te koop: daar ga je veel blijer mee zijn. Tenzij je zoals hem kaders koopt voor aan de muur.
ik heb nog een AMP vork te koop, ik meen het f3 model.
(vork is wel toe aan een revisie beurt, maa ronderdelen zijn via AMP te krijgen)
(vork is wel toe aan een revisie beurt, maa ronderdelen zijn via AMP te krijgen)
tja,alleen aan onderdelen heb ik de kosten er al uit volgens mij,magura"s hs33 raceline yellow nieuw,versnelingsbak(LX 7-speed),velgen(Mavics) en cranks(LX) zijn nog nooit gebruikt