Re:welk headset???

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

pinoisgeel
Contacteer:
welk headset???

Bericht door pinoisgeel » do dec 30, 2004 8:49 am

Ik wil een nieuw headsetje gaan kopen voor me streetbike. Ik zelf dacht aan een woodman jupiter. Is dit een goede keuze? of is iets als bijvoorbeeld een fsa the pig beter?

alvast bedankt,

mad mike.

chieldebiel

Bericht door chieldebiel » do dec 30, 2004 9:10 am

Chris King No threadset ! Hoog in aanschafwaarde maar zo lang plezier van en 10 jaar garantie. Voordat ik een King had had ik ook allerlei headsets die naar de kloten gingen maar heb deze nog steeds. Eentje heb ik er al 8 jaar in zitten en nog steeds geen problemen !

pZyteX

Bericht door pZyteX » do dec 30, 2004 10:11 am

king.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do dec 30, 2004 10:42 am

anything goes.
Zelfs een ritchey houdt t wel uit.
FSA is heel sterk. Primo heeft ook goeie headsets.

King in ne street velo vind ik belachelijk. mijne street velo is ne bmx: goedkoper dan 2 king setjes)en da ga minstens even goed.

Fry

Bericht door Fry » do dec 30, 2004 12:31 pm

als ge ne viper nu al ne street velo begint te noemen.... dan ga ik DH"en met ne koxx levleboss

neem een headset met dikke lagers

Sven

Bericht door Sven » do dec 30, 2004 12:39 pm

GT dude schreef:
als ge ne viper nu al ne street velo begint te noemen.... dan ga ik DH"en met ne koxx levleboss

Zeg, waar street jij dan ook al weer mee?

Fry

Bericht door Fry » do dec 30, 2004 1:20 pm

[quote="D"n Helle"]
[
GT dude schreef:

[/quote]
ik striet niet

Sven

Bericht door Sven » do dec 30, 2004 1:47 pm

GT dude schreef:
[ [quote="D"n Helle"]
[
GT dude schreef:

ik striet niet
[/quote]

[

Apart...

pZyteX

Bericht door pZyteX » do dec 30, 2004 1:47 pm

GT dude schreef:

lul niet zo dom

Fry

Bericht door Fry » do dec 30, 2004 5:23 pm

[quote="D"n Helle"]

[/quote]

goed dan, ik street niet meer, iets genuanceerder ;)
zeeeg die post van mij is meeer dan een jaar oud, wat een stokoude koe

pzytex, stfu dude

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » do dec 30, 2004 6:35 pm

GT dude schreef:

Ik heb 4 maanden geleden een sickboy gekocht, waarvan ik nu zo"n beetje elk onderdeel heb vervangen. Het frame komt als laatste want dat doet het wel. Een sickboy is gewoon goed om te streeten.

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » do dec 30, 2004 6:37 pm

@ the rest: king vind ik een beetje duur, dat is bijna even duur als m"n frame :? als ik een dik frame heb kan er misschien wel 1tje in. nu zoek ik gewoon een headset van hoogstens 65 euro...

alvast bedankt voor jullie reacties :-*

jojo

Bericht door jojo » do dec 30, 2004 6:46 pm

Heb zelf een cane creek in mijn FR bike, werk prima en koste +/- 50 euro ofzo. Misschien is zo 1 een idee.

svenneman

Bericht door svenneman » za jan 01, 2005 11:42 am

als ik jou was zou ik lekker een fsa the pig dh pro kopen is niet zo duur maar loopt lekker soupel en is ook wel lekker sterk hij kost maar 35 euro ik heb er zelf ook een en ik ben er heel erg tevreden over een king is natuurlijk wel de beste maar daar moet je wel voor betalen maar als ej neit meer als 60 euro uit wil geven kan je volgens mij het beste een fsa the pig kopen die zijn super chill

Christiaan

Bericht door Christiaan » za jan 01, 2005 11:52 am

KING Steelset als je frame hem kan hebben, anders gewoon King, die dingen zijn mega goed.

Low Budget is een FSA PIG Pro ook wel een goede keuze

Jappe

Bericht door Jappe » zo jan 02, 2005 6:56 pm

De jupiter zou ik niet doen. Heeft het bij mij geen jaar volgehouden (toen nog enkel stevige xc). Nu een Pig DH pro en geeft zelfs in bikeparken geen krimp. Heeft natuurlijk niet de uitstraling van een CK. Iemand de Diabolus van Raceface al geprobeerd trouwens?

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » zo jan 02, 2005 6:59 pm

ik rij nu met een da bomb van nog geen 30euro :o. en die doet dat prima tot nu toe (half jaar oud)

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » zo jan 02, 2005 7:02 pm

Jappe schreef:
De jupiter zou ik niet doen. Heeft het bij mij geen jaar volgehouden (toen nog enkel stevige xc). Nu een Pig DH pro en geeft zelfs in bikeparken geen krimp. Heeft natuurlijk niet de uitstraling van een CK. Iemand de Diabolus van Raceface al geprobeerd trouwens?

ik had hem donderdagavond bijna gekocht, goed dat ik dat niet heb gedaan...

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » zo jan 02, 2005 9:53 pm

pinoisgeel schreef: @ the rest: king vind ik een beetje duur, dat is bijna even duur als m"n frame :? als ik een dik frame heb kan er misschien wel 1tje in. nu zoek ik gewoon een headset van hoogstens 65 euro...

alvast bedankt voor jullie reacties :-*
Ga gewoon voor een Woodman Jupiter... voor die prijs.. ik heb hem zelf al een jaar, minstens , in een pimpy kleurtje. En nooit geen problemen mee gehad. Een maat van me heeft er onlangs ook eentje gekocht op aanraden van mij. En die vind hem ook heel fijn.
Staat er heel chiek in.

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... 65;=344992

Ik ben er mee naar diverse bikeparks geweest en urban /dual slaom /4 x het maakt allemaal niks uit. Draait erg soepel net als ene King , die way overprijst vind ik, jaja ik heb er ook ene gehad. Maar vond die ook te duur, en kwam toen ook bij deze uit voor dit mooie prijsje. Toen ik minjn FSA the Pig pro dh de das om had gedaan.. Erg fijn vind ik de dubbele lagers,onderin , de omgedraaide cup aan de onderkant zodat daar gen vuil in kan komen en het potje speciale lager vet wat je erbij krijgt.

Dus waarom overbodig geld weggooien als het ook voor minder kan.

Ook in leuke anodized kleurtjes verkrijgbaar.
Nog altijd 3 van deze voor 1 King.
Een King op ebay is altijd nog duurder met verzendkosten.

So don;t believe the hype. But your wallet.

Jappe

Bericht door Jappe » wo jan 12, 2005 6:08 pm

Mss gewoon bad luck voor mij dan. Maar voor street zou ik toch echt de FSA Pig DH Pro overwegen. Die is overigens nog goedkoper dan de Jupiter. In elk geval iets steviger dan de Jupiter. Soepel werkte die idd wel, maar het ding had nog geen drop of bikepark gezien toen die het al voor bekeken hield.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » do jan 13, 2005 11:40 am

svenneman schreef:
als ik jou was zou ik lekker een fsa the pig dh pro kopen is niet zo duur maar loopt lekker soupel en is ook wel lekker sterk hij kost maar 35 euro ik heb er zelf ook een en ik ben er heel erg tevreden over een king is natuurlijk wel de beste maar daar moet je wel voor betalen maar als ej neit meer als 60 euro uit wil geven kan je volgens mij het beste een fsa the pig kopen die zijn super chill

welja, het belangerijkste is dat je geprobeert heb...

trouwens, net nieuwe toetsen gevond op m"n toetsenbord! echt vet! kijk maar: . ? , ! : ;

nou, niet slecht he? moet je ook ns proberen ;)

over het headset: een king kost ongeveer 3x zoveel als een normaal headset. hij gaat ongeveer 10jaar mee, of langer.

andere headsets geven op na pakweg 1-3 jaar... dan is in mijn ogen de king beter, omdat je al die zever van headsets vervangen en zo niet hebt...

en juist omdat een king zo"n goeie qualiteit is, kan je erna nog steeds voor een goeie prijs verkopen.

persoonlijk rij ik met een balhoofd van het merk pro in mijn bmx. dat was na een maand in stukken. onderste cup gebroken, lagers kapot. het was tweedehands, dus ik dacht: jammer. kocht nieuwe cup, nieuw lagers. en die hielden het toch een week of 6vol...

op m"n xc fiets had ik nog n WTB headset kapot gereden, ook rommmel...

heb meer geluk gehad met een can creek. die heb ik zwaar laten afzien, en die loopt nog steeds goed.

en op m"n nieuwe fiets staat een raceface. de oudere, dus niet de diabolus. die doet het ook goed, maar ik had "m persoonlijk nt gekocht (hij stond al op de fiets toen ik "m kocht). als je zoveel geld gaat uitgeven, kan je beter een king kopen...

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za jan 15, 2005 6:11 pm

FSA orbit X. identiek aan CK alleen meer dan de helft goedkoper! Is sinds kort mijn keuze voor mijn Rotwild.

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » za jan 15, 2005 6:15 pm

doordat ik meer moest kopen dan waar ik rekening mee had gehouden om me bike op te bouwen ben ik gegaan voor de fsa the pig. komt binnenkort wel iets beters in...

bedankt voor alle reacties!!!

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » ma jan 17, 2005 2:08 pm

The Pyreneeën King schreef:
FSA orbit X. identiek aan CK alleen meer dan de helft goedkoper! Is sinds kort mijn keuze voor mijn Rotwild.

hehe, dat betwijfel ik... CK maakt de beste headsets verkrijgbaar. ze maken ook hun eigen lagers zelf. alles gewoon. alles is perfect en op de micrometer juist gemaakt, en op elkaar afgestemd.

ik zeg niet dat FSA slecht is, maar een CK is zeker weten qualitatief beter.

camouflage

Bericht door camouflage » ma jan 17, 2005 2:22 pm

Yo Drooze !!

Ik ken jouw van ergens ! ;D ;) :D

Ik wil nu ni zeveren eh ,mor der zen genoeg GOEDE headsets die naast CK mogen staan qua prijs/ kwaliteit !!

Chris King is volgens mij puur voor oftewel ; 1: mensen met veel geld.
2: posers die ni beter
weten !!!

Raceface
FSA
Nicolai
etc,.....
Maken OOK goed headsets (en stevige!!)

Voorbeeldje ; ik heb me een paar jaar geleden een XC-headset aangeschaft van RF (de "real-seal") , en heb die daarna op men Bazooka-DH gemonteerd , en geloof me , ben al een paar keer GOED gecrashed geweest , niks kaput deraan!!!

Is gewoon stevig en degelijk materiaal !! en GOEDKOPER als CK !!!

Het is misschien beter om eens wat GOED ADVIES van meniger DP-ers aan te nemen , dan alleen mor "CK this en CK that" te roepen !

De kleinste kleuter weet dat het goed materiaal is!! :P :-*
Alleen te duur voor de meerderheid .

Look arround , en ge zult zien da de wereld meer te bieden heeft dan alleen "Chris-King"-materiaal !! 8) :o

Greetz,

-camou-

Plaats reactie