Freeride Hardtail???

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Steelhead Rider
Freeride Hardtail???

Bericht door Steelhead Rider » do dec 23, 2004 5:08 pm

Stel ik wil een soort van freeride hardtail voor lichte freeride van mijn Commencal Essence maken, ik snap dat het nooit een fiets zal worden voor extreme freeride maar ik wil weten of het mogelijk zou zijn om dit te doen, een freeride hardtail maken van mijn essence, welke onderdelen zou ik moeten gebruiken? Shimano saint of iets anders? welke wielen?
ik hoop dat ik een paar reacties krijg, ik ga het upgraden van mn essence niet binnekort doen want ik heb momenteel geen geld :P :P :P
het zou wel leuk zijn als ik dit zou kunnen doen =D

pinoisgeel
Contacteer:

Re:Freeride Hardtail???

Bericht door pinoisgeel » do dec 23, 2004 7:27 pm

als je allemaal losse parts gaat kopen ben je veel duurder uit dan gewoon een simpele fiets nieuw te kopen...

je praat snel over:

wielen 200
vork 300
stuur en stem 50
remmen 200
enz.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » do dec 23, 2004 7:55 pm

ja dat snap ik , maar ik heb mn fiets net nieuw dus ik ben niet echt van plan een nieuwe te kopen...

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » do dec 23, 2004 8:52 pm

ok dan, naja...

shimano saint is vet en bombproof en nu 159 euro bij bike2build!

dirtjumper III is ook leuk (en zwaar) nu t/m nieuw jaar 225 euro bij bikezone!

als je schijven hebt zijn de vuelta excaliber wielen leuk, supersterk voor 200 euro bij elke vuelta dealer te krijgen (o.a. dus bikezone en bike2build)

stem en stuur combo van brave machine is vet voor 50 eurie bij elke brave machine dealer... voor rond de 60 of 65 euro kan je ook zelf een leuke stem en stuur combo zoeken.

ik weet niet hoe ze heten maar hayes heeft leuke schijfremmen voor + achter voor rond de 200 eurie, zou je zelf ff moeten opzoeken.

greetz,

mad mike.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » vr dec 24, 2004 3:53 pm

Hmmz, ik denk dat ik dan een paar shimano saint spullen ga kopen zoals een derailleur en misschien naven..
Ik ga pas over een paar maanden een nieuwe vork kopen, maar zeker geen dirt jumper 3 want ik heb nu een Fox Float 80R en dat zou een downgrade zijn.
Ik ga ook andere remmen kopen, maar ik weet al welke namelijk de Clim8 6Pot"s, stem en stuur weet ik nog niet :-/
thnx voor je reactie hopelijk volgen er nu meer ::)

flippie flink

Bericht door flippie flink » vr dec 24, 2004 7:31 pm

als je de saint derailleur wil hebben moet je ook de saint naaf erbij nemen

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » vr dec 24, 2004 9:20 pm

ja daarom ook misschien naven :P
maar kweet het dan niet zo zeker hoor... want er zijn wel beter naven dan die saints...

svenneman

Bericht door svenneman » vr dec 24, 2004 9:51 pm

als je een leuk wielsetje wil nemen moet je atomlad trailpimp velen nemen met xt naven en dt spaakjes man dat is super relaxt en echt te hufter proof en je bent iets boven de 200 euro kwijt bij bike zone

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » vr dec 24, 2004 10:07 pm

Ik dacht meer aan Mavic EX 721"s met XT Naven (of andere) en DT Swiss spaken... of misschien een complete wheelset maar van welk merk dan? ze moeten wel stevig zijn heh 8)

fredo

Bericht door fredo » ma dec 27, 2004 10:49 pm

??? hmmm... saintnaven en -derailleur steken, lijkt me geen enkele meerwaarde te geven. Ik rij nu ook met deore lx rond en dat houdt het ook tot nu toe.

Het lijkt me beter die wielen te vervangen, je rijdt ze anders toch naar de zak. Als je bike nog nieuw is, kan je ze wrs nog voor een prijsje verkopen. ;)

Je kan ook natuurlijk iets aan je zithouding doen: stuur en stuurpen wijzigen, ev een dirt-zadel.

en als je dan toch voor de looks gaat, kan je beter een chainguide steken (mss niet nodig, maar ziet er wel goed uit), dan dat saint-gedoe steken.

mss put je hier ideeen uit:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=102623

aj

Bericht door aj » wo dec 29, 2004 10:55 pm

Bij die vork zou ik ook enigszins m"n twijfels hebben voor de FR, hij zal het vast kunnen hebben, maar zou je dan niet beter een Vanilla steken? Is daar meer voor bedoeld dan zo"n Float 80R..

En denk dat XT ook gewoon sterk genoeg zal zijn voor de lichte FR die jij bedoelt, je zult immers toch niet gaan droppen met deze vork? ALs je er ook nog een beetje mee wilt kunnen xc"en/back country/etc dan kun je em beter niet al te bombproof opbouwen, je gaat Bender toch niet nadoen..

Succes! :)

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » wo dec 29, 2004 11:06 pm

Ja daarom wil ik ook een andere voorvork heh ;) ik dacht eraan om een Fox TALAS RLC te kopen die lijkt me wel geschikt voor freeride, alleen kweenie of die in mn Essence past =/? weet iemand dit?

Plons

Bericht door Plons » do dec 30, 2004 8:22 am

Talas rlc is een super vork voor wat jij zoekt, ik rij er ook mee, ik mag wel zeggen : één vd beste, mischien wel de beste allround vork die er is !

Binker

Bericht door Binker » wo jan 12, 2005 11:07 am

Toch niet met een essence frame? lijkt me onhandig want kan (denk ik) de krachten niet aan en zal dus breken( geen garantie)

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » wo jan 12, 2005 9:16 pm

Ja is ondertussen hele discussie over geweest heb besloten niet te gaan freeriden ermee en ook geen talas erin te gaan zetten

Binker

Bericht door Binker » do jan 20, 2005 11:49 am

Kijk eens naar de PlanetX armadillo is een leuke hardtail voor een leuke prijs!!

Plaats reactie